Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil hun vokse mere?


Blondiemamma

Recommended Posts

Var innom en dyrebutikk etter treffet i Moss i dag, og da prøvde jeg et Dogmann dekken til Blondie i strl 30. Det passet helt perfekt :P Men jeg lurer på.. Blondie er 6 mnd nå og jeg vil tippe hun ikke vokser stort mere i høyden, så da vil vel rygglengden også forbli den samme vel? Hun vil sikkert legge seg ut og bli kraftigere, men det vil vel ikke være avgjørende på dekkenet ellers.. Eller?? Ville dere gått for 30 eller 35?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. Takk for svar :P da går jeg for 35 :P De hadde ikke flere 35 igjen på tilbud ser du, bare 30. men da kjøper jeg heller bare et nytt i 35 til høsten :P De doggmann dekkene var innmari fine hvertfall.. Vannavstøtende og fine i fronten (hindrer ikke bevegelser) fine rundt magen og strikker rundt bakbena ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil sannsynligvis ikke vokse så mye mer i høyden etter at hun har hatt første løpetid. Men hun vil forhåpentligvis bli kraftigere :P

Nei det er det jeg tenker på også.. Men er vel kanskje greit med 35 lell? Nå er det jo ikke akkurat så kaldt så det gjør noe da :P men jeg tenkte hvis jeg kunne få kjøpt noe på tilbud nå da vet du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du vil nok få til å bruke det uansett. Men når det er sagt så er min erfaring at en dvergschnauzer ikke trenger dekken egentlig.

Jeg tenkte det kunne være greit hvis hun er nappet helt ned.. Nå prøver jeg å kjøre rullerende napping da, men om jeg er så god det er en annen sak.. Vi prøver, og fungerer det ikke, så får vi nappe ned hele bikkja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt annet spørsmål: Hvor mye kosta det dekkenet? Om du ikke vet det selger de Dogman dekken på felleskjøpet også, inbiller meg at det er billigere der enn på en dyrebutikk.

Jeg kjøpte der i vinter, mener å huske at jeg betalte 249 eller 298 for det ( str 65) det var blått. Fantsstisk godt og varmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt annet spørsmål: Hvor mye kosta det dekkenet? Om du ikke vet det selger de Dogman dekken på felleskjøpet også, inbiller meg at det er billigere der enn på en dyrebutikk.

Jeg kjøpte der i vinter, mener å huske at jeg betalte 249 eller 298 for det ( str 65) det var blått. Fantsstisk godt og varmt

Var vel rundt 250 de skulle ha for det. .og når du nevner det, så har jeg jo jammen sett det på felleskjøpet også uten å ha "sett" på deg ordentlig.. da skal jeg jammen meg ta en tur dit.. Takk for påminnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...