Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir man tullete av å ha hund ?


Callista44

Recommended Posts

Ja jeg bare lurer - nå går jeg rundt å smatter til folk og kaller dem alskens rare navn og i går la jeg meg i hundekurven til min rampetass sin store forundring, det var nemlig veldig godt å ligge der..

har DERE forandret dere siden dere fikk hund (ble hund?)... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete er jeg vel ikke blitt. (Ikke mer enn før i alle fall), men det er klart folk ser litt ekstra når jeg sitter å kysser hunden min på munnen.

Det at vi fikk hund har hjulpet meg mye, på mange måter. Jeg har forledre som jobber mye, og det sier seg selv at som en 11-åring (som jeg var da i fikk Tassen), var det ikke noe særlig å komme hjem til tomt hus hver eneste dag etter skolen. Nå har jeg alltid noen å komme hjem til ! :blink:

Tiden før vi fikk Tassen hadde jeg en "downperiode". Jeg hadde kikhoste, alvorlig lungebetennelse og vannkopper rett etter hverandre, jeg hadde ingen interesser var jevnt over lei av alt. Jeg spiste lite.

Men så skjedde det noe fantastisk i livet mitt. Vi anskaffet oss Tassen, og livet mitt lysnet med det samme. Nye interesser kom som følge av den nye interessen, som fotografering og webdesign.

Tenk at den lille hårballen har forandret livet mitt så mye!

Nå ble dette veldig OT, men ville bare si det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete har jeg alltid vært, men jeg tror ikke det ble noe bedre etter at jeg fikk hund for å si det sånn. :blink: Et eksempel kan du jo lese om her. Ellers har han jo beriket livet mitt på alle måter. Det vil si - etter at jeg fikk ham har jeg faktisk fått et liv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin hjemmeside Aina, original og morsom navn på den også, veldig bra, den skal du ha skryt for :)

Har en jeg jobber med, men er ikke så teknisk av meg, så den er ikke så fin enda.

Livet mitt ble også helt anderledes når jeg fikk meg hund, det er før og etter han ja.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin hjemmeside Aina, original og morsom navn på den også, veldig bra, den skal du ha skryt for :)

Har en jeg jobber med, men er ikke så teknisk av meg, så den er ikke så fin enda.

Livet mitt ble også helt anderledes når jeg fikk meg hund, det er før og etter han ja.

:)

Takk. :) Det tekniske kommer, selv begynte jeg min "hjemmesidekarriere" på MSN Groups. :rolleyes: Dette ble litt OT, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Det tekniske kommer, selv begynte jeg min "hjemmesidekarriere" på MSN Groups. :rolleyes: Dette ble litt OT, men men.

Nei tuller du :) det gjorde jeg også..Du var ikke tilfeldig vis medlem av de derre heste sidene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tuller du :) det gjorde jeg også..Du var ikke tilfeldig vis medlem av de derre heste sidene? :)

Jo! :) Det var faktisk hesteside jeg hadde de første årene.

Dette ble veldig OT, men det er kanskje bare et bevis på at man BLIR tullete av å ha hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete nei? Finnes ikke... :rolleyes:

Når man begynner å sammenligne alle mannfolk med hunder, og klikkertrener dem, og ikke minst i villfarelse der man har tatt bilde av gubben og hund, foran døra med bånd i munnen, løper inn på kjøkkenet, græbber tak i TO godbiter, og roper "så flinke DERE er!!" Neida, ikke tullete... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, datra til ei venninne av meg ble nok litt påvirket av å ha hund i huset... Hu var vel da 3,5 år eller noe sånt tror jeg, de var i selskap og jenta stod å nappet sin mor i gensern for å få oppmerksomhet. Mor var opptatt med å snakke med de voksne, og jenta fikk pent vente litt. Hvorpå vesle tyta tilslutt TRAMPER i bakken, peker ved siden av seg, og sier med streng stemme "LENE! PÅ PLASS!".

Trenger jeg å si at det virket? Jenta fikk oppmerksomheten sin hu! :) Og bikkja? Ja, han har vel alltid hørt da, når mor er blitt streng i stemmen og ropt "Oliver! På plass!!". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete nei? Finnes ikke... :rolleyes:

Når man begynner å sammenligne alle mannfolk med hunder, og klikkertrener dem, og ikke minst i villfarelse der man har tatt bilde av gubben og hund, foran døra med bånd i munnen, løper inn på kjøkkenet, græbber tak i TO godbiter, og roper "så flinke DERE er!" Neida, ikke tullete... :D

haha, datra til ei venninne av meg ble nok litt påvirket av å ha hund i huset... Hu var vel da 3,5 år eller noe sånt tror jeg, de var i selskap og jenta stod å nappet sin mor i gensern for å få oppmerksomhet. Mor var opptatt med å snakke med de voksne, og jenta fikk pent vente litt. Hvorpå vesle tyta tilslutt TRAMPER i bakken, peker ved siden av seg, og sier med streng stemme "LENE! PÅ PLASS!".

Trenger jeg å si at det virket? Jenta fikk oppmerksomheten sin hu! :) Og bikkja? Ja, han har vel alltid hørt da, når mor er blitt streng i stemmen og ropt "Oliver! På plass!". :)

Hahaha! :) :) :D De gærne har det godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete av å ha hund?! Dummeste jeg har hørt! Det er jo "alle de andre" som er tullete!!

Alle vettuge folk vet da at det er heeeelt normalt å sove i hundeseng, studere avføring, og rope høyt og begeistret: BRAAAAAAAAAAAAAAAA, MOR ER SÅ STOLT AV DEG!! osvosv.. hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det er bare hundeeiere og småbarnsforeldre som kan diskutere utseende på bæsj og spy under middagen. :)

Haha :)

Det er sant det asså! Nå er hverken jeg, eller min mor og min far småbarnsforeldre ennå/lenger da..

Men du kan tro naboen lurte når alle tre, (mutter, fatter og jeg) stod krokbøyd i flokk å studerte bajsen til voffan, (som var veldig varierende en periode) med stoooor entusiasme :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...