Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil hun vokse mere?

Blondiemamma

Recommended Posts

Skrevet

Var innom en dyrebutikk etter treffet i Moss i dag, og da prøvde jeg et Dogmann dekken til Blondie i strl 30. Det passet helt perfekt :P Men jeg lurer på.. Blondie er 6 mnd nå og jeg vil tippe hun ikke vokser stort mere i høyden, så da vil vel rygglengden også forbli den samme vel? Hun vil sikkert legge seg ut og bli kraftigere, men det vil vel ikke være avgjørende på dekkenet ellers.. Eller?? Ville dere gått for 30 eller 35?

Skrevet

Jeg har en del dekken til Arwen. Jeg kjøpte noen av dem slik at de passet akkurat. Nå er de litt for små. De jeg kjøpte som han kunne "vokse" i passer perfekt nå :P Jeg kjøpte de som ikke passer så godt lenger i 5-6 mnd alderen. Jeg ville kanskje gått for 35 :P

Skrevet

Aha.. Takk for svar :P da går jeg for 35 :P De hadde ikke flere 35 igjen på tilbud ser du, bare 30. men da kjøper jeg heller bare et nytt i 35 til høsten :P De doggmann dekkene var innmari fine hvertfall.. Vannavstøtende og fine i fronten (hindrer ikke bevegelser) fine rundt magen og strikker rundt bakbena ;)

Skrevet
Hun vil sannsynligvis ikke vokse så mye mer i høyden etter at hun har hatt første løpetid. Men hun vil forhåpentligvis bli kraftigere :P

Nei det er det jeg tenker på også.. Men er vel kanskje greit med 35 lell? Nå er det jo ikke akkurat så kaldt så det gjør noe da :P men jeg tenkte hvis jeg kunne få kjøpt noe på tilbud nå da vet du :P

Skrevet
Tja, du vil nok få til å bruke det uansett. Men når det er sagt så er min erfaring at en dvergschnauzer ikke trenger dekken egentlig.

Jeg tenkte det kunne være greit hvis hun er nappet helt ned.. Nå prøver jeg å kjøre rullerende napping da, men om jeg er så god det er en annen sak.. Vi prøver, og fungerer det ikke, så får vi nappe ned hele bikkja :P

Skrevet

Litt annet spørsmål: Hvor mye kosta det dekkenet? Om du ikke vet det selger de Dogman dekken på felleskjøpet også, inbiller meg at det er billigere der enn på en dyrebutikk.

Jeg kjøpte der i vinter, mener å huske at jeg betalte 249 eller 298 for det ( str 65) det var blått. Fantsstisk godt og varmt

Skrevet
Litt annet spørsmål: Hvor mye kosta det dekkenet? Om du ikke vet det selger de Dogman dekken på felleskjøpet også, inbiller meg at det er billigere der enn på en dyrebutikk.

Jeg kjøpte der i vinter, mener å huske at jeg betalte 249 eller 298 for det ( str 65) det var blått. Fantsstisk godt og varmt

Var vel rundt 250 de skulle ha for det. .og når du nevner det, så har jeg jo jammen sett det på felleskjøpet også uten å ha "sett" på deg ordentlig.. da skal jeg jammen meg ta en tur dit.. Takk for påminnelsen :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...