Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility, Bergen agility klubb.

12345

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal nå nesten helt sikkert begynne på Agility med Kaisa.

Jeg skal mest sansynelig begynne i Bergen Agility Klubb.

Men da er det noen spørsmål:

* Er det fint å trene der ?

* Er det en aldersgrense ?

* Er det flinke instuktører der ?

Vil du anbefale meg å begynne der, eller ?

Link her: Bergen Agility Klubb

*Dobbelpost, mod. Marthe*

Skrevet

Veldig fine treningsbaner, hvertfall om de fortsatt trener der de trente for ett år siden. Da er det innebane på vinterstid og utebaner på sommertid. Du er avhengig av bil vil jeg tro, for banene ligger på steder det ikke går så mye buss - tror jeg. Tviler på at det er aldersgrense. Jeg trente der når jeg var 15

Skrevet
Jeg skal nå nesten helt sikkert begynne på Agility med Kaisa.

Jeg skal mest sansynelig begynne i Bergen Agility Klubb.

Men da er det noen spørsmål:

* Er det fint å trene der ?

* Er det en aldersgrense ?

* Er det flinke instuktører der ?

Vil du anbefale meg å begynne der, eller ?

Da vi var på ferie i Bergen var vi med på en trening der (hvis jeg ikke husker helt feil eller blander med noen andre). Koselig syns jeg, og de hadde veldig bra utstyr. Jeg kan ikke uttale meg så mye om instruktørene, vi fikk pittelitt instruksjon mens vi holdt på, men det var jo ikke noe kurs. Du er nok nødt å ha bil, det er veldig kronglete å komme seg dit.. Så ja, jeg vil anbefale deg å bli med der. :lol:

Skrevet

Ok, skal nok melde meg på snart. Men kan jeg begynne å trene med Kaisa nå siden hun er over ni månder, det

er viss lov med liten hund, eller tar jeg helt feil ?

Skrevet

Det er forskjellige regler fra klubb til klubb, så send en mail og spør :icon_redface:

Ellers er det veldig greitt i Nordnesdalen, har kun konkurrert der. Mye greie og flinke folk. Eneste er at felthindrene deres kan bli litt for glatte når det regner.

Skrevet

Takk for svar. Nå har jeg akkuratt melt meg inn og håper at det blir morro. Vi gleder oss veldig.

Vi begynner i August der treningene er på Mandagene :)

Skrevet

Hvilket nybegynner kurs skal du gå på?

Personlig har jeg ingen treningserfaring med BAK. Jeg trives best med retrievergjengen nede på Varden. Men endel av våre medlemmer er også medlemmer oppe i dalen og omvendt.

Jeg tror det du må tenke på er hva som passer dere som ekvipage. Og det vet du først når du har trent med dem en stund. Vi er jo alle forskjellige og foretrekker forskjellige ting. Når det gjelder alder på hund så har vi hos oss 9 mnd. Så da skulle det sikkert gå greit hos BAK også vil jeg tro.

Skrevet
Hvilket nybegynner kurs skal du gå på?

Personlig har jeg ingen treningserfaring med BAK. Jeg trives best med retrievergjengen nede på Varden. Men endel av våre medlemmer er også medlemmer oppe i dalen og omvendt.

Jeg tror det du må tenke på er hva som passer dere som ekvipage. Og det vet du først når du har trent med dem en stund. Vi er jo alle forskjellige og foretrekker forskjellige ting. Når det gjelder alder på hund så har vi hos oss 9 mnd. Så da skulle det sikkert gå greit hos BAK også vil jeg tro.

Jeg vet ikke helt sikkert, men skal finne ut av det.

Vuderte å gå med retrivergjengen siden det er rett borten for oss, men det krasjet litt med de andre dagene

og har hørt at Bergen Agility Klubb var veldig bra.

Vi begynner i August :lol:

• 2 months later...
Skrevet

Ja, denne helgen var vi på agility kurset. Kaisa var kjempe flink !

Hver mandag fremover skal vi på nybegynner treningen klokken seks.

Kaisa har vært igjennom alle apparatene denne helgen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
    • Så da har det ikke noe å si da? Kjekt å vite. Synes Lily er så fint navn.
    • Jøss, teksten din er veldig oppriktig og detaljert! 😊 Det merkes at du virkelig har tenkt nøye gjennom dine erfaringer og hva du forventer av hunden fremover. Det er spesielt hyggelig å se hvordan du analyserer tidligere erfaringer med corgien og puddelen og trekker egne konklusjoner – det vitner om at du er oppmerksom og bryr deg om dyret.
    • Prøver å ha mindre trykk på dobbel L på Lily og Lille sier jeg sånn man sier Lille.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...