Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt som slikker!

Guro Håvik

Recommended Posts

Skrevet

Katten min er ein skjikkelig slikkepott :)

Når han kosa med meg, slikkar og slikkar og slikkar han meg heile tida ...

Han maler og slikkar :)

Har ofte lurt på korfor han gjer dette . Nokon som veit ??

Skrevet

pusen min gjør noe av det samme,slikker og sutter når han koser\maler... det er et tegn på under utvikling har jeg hørt. er det en gammel pus? hvor gammel var den da du fikk den? har han gjort det hele tia?

• 1 month later...
Skrevet
pusen min gjør noe av det samme,slikker og sutter når han koser\maler... det er et tegn på under utvikling har jeg hørt. er det en gammel pus? hvor gammel var den da du fikk den? har han gjort det hele tia?

Han ene min er 1 år gammel. Hvis han koser seg skikkelig slikker han alltid på nesetippen min. Dem er da vel ikke under utviklig etter 1 år?

Skrevet

katten min legger seg oppå magen min og sutter der,samtidig som han bruker potene å presser de inn i magen min,akkuratt samme små kattunger gjør når de spiser\ammer hos pusemamman. det var det jeg mente er tegn på under utvikling. men sånn sleiking på nesa er vel bare for å vise at den er glad i deg kanskje :blink: det er mere normalt det,enn det min driver med

Skrevet

Jeg vet ikke helt sikkert, men på menneske hud så er det jo saltpartikler og spessielt etter man har svettet eller vært i kontakt med svette uansett hvor lite det er så kanskje det er derfor? så kanskje katten mangler noen mineraler av et eller annet slag som er i saltet?

Skrevet

Grøsser når jeg leser om folk som lar seg slikke i ansiktet el. på munnen, av hunder og katter! Flott da, når de har slikket seg bak først! :D

Har hatt mange hunder og katter oppgjennom årene, og de har jo slikket oss på hendene, og det syntes jeg er helt greit, for hendene vasker jeg jo ofte hver dag!

Og tro nå ikke at jeg er overrenslig pg desperat redd for basiller, for det er jeg ikke! :-)

Min H. Birma har den uvanen at han skal slikke meg på legger og føtter når jeg står og gjør klar rekene hans om morgenen! Jeg syntes også dette er ganske vemmlig, for den ru tungen hans kiler. Men han beg. å skjønne er nei nå, og samtidig rister jeg på benet. Så nå beg. det heldigvis å bli slutt på dette, etter 3 1/2 år! ;-)

Jeg koser heller med ham ved å stryke han gjennom pelsen, børsting og kjæling er også bra for en kjælen pus, men dette skal jo helst foregå på hans premisser da! Han er jo katt! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...