Gå til innhold
Hundesonen.no

Bære valper i sjal?


FRIGG

Recommended Posts

I en annonse på Finn, er det noen som har Kinesisk Nakenhund valper. Det står at valpene skal bli bært i sjal?

Noen som har hørt om dette eller hvet hvorfor di gjør sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om...

Men det står jo hvorfor de gjør det da :)

Alle valpene skal bli bært i sjal fra de er 3 uker.

Dette har vist seg og styrke valpens utvikling både motorisk og mentalt.

Mor til valpene er selv en bærehund og hennes personlighet er noe helt for seg selv.

Matmor har bært alle de tidligere valper i sjal også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje å være slem men man trenger faktisk ikke å skrive overskriften med store bokstaver som blir som å "rope ut" .

Hva spiller det for no rolle da?

Aldri hørt om...

Men det står jo hvorfor de gjør det da :)

Alle valpene skal bli bært i sjal fra de er 3 uker.

Dette har vist seg og styrke valpens utvikling både motorisk og mentalt.

Mor til valpene er selv en bærehund og hennes personlighet er noe helt for seg selv.

Matmor har bært alle de tidligere valper i sjal også.

Ja så det. Bare syntes det så litt merkelig ut:) Og lurte vel på om noen hadde hørt om det eller om det var noen inne her som hadde vært borti det...

*Trippelpost, bruk siterings-/redigeringsfunksjonen, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt lest retningslinjene?

Ja, overdreven bruk... Mener du overdreven bruk er 3 ord? Da så, da får di bare slette den da..

Men nå var det ikke dette som var temaet eller. var vel om valper i sjal?

Det blir ansett som skriking (store bokstaver) og på nettet er det uhøflig. Blir som i barnehagen, man bruker innestemme inne.

Er vel ikke uhøfelig når det ikke er rettet mot en enkelt person.. Barnehage? jaja, beklager til di jeg skrek til da...

*Dobbelpost, bruk siterings-/redigeringsfunksjonen, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ikke nødvendigvis å måtte slette posten, og jeg sier jo ikke dette for å være ufin mot deg, men mer en geilendning siden du er ny på sonen, så du vet hva som er skikk og bruk her, du vil også kanskje kunne få litt flere seriøse svar, ved å da skrive en seriøs overskrift på tråden din.

Og siden vi er inne på det, så står det klistret i "hundeprat" dette ang finn annonser.

Hvis dere ønsker å debattere hundeannonser fra Finn.no, så lag et emne på generelt grunnlag, ikke link til annonser hvor det gjerne står fullt navn, telefonnummer mm. Henviser ellers til Retningslinjene (§1.11).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ikke nødvendigvis å måtte slette posten, og jeg sier jo ikke dette for å være ufin mot deg, men mer en geilendning siden du er ny på sonen, så du vet hva som er skikk og bruk her, du vil også kanskje kunne få litt flere seriøse svar, ved å da skrive en seriøs overskrift på tråden din.

Og siden vi er inne på det, så står det klistret i "hundeprat" dette ang finn annonser.

Overskriften er vel særiøs den, men med store bokstaver. Men da skjønner jeg at du ikke har hørt om noen som bærer valper i sjal? Var det spørsmålet mitt var og ikke om jeg hadde skrevet med store bokstaver eller ikke.... Hadde jeg lurt på om jeg kunne skrive med store bokstaver så hadde jeg gjort det.

Er jo derfor en er inne på sonen for å lure på ting... Og som sagt så har jeg beklaget overskriften. Men vet du noe om å bære valper i sjal så kan du få svare på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skiter jeg en lang marsj i om folk bruker store bokstaver eller ikke - igrunnen en bagatell som det er liten grunn til å henge seg opp i.

MEN - jeg synes dette med å bære hunder i sjal må være det største tøvet jeg noen sinne har hørt om. Det er bra at man skal bygge relasjoner og sånt med sin hund, men det gjør man IKKE ved å bære den rundt som et annet spedbarn i sjal. Det er dog veldig viktig at valpene blir mye og riktig håndtert fra oppdretters side, tatt på, kost med, kikket på og klemt på - men jeg ser liksom ikke hensikten med å bære dem rundt i sjal må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skiter jeg en lang marsj i om folk bruker store bokstaver eller ikke - igrunnen en bagatell som det er liten grunn til å henge seg opp i.

MEN - jeg synes dette med å bære hunder i sjal må være det største tøvet jeg noen sinne har hørt om. Det er bra at man skal bygge relasjoner og sånt med sin hund, men det gjør man IKKE ved å bære den rundt som et annet spedbarn i sjal. Det er dog veldig viktig at valpene blir mye og riktig håndtert fra oppdretters side, tatt på, kost med, kikket på og klemt på - men jeg ser liksom ikke hensikten med å bære dem rundt i sjal må jeg si.

Takk. Endelig ett svar på det som var relevent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stor forkjemper for å bære i sjal.... dog menneskebarn. Det er mye som er bra med å bære i sjal som fysisk og psykisk utvikling og også at det er veldig praktisk. MEN.... dette er for små menneskebarn. Jeg klarer ikke helt se de samme fordelene ved å bære valper.

Men vil veldig gjerne se dokumentasjon på at noe slikt skal være bra for en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hensikten med å bære 3 ukers gamle valper i sjal, mine valper bruker beina sine når de er 3 uker. Kanskje det hadde vært bedre for valpene i den første tiden, før de åpner øynene, men da trenger de sin mor. Så for meg blir hele opplegget for rart. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...