Gå til innhold
Hundesonen.no

Vokser det hår tilbake over elefanthuden?

Inustaff

Recommended Posts

Er det mulig å få slike ting til å forsvinne?

Smøre på noe?Vokser det hår av seg selv der etter en stund?

Hvis det er et arr vil det gradvis trekke seg sammen, og arret blir mindre. Helt borte vet jeg ikke, men det tar tid! Hårsekkene på selve "elefanthuden" er nok borte/ødelagte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan smøre det jevnlig med fet krem, men at alt forsvinner lover jeg ikke. Hårsekkene er nok skadet, så de tviler jeg kommer tilbake. Kanskje noe av det.

Men det kan begrenses og forhindre at det utvikler seg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan muligens høres ut som CDA? Har du sjekket det opp hos veterinær? Biopsi? I og med at det er en ganske "vanlig" hudsykdom på dobermann. Derfor jeg lurte. :)

Jeg har hørt om noen behandlinger som har gitt litt pels tilbake, men det er ikke ofte man hører om sånt. Men om han klør veldig, så er det kanskje lurt å behandle med benzoylperoksid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunden har i følge forrige eier vært hos veterinær og det er ikke noe annet en elefanthud og liggesår grunnet harde underlag ifølge dem.Vi skal uansett ha hunden på sjekk til uka som kommer for å se på tilstanden sånn ellers!

Håper hunden er like frisk som han ser ut ,bortsett fra at han ser gammel og slitt ut pga dårlig stell.

Hunden ser ut som han er ca 8-10 år..men er bare ca 3..eller var det 4?Det har jeg ikke fått vite enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

albuene,rumpa,bakbeina og oppå potene..og så er jeg ikke helt sikker på hvorfor han har så slitt hud på snuten,men det mangler hår der pga slitasje..

og tro meg,jeg tviler mye på eieren...

hviske noe om at forrige eier ikke er helt i vater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...