Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen dårlige fredag den 13. opplevelser ?

ipadda

Recommended Posts

Skrevet

Da jeg var 15-16 år eller noe sånn så skulle jeg slippe ut unghesten til ei venninne av meg. Det var strålende varmt og fredag 13 mai. Jeg hadde på meg shorts og singlet og tuslet ut med hesten ut i padoccken som var gruslagt.. Det jeg ikke hadde fått beskjed om var at jeg måtte slippe hesten i det jeg lukket opp porten fordi hun bare satt i flat galopp når hun kom innenfor porten.. vel.... Min gamle snille gamp var vandt med at jeg lukket opp porten, gikk inn og lukket porten for så å bli sluppet, og så tuslet han bare bortover. Det endte jo med at denne unghesten satt avgårde i full fart da, med meg hengende etter i leietauet på grusen.. Aner ikke hvorfor jeg ikke slapp, men jeg har liksom alltid tvidholdt på hestene jeg når jeg har falt av/blitt kastet av osv.. Jeg fikk skrubbsår fra hofta og helt ned til ankelen. .Ikke akkurat så stilig på 17 mai da jeg hadde blå marinekjole ( ja det var moderne da ja :rolleyes: ) og hadde stooore hvite kompresser under sorte strømpebukser og knekort kjole <_< :blink:

Skrevet

Huffameg så uheldig du var da Blondie, det var bra det gikk så bra midt i alt da , det er ikke godt å oppleve sånt nei, hørtes vondt ut :closedeyes:

Har ikke så mange opplevelser i forbindelse med fredag den 13, har hørt at noen regner det som en lykkedag da.

Igår var helt vanlig dag iallfall, ikke noe interessant skjedde, egentlig en kjedelig dag faktisk hmm :)

Skrevet

Får noen år siden så døde en due jeg hadde fredag den 13. En annen gang klart jeg å miste mobilen, lommeboka og nøkler, noe som passet supert da jeg var alene hjemme den helgen... <_< Så det var litt skipt da men :)

Ellers har det ikke vært noe spesielt, igår var en trist dag, i forbindelse med en minne-stund til 2veninner, men det gikk jo egentlig bra, så.

Skrevet
Samme her :) Husket ikke hvilken dato det var en gang jeg...

Ikke jeg heller.. :) (altså, kom ikke opp i eksamen.. :) husket hvilken dag der var ja.. )

Skrevet

På min skole kom INGEN fra yrkesfag opp i muntlig i går, så tror ikke de ser det som en dårlig fredag 13. iallefall... JEG er jo litt misfornøyd med akkurat det da... Høres sykt ut kanskje for muntlig eksamen er MYE jobb for oss lærere, men det har med kunnskapsløftet og vår irritasjon med det å gjøre..... Så kanskje det var en dårlig fredag 13. for meg fordi ingen elever kom opp?? :)

Skrevet

Huset til bestevennina mi brant ned på fredag den 13. for noen år siden.

Bare tilfeldigheter selvsagt, men likevel..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...