Gå til innhold
Hundesonen.no

Alder for valpeshow

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vurderer å melde Aaia på valpeshowet som Moss og Omegn Hundeklubb skal holde her i Råde. Problemet er at Aaia blir fire måneder et par dager før sjølve utstillinga - hvor nøye/strengt er slike utstillinger?

~ Aleksander

Skrevet

er hva hver klubb ønsker å gjøre, ta kontakt og hør med de. så får du ja eller nei.

men man pleier ikke være kjempe strenge, men som sagt spørr de.

Skrevet

Tror nesten du får nei da, for valpen skal være fylt 4 mnd på utstillingens første dag. Men du kan jo ringe og spørre, for det er brudd på regelverket selv om ikke det er tellende med valpeshow.

Skrevet

Jeg vet om mange som har fått gå før hunden har fylt 4 mnd, om det bare er noen dager om å gjøre. Også har du de som ikke gidder og spørre, som endrer fødselsdato på hunden.

Skrevet
Tror nesten du får nei da, for valpen skal være fylt 4 mnd på utstillingens første dag. Men du kan jo ringe og spørre, for det er brudd på regelverket selv om ikke det er tellende med valpeshow.

Vel, jeg har stilt valp som er et par dager, opptill en uke før fylte fire mnd, og har aldri fått nei :icon_redface:

Skrevet

Hør med dem, de fleste ser litt gjennom fingrene når det er valpeshow. Det er jo bare en uoffisiell greie uansett...

Skrevet

Takk for svar ;) Skal ringe opp :icon_redface:

Men, en annen ting: er ikke helt sikker på åssen valpeshow foregår :angry: Hva skjer om du vinner? Vinner noen i det hele tatt? Er helt fersk når de tkommer til utstilling, men kunne godt tenke meg å prøve nå når jeg hadde sjansen!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...