Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir man tullete av å ha hund ?

Callista44

Recommended Posts

Skrevet

Ja jeg bare lurer - nå går jeg rundt å smatter til folk og kaller dem alskens rare navn og i går la jeg meg i hundekurven til min rampetass sin store forundring, det var nemlig veldig godt å ligge der..

har DERE forandret dere siden dere fikk hund (ble hund?)... :blink:

Skrevet

Tullete er jeg vel ikke blitt. (Ikke mer enn før i alle fall), men det er klart folk ser litt ekstra når jeg sitter å kysser hunden min på munnen.

Det at vi fikk hund har hjulpet meg mye, på mange måter. Jeg har forledre som jobber mye, og det sier seg selv at som en 11-åring (som jeg var da i fikk Tassen), var det ikke noe særlig å komme hjem til tomt hus hver eneste dag etter skolen. Nå har jeg alltid noen å komme hjem til ! :blink:

Tiden før vi fikk Tassen hadde jeg en "downperiode". Jeg hadde kikhoste, alvorlig lungebetennelse og vannkopper rett etter hverandre, jeg hadde ingen interesser var jevnt over lei av alt. Jeg spiste lite.

Men så skjedde det noe fantastisk i livet mitt. Vi anskaffet oss Tassen, og livet mitt lysnet med det samme. Nye interesser kom som følge av den nye interessen, som fotografering og webdesign.

Tenk at den lille hårballen har forandret livet mitt så mye!

Nå ble dette veldig OT, men ville bare si det :lol:

Skrevet

Det synns jeg var fantastisk, og jeg skjønner veldig godt det du beskriver - disse små gir varme og glede på så mange vis -

kjempegodt å lese :blink:

Skrevet

Tullete har jeg alltid vært, men jeg tror ikke det ble noe bedre etter at jeg fikk hund for å si det sånn. :blink: Et eksempel kan du jo lese om her. Ellers har han jo beriket livet mitt på alle måter. Det vil si - etter at jeg fikk ham har jeg faktisk fått et liv. :lol:

Skrevet

Kjempefin hjemmeside Aina, original og morsom navn på den også, veldig bra, den skal du ha skryt for :)

Har en jeg jobber med, men er ikke så teknisk av meg, så den er ikke så fin enda.

Livet mitt ble også helt anderledes når jeg fikk meg hund, det er før og etter han ja.

:)

Skrevet
Kjempefin hjemmeside Aina, original og morsom navn på den også, veldig bra, den skal du ha skryt for :)

Har en jeg jobber med, men er ikke så teknisk av meg, så den er ikke så fin enda.

Livet mitt ble også helt anderledes når jeg fikk meg hund, det er før og etter han ja.

:)

Takk. :) Det tekniske kommer, selv begynte jeg min "hjemmesidekarriere" på MSN Groups. :rolleyes: Dette ble litt OT, men men.

Skrevet
Takk. :) Det tekniske kommer, selv begynte jeg min "hjemmesidekarriere" på MSN Groups. :rolleyes: Dette ble litt OT, men men.

Nei tuller du :) det gjorde jeg også..Du var ikke tilfeldig vis medlem av de derre heste sidene? :)

Skrevet
Nei tuller du :) det gjorde jeg også..Du var ikke tilfeldig vis medlem av de derre heste sidene? :)

Jo! :) Det var faktisk hesteside jeg hadde de første årene.

Dette ble veldig OT, men det er kanskje bare et bevis på at man BLIR tullete av å ha hund. :)

Skrevet

Tullete nei? Finnes ikke... :rolleyes:

Når man begynner å sammenligne alle mannfolk med hunder, og klikkertrener dem, og ikke minst i villfarelse der man har tatt bilde av gubben og hund, foran døra med bånd i munnen, løper inn på kjøkkenet, græbber tak i TO godbiter, og roper "så flinke DERE er!!" Neida, ikke tullete... :)

Skrevet

haha, datra til ei venninne av meg ble nok litt påvirket av å ha hund i huset... Hu var vel da 3,5 år eller noe sånt tror jeg, de var i selskap og jenta stod å nappet sin mor i gensern for å få oppmerksomhet. Mor var opptatt med å snakke med de voksne, og jenta fikk pent vente litt. Hvorpå vesle tyta tilslutt TRAMPER i bakken, peker ved siden av seg, og sier med streng stemme "LENE! PÅ PLASS!".

Trenger jeg å si at det virket? Jenta fikk oppmerksomheten sin hu! :) Og bikkja? Ja, han har vel alltid hørt da, når mor er blitt streng i stemmen og ropt "Oliver! På plass!!". :)

Skrevet
Tullete nei? Finnes ikke... :rolleyes:

Når man begynner å sammenligne alle mannfolk med hunder, og klikkertrener dem, og ikke minst i villfarelse der man har tatt bilde av gubben og hund, foran døra med bånd i munnen, løper inn på kjøkkenet, græbber tak i TO godbiter, og roper "så flinke DERE er!" Neida, ikke tullete... :D

haha, datra til ei venninne av meg ble nok litt påvirket av å ha hund i huset... Hu var vel da 3,5 år eller noe sånt tror jeg, de var i selskap og jenta stod å nappet sin mor i gensern for å få oppmerksomhet. Mor var opptatt med å snakke med de voksne, og jenta fikk pent vente litt. Hvorpå vesle tyta tilslutt TRAMPER i bakken, peker ved siden av seg, og sier med streng stemme "LENE! PÅ PLASS!".

Trenger jeg å si at det virket? Jenta fikk oppmerksomheten sin hu! :) Og bikkja? Ja, han har vel alltid hørt da, når mor er blitt streng i stemmen og ropt "Oliver! På plass!". :)

Hahaha! :) :) :D De gærne har det godt. :)

Skrevet

:) her lager jeg bare snøftelyder så vet min basse at det er tid for å køye :)

Forøvrig ser jeg for tida også :) :oops: ut som et villdyr på håret hi hi..

Skrevet

Tullete av å ha hund?! Dummeste jeg har hørt! Det er jo "alle de andre" som er tullete!!

Alle vettuge folk vet da at det er heeeelt normalt å sove i hundeseng, studere avføring, og rope høyt og begeistret: BRAAAAAAAAAAAAAAAA, MOR ER SÅ STOLT AV DEG!! osvosv.. hihi :)

Skrevet
hehe, ja det er bare hundeeiere og småbarnsforeldre som kan diskutere utseende på bæsj og spy under middagen. :)

Haha :)

Det er sant det asså! Nå er hverken jeg, eller min mor og min far småbarnsforeldre ennå/lenger da..

Men du kan tro naboen lurte når alle tre, (mutter, fatter og jeg) stod krokbøyd i flokk å studerte bajsen til voffan, (som var veldig varierende en periode) med stoooor entusiasme :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...