Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil hun vokse mere?

Blondiemamma

Recommended Posts

Skrevet

Var innom en dyrebutikk etter treffet i Moss i dag, og da prøvde jeg et Dogmann dekken til Blondie i strl 30. Det passet helt perfekt :P Men jeg lurer på.. Blondie er 6 mnd nå og jeg vil tippe hun ikke vokser stort mere i høyden, så da vil vel rygglengden også forbli den samme vel? Hun vil sikkert legge seg ut og bli kraftigere, men det vil vel ikke være avgjørende på dekkenet ellers.. Eller?? Ville dere gått for 30 eller 35?

Skrevet

Jeg har en del dekken til Arwen. Jeg kjøpte noen av dem slik at de passet akkurat. Nå er de litt for små. De jeg kjøpte som han kunne "vokse" i passer perfekt nå :P Jeg kjøpte de som ikke passer så godt lenger i 5-6 mnd alderen. Jeg ville kanskje gått for 35 :P

Skrevet

Aha.. Takk for svar :P da går jeg for 35 :P De hadde ikke flere 35 igjen på tilbud ser du, bare 30. men da kjøper jeg heller bare et nytt i 35 til høsten :P De doggmann dekkene var innmari fine hvertfall.. Vannavstøtende og fine i fronten (hindrer ikke bevegelser) fine rundt magen og strikker rundt bakbena ;)

Skrevet
Hun vil sannsynligvis ikke vokse så mye mer i høyden etter at hun har hatt første løpetid. Men hun vil forhåpentligvis bli kraftigere :P

Nei det er det jeg tenker på også.. Men er vel kanskje greit med 35 lell? Nå er det jo ikke akkurat så kaldt så det gjør noe da :P men jeg tenkte hvis jeg kunne få kjøpt noe på tilbud nå da vet du :P

Skrevet
Tja, du vil nok få til å bruke det uansett. Men når det er sagt så er min erfaring at en dvergschnauzer ikke trenger dekken egentlig.

Jeg tenkte det kunne være greit hvis hun er nappet helt ned.. Nå prøver jeg å kjøre rullerende napping da, men om jeg er så god det er en annen sak.. Vi prøver, og fungerer det ikke, så får vi nappe ned hele bikkja :P

Skrevet

Litt annet spørsmål: Hvor mye kosta det dekkenet? Om du ikke vet det selger de Dogman dekken på felleskjøpet også, inbiller meg at det er billigere der enn på en dyrebutikk.

Jeg kjøpte der i vinter, mener å huske at jeg betalte 249 eller 298 for det ( str 65) det var blått. Fantsstisk godt og varmt

Skrevet
Litt annet spørsmål: Hvor mye kosta det dekkenet? Om du ikke vet det selger de Dogman dekken på felleskjøpet også, inbiller meg at det er billigere der enn på en dyrebutikk.

Jeg kjøpte der i vinter, mener å huske at jeg betalte 249 eller 298 for det ( str 65) det var blått. Fantsstisk godt og varmt

Var vel rundt 250 de skulle ha for det. .og når du nevner det, så har jeg jo jammen sett det på felleskjøpet også uten å ha "sett" på deg ordentlig.. da skal jeg jammen meg ta en tur dit.. Takk for påminnelsen :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...