Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelser på hundebur?


Recommended Posts

Hmm, har prøvd å se litt i forskjellige nettbutikker nå, men det er en såpass stor jungel av det der ute, at jeg egentlig alitt opp, og tenkte å spørre dere allvitende sonen folk istedet :)

Jeg er ute etter et hundebur. Sammenleggbart, gjerne svart og det MÅ være dør på langsiden.

Det skal være så tett oppunder 90 cm som mulig bredt, men 91 blir for stort...

Hvilke mål har jeg da å gå ut fra? Jeg vet at det finnes et som er 78*48*57 men det syns jeg vel egentlig blir litt lite til Bridie.... Selv om det kun er i bilen.

Hjelp?

(evnt noen som skal selge???:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke sveiset om du bare skal ha det i bilen? Da får du det nøyaktig slik du vil ha det:) Lyng har forøvrig 80langt og 65bredt (sveiset-)bur, sånn til sammenligning, også bruker han bare 1/3, men han har nå valget :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi sveiset herover kommer på MINST 2000 kr, og et sammenleggbart kommer på 500... :) (evnt mindre)

det er vel hovedgrunnen. Også skal det stå i den bilen vi kjører minst, og som ikke går så fort (på planet på Land Roger :)), derfor blir det sammenleggbart. Bare for at bridie ikke skal ta selvmord ved å hoppe ut av kanten når hu stpr bundet om vi går 2 meter unna bilen engang (til) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, trodde dere skulle ha i den andre (sølvfargede?) bilen:) Pass på å stripse buret godt om dere kjører litt mer offroad med L.Roger enn jeg gjør med Vesla, ellers klapper det sammen...

Ikke noe fengsel eller vgs med sveise-line i nærheten av dere? Vi fikk jo kjempebillige bur av fengselet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, trodde dere skulle ha i den andre (sølvfargede?) bilen:) Pass på å stripse buret godt om dere kjører litt mer offroad med L.Roger enn jeg gjør med Vesla, ellers klapper det sammen...

Ikke noe fengsel eller vgs med sveise-line i nærheten av dere? Vi fikk jo kjempebillige bur av fengselet! :)

I Zuki så har vi bur... Sammenleggbart der også da, som er stripset i "hodet og rævva". Men det buret er omtrent akkurat 1,5 cm for bredt til å komme nedi på tvers i roger... Og ja, det skal stripses så det holder, og stroppes skikkelig fast. Så ingen fare om at snuppa klapper sammen eller spretter ut :)

Richo har en størrelse som er 87,5 lang, de andre målene husker ikke, men skal på jobb i dag så kan jo sjekke da?

87,5 hadde vært helt perfekt vil jeg tro... Du kan gjerne sjekke ja. Og opplyse pris også for den del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oh my gad... jeg glemte dette helt jeg! :frantics:

Men nå har du sikkert fått tak i bur?

Det verste er at jeg sjekket mål og pris på jobb, men nå har jeg selvfølgelig glemt det igjen.

Men mener ganske sikkert prisen er 649 da, og det er ER 87,5 på langsiden og to dører på buret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg endte opp med å kjøpe et billig litt mindre et på Europris jeg.... 299 kr for et som er 77 langt. Jeg syns det er LITT i minste laget, men på den andre siden så tror jeg det er greit at det ikke er større med tanke på at vi skal kjøre Offroad når Bridie ligger i det buret, og da har hu ikke så store sjansen til å seile så mye rundt der inne.

Så i går sydde jeg burmadrass til henne også, med kanter, så det skal bli mykt å ligge der å hoppe rundt når Lars leker seg i skogen, og jeg klamrer meg fast med både hender og tær for å ikke falle ut av bilen, eller få en buske i hodet :frantics:

burmadrass1.jpg

burmadrass2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen som i sammeslengen vet ca hvilken størrelse man bør ha på bur til schäfer?

Tenker på et bur som hunden kan ha inne i leiligheten.

Det største som finnes :frantics:

Selv har vi et på 120 langt som står på soverommet til bridie :| Og om hunden skal være der en del, så kjøp så stort du kan! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...