Gå til innhold
Hundesonen.no

Golden retrieveren Joko :)


carofo@online.no

Recommended Posts

Heisann dere ;)

Har vært ute å tatt enda flere bilder av godjenta. Tydelig at hun liker å gnage på pinner ihvertfall ;)

Ellers har vi ikke hørt som mye om hva som skjer, men vi skulle få en mail så fort de vet når de skal ta henne inn til test igjen. Vi håper vi snart får svar, slik at vi kan sette oss opp på valpeliste om vi skulle miste henne. Det blir nok ikke noen flere førerhundvalper på oss, alt for hardt å gi dem fra seg igjen. Vi er ganske så forberedt nå, men det vil bli veldig vanskelig for det, vi har jo kjent henne i snart 2 år.Om hun går igjennom har vi falt for rasen eurasier, utrolig søte etter min mening.

Noen som har noen gode tips når vi møter folk? Hun blir så glad at hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg. Til og med folk som bare går rett forbi uten å se på henne vil hun hilse på. Vi har prøvd med godbiter for å distrahere henne uten hell. Hun lukker begge ørerene og hopper og blir helt (bokstavlig talt) gal. :D Når hun hilser på oss er hun en helt annen hund, hilser pent men er alikevel glad. Virker rett og slett som om hun stresser seg opp når hun møter folk hun ikke kjenner. Litt kjedelig, vi er jo nødt for å passe på hele tiden, er ikke alle som setter pris på å bli hoppet ned akkurat :)

joko4.jpg

joko1.jpg

joko2.jpg

joko3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Bruk mat :) Hvergang hun ser ett menneske be henne om en ting, sitt, dekk e.l. fokusere på deg elns :D og gi godbit og ros hvis hun klarer det når de passerer. Husk og gjør det slik at hun kan klare det da. spør venner om å gå forbi på tur en dag(tilfeldig passerende vettu) eller en nabo elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk mat :) Hvergang hun ser ett menneske be henne om en ting, sitt, dekk e.l. fokusere på deg elns :D og gi godbit og ros hvis hun klarer det når de passerer. Husk og gjør det slik at hun kan klare det da. spør venner om å gå forbi på tur en dag(tilfeldig passerende vettu) eller en nabo elns.

Takk, skal prøve å følge rådene ;) Jeg sliter med å få kontakt med henne, virker som hun ikke hører meg, men skal prøve å være enda mer bestemt og bare gå rett forbi og rose masse og gi godbit om hun klarer det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal prøve å følge rådene :) Jeg sliter med å få kontakt med henne, virker som hun ikke hører meg, men skal prøve å være enda mer bestemt og bare gå rett forbi og rose masse og gi godbit om hun klarer det :D

Da får du trene masse på kontakt inne ;) ta gjerne med en klikker i treningen. sekunds kontakt er alt som skal til i starten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ut ''kinderegg'' øvelsen i dag og den funket overraskende bra! Hun var veldig flink selv om hun til tider glemte seg. Skal jobbe masse med henne, klikkern er et godt verktøy :lol: Hver gang det kommer et menneske klikker jeg, hun snur seg så og si automatisk hver gang for å se etter godbit. Gjør dette når vi går forbi mennesket og hun var flink flere ganger :) Takk igjen for fine råd og link. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei!

I forrige uke ble Joko levert tilbake til førerhundskolen. Det å levere henne, og vite at vi sannsynligvis aldri kommer til å se henne igjen, var lite lett. :icon_confused: Det er veldig tomt her uten henne. Ingen som kommer når man kommer hjem fra skolen, ingen å gå tur med... Hun var utrolig lei seg da vi leverte henne. Hun bjeffet og peip og var veldig stressa. De fortalte at hun hadde stått å bjeffet i ett sett forrige gang hun var der også. Overraskende, for hjemme sier hun ingenting. Får håpe hun blir litt mer vandt til kennellivet, ikke koselig å vite at hun ikke trives. :wub:

712183-8-1267547204942.jpg

712183-8-1267634370636.jpg

Jeg driver forresten med en fotooppgave om hunder, der skal Joko helt klart være med! Skal sjekke ut om det er noen utstillinger, agility eller lig arrangementer for hunder jeg kan ta bilder av. Noen som vet om noe? Tema er ''kjærlighet til dyr'' og '' hvilke muligheter det finnes for hundeeiere''.

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...