Gå til innhold
Hundesonen.no

Over the rainbowbridge

Linevh

Recommended Posts

Skrevet

Over the rainbowbrigde

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.

There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together. There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.

The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart .

Then you cross the Rainbow Bridge...together...

Original tittel: Over the Rainbow Brigde Forfatter: ukjent

==================================================

===========

Her kommer den på Norsk

På den vakreste plassen i himmelen finnes regnbuebroen

Når et høyt elsket dyr dør,kommer det til regbue broen.

Der finnes det store gress sletter,

vakre innsjøer og høye fjell hvor de kan leke så mye de vil sammen.

Det er masse mat og drikke, og solen skinner hele dagen.

Alle dyr som har vært syk blir helbredet og alle som er skadet blir

igjen friske og sterke,akkurat slik vi husket dem.

Alle dyrene er lykkelige og koser seg.

Men en ting vil de aldri glemme: Den personen som elsket dem høyest.

Og de savner den personen grusomt.

De løper rundt og leker sammen hver dag.

Men en dag stopper en av dem opp og myser ut mot horisonten.

Øynene sperres opp og han begynner og skjelve.

Plutselig forlater han de andre og løper

mot det han så på.

Han løper fortere og fortere.

Han har fått øye på deg.

Og når dere møtes hopper han opp på deg og slikker deg vennlig

og overlykkelig i fjeset.

Og dere blir enig om å aldri skilles igjen.

Du holder hodet til det vakre kjæledyret ditt og ser det

dypt inni de glade øynene.

Han har vært vekke så utrolig lenge.

Men har aldri blitt glemt.

Du gir ham en god klem og dere reiser dere opp.

Så går dere over regnbue broen sammen.

-Det hjelper faktisk, å lese den :) Da vet du at hunden din er i gode og trygge hender!

Skrevet

Jeg fatter ikke at dere kan synes den filmen er SØT, den er jo bare trist. Jeg begynner å grine hver gang jeg ser den, jeg. :blink: Selv om jeg ikke tror på den...

Skrevet

jeg gråter hver gang jeg leser denne teksten, minnner meg om min wilma jente :blink: åhh som jeg savner henne!!

Skrevet

Oj oj oj, Den skulle jeg ikke ha sett, typen kom inn og trodde jeg hadde fått dødsbud eller noe... Satt jo og sippa og hulka som en gal... Må gå å finne hunden min jeg, hun skal klemmes :)

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg tror på det :) Men det er litt søtt. Og forestille seg hunden sin der! Det er litt beroliggende, på en måte

Skrevet
Jeg kan ikke si jeg tror på det :) Men det er litt søtt. Og forestille seg hunden sin der! Det er litt beroliggende, på en måte

Men hvist dette skulle stemme, da har jeg mange som venter på meg...

Begge mine tidligere hunder, Jonas og Rambo er der, hesten min Blue, 5 katter og 4 kaniner, samt 2 chinchillaer. :rolleyes:

Skrevet
Men hvist dette skulle stemme, da har jeg mange som venter på meg...

Begge mine tidligere hunder, Jonas og Rambo er der, hesten min Blue, 5 katter og 4 kaniner, samt 2 chinchillaer. :rolleyes:

hehe, da blir det folksomt :icon_cry:

Skrevet

Har aldri hørt den før. Har tårer i øynene akkuratt nå. Nå sitter jeg og tenker på Vanda, men det var sikkert ikke meg hun elsket mest, men min far, han var den som visst nok elsket Vanda mest også.

Skrevet

Det er jo trist. sånn er visst verden ;)

Men er det noen som har tips om "hvordan komme over en hund"? I så fall trenger jeg de ganske så fort :)

Men.. noe jeg lurer på, er det ikke normalt at vet. sier i fra om urnen med hunden blir forsinket? Nå har det gått 4 uker, og det skulle ha gått 3 uker.. Vi skulle liksom få beskjed om å hente den i den tredje uka.. hmm

synes det er litt respektløst å ikke ringe og si i fra:p

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...