Gå til innhold
Hundesonen.no

Its getting HOT in here...


shatique

Recommended Posts

Jeg holder omtrent på å krepere hver kveld,særlig på natta. Det er så himla varmt at det er umulig å sove. Dynen er pakket vekk,klarer ikke ha den i nærheten av senga en gang. Vrir å vender på meg hele natta pga høy tempratur. Holder ikke å ha vinduet åpent engang. Like varmt. Har vifte som jeg setter inn men pga lyden holder den meg våken. Ikke lett dette her,har du noen gode tips å komme med så fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha full gjennomlufting iløpet av dagen og kvelden (og seff, videre om natten), så blir det faktisk utrolig greit å sove!

Men, har du noen tips til meg som "leker" stuepike om dagene? Det er lite gøy å re opp 34 senger når det steker utendørs og gjett om varmen også er innendørs... *dør saaaaakte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja har stort sett luftet ut hele dag og kveld,men fortsatt like varmt.

Kan jo hende det bare er meg som er veeeldig varmblodig.

Et tips til deg er kanskje å ha en liten lommevifte? Ta opp fra lommen når det blir veldig varmt,kjøpte en slik på flyet hjem fra mallorca å den har jeg med meg når jeg er ute,tilfelle kø og varmt som bare det. Da er den god å ta opp. Så den kan jeg nok anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha full gjennomlufting iløpet av dagen og kvelden (og seff, videre om natten), så blir det faktisk utrolig greit å sove!

Men, har du noen tips til meg som "leker" stuepike om dagene? Det er lite gøy å re opp 34 senger når det steker utendørs og gjett om varmen også er innendørs... *dør saaaaakte*

Har du mulighet til å ha med deg drikke, så er det bestandig godt med kaldt vann.. :P

Her er det også varmt, men i dag har det blest, så jeg har vært kald.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ett godt tips til deg Charmy&Chloe er å skaffe deg ett rom så langt ned som mulig, gjerne "under bakken" der er det ofte kaldere.. :P

Jeg har rom i sokkelen, "under" jorden på den ene siden, og det er godt og svalt om natta til meg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, slutt å pip a dere :P

Jeg setter vifta inn på soverommet en time eller tre før jeg skal legge meg, problem solved, da er det kjølig der inne når jeg skal ha dæit med Ole Lukkeøye (og nei, jeg snakker ikke om han bokseren, han er bare ekkel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til å lufte ut hvis du ikke får nok frisk luft med bare ett vindu er å ha alle vinduene på stua åpne, soverom og evt ytterdør. Da kommer det trekk igjennom hele. Det bruker jeg å gjøre når vi koker over.

Vi har heldigvis ikke så varmt på soverommet når vi legger oss. Men i de to siste dagene var det vært nærmere 30 grader ute, så jeg måtte lukke opp vinduet på natta og ha opp døra til soverommet. (bruker ikke å ha den åpen pga diesel som spiser opp kattmaten og de dryge kattungene som skal ha kos midt på natta ).

Jeg har som Tone S. soverom i første etasje hvor det er stygge mesteparten av dagen.

Men det er jo knallherlig med sol da?? :P Det er jo tross alt ikke mange dagene i året vi her i krsund har fint vær, og jeg prøver å plage minst mulig :P Diesel derimot syns nok det er for varmt med 30grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ett godt tips til deg Charmy&Chloe er å skaffe deg ett rom så langt ned som mulig, gjerne "under bakken" der er det ofte kaldere.. :P

Jeg har rom i sokkelen, "under" jorden på den ene siden, og det er godt og svalt om natta til meg.. :P

Jeg bor i første etasje der jeg bor nå,men er veldig kaldt i den ene stua og i gangen. Men soverommet er det veldig varmt,vet ikke hvorfor det er så forskjell fordi soverommet ligger på enden av huset. Men er fortsatt det varmeste rommet. Iallefall har ikke mulighet å flytte ned i kjelleren det jeg bor nå desverre... Har bodd i sokkel før,og da var det mye mye kaldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i første etasje der jeg bor nå,men er veldig kaldt i den ene stua og i gangen. Men soverommet er det veldig varmt,vet ikke hvorfor det er så forskjell fordi soverommet ligger på enden av huset. Men er fortsatt det varmeste rommet. Iallefall har ikke mulighet å flytte ned i kjelleren det jeg bor nå desverre... Har bodd i sokkel før,og da var det mye mye kaldere.

Det er sikkert fordi at sola skinner på soverommet ditt hele dagen. Noe som kanskje kan hjelpe er å ha garnina nede om dagen, så sola ikke skinner inn i rommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ganske varmt i dag. Men her i nord kan nesten 15 grader regnes som varmt :o

Men hva hjelper det med varme når man er forkjølt.. Jeg har det ganske kaldt på mitt rom, så har aldri problemer med å sove pga. varmen. Men det blir kaldt i 19-tiden for da går sola ned her hos oss. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...