Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Hvilket dyr "terroriserer" meg?

SoppenCamilla

Recommended Posts

Hei!

Et par netter nå har jeg hørt merkelige dyrelyder! Som den dyrenerden jeg tydligvis ikke er, så må jeg forklare ting så godt jeg kan, slik at dere kanskje kan hjelpe meg å finne ut av hva dette mystiske bråkedyret er.

Den første natten jeg hørte det hørtes det ut som en blanding av brøl og skrik (bedre enn det klarer jeg ikke å forklare det, men det første jeg tenkte at det kunne være var en jentezombie :whistle: ). Det kom mange ganger etter hverandre en liten stund, så sluttet det. Den andre natten, i natt, hørtes det mer ut som en slags bjeffing. Hvis jeg hadde visst at det var en hund (det vet jeg det ikke er) så hadde jeg gjetta at den var mellomstor/stor (schäferstrl) og den hørtes frustrert ut. :ahappy:

Så til litt mer håndfaste bevis! Jeg gikk ut i skogen for å kikke meg rundt sånn ca der jeg syns lydene kom fra, og der var det masse rart å ta bilder av!

Her er et av trærne som har blitt skrapet opp eller biti på helt nederst ved rota

IMG_9220.jpg

IMG_9221.jpg

Litt nærmere er det hull inn i stammen

IMG_9223.jpg

IMG_9224.jpg

Tre nummer to har skrapemerker litt høyere opp

IMG_9228.jpg

Litt nærmere

IMG_9233.jpg

Enda nærmere ser man samme slags hull inn i stammen

IMG_9234.jpg

På bakken er det en del råtne trær, og de har også blitt herpa

IMG_9237.jpg

IMG_9239.jpg

IMG_9243.jpg

IMG_9244.jpg

IMG_9245.jpg

IMG_9249.jpg

IMG_9250.jpg

IMG_9251.jpg

IMG_9252.jpg

IMG_9254.jpg

Så.. Noen som er sånn passe sikre på hva det kan være? Jeg vet ikke om lydene og trærne har noen sammenheng eller noe, men jeg håper det, for jeg er så innmari nysgjerrig på hva det er! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en langtannet sabeltanntiger, tror jeg :whistle:

Men de trærne ser ut som de har blitt tygget på av termitter eller noe?

Hahah, som tygger på trær. Det var jo hyggelig. :ahappy:

Men de trærne er jo max råtne, så det er bare å se på de, så faller de fra hverandre. :hyper: Men det er sånne slags bitemerker i de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på at de herpa trærne har sammenheng med lydene nei :whistle:. Treet ser ut til å være herpa av en hakkespett eller noe sånt - de kan gjerne sitte nederst på trærne og meske seg :ahappy:. Bjeffeingen/brølene kan vel gjerne stamme fra rådyr kanskje ?

Jeg hadde en opplevelse en gang som jeg aldri kommer til å glemme. Det var midt på natta og jeg hadde vel sovet et par-tre timer da det ringer på døra ! Jeg gløtter ut og får se en politibil med blålys stå utenfor porten, og på døra står altså en politimann og ringer på. Jeg tusler meg noget forferdet ut for å åpne, og blir spurt om jeg har hørt eller sett noe uvanlig i kveld/natt ? Neeeei, jeg hadde jo ikke det... De hadde blitt oppringt av naboen her som hadde hørt sånne skrekkelige lyder fra skogen - som om en unge skreik eller noe. Det var høyst sannsynlig rådyr som "bjeffa" og skreik :hyper:. Man kan vel si at jeg IKKE fikk sove etter det besøktet *flir*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på at de herpa trærne har sammenheng med lydene nei :ahappy:. Treet ser ut til å være herpa av en hakkespett eller noe sånt - de kan gjerne sitte nederst på trærne og meske seg :hyper:. Bjeffeingen/brølene kan vel gjerne stamme fra rådyr kanskje ?

Jeg hadde en opplevelse en gang som jeg aldri kommer til å glemme. Det var midt på natta og jeg hadde vel sovet et par-tre timer da det ringer på døra ! Jeg gløtter ut og får se en politibil med blålys stå utenfor porten, og på døra står altså en politimann og ringer på. Jeg tusler meg noget forferdet ut for å åpne, og blir spurt om jeg har hørt eller sett noe uvanlig i kveld/natt ? Neeeei, jeg hadde jo ikke det... De hadde blitt oppringt av naboen her som hadde hørt sånne skrekkelige lyder fra skogen - som om en unge skreik eller noe. Det var høyst sannsynlig rådyr som "bjeffa" og skreik :wub:. Man kan vel si at jeg IKKE fikk sove etter det besøktet *flir*.

Jeg aner ikke åssen noen slags dyrelyder høres ut jeg, egentlig, jeg kommer jo fra byen. :whistle:

Men jeg skjønner at du ikke sov noe særlig da, ja! :lol:

Kan det være en rådyr bukk du har hørt..? De "bjeffer" en sånn merkelig lyd..

Har hørt at de kan ha rare lyder, ja. Men hjelper lite når jeg ikke vet åssen de høres ut. ;) Kanskje jeg skal ta sonentreff hjemme hos meg, sånn at alle sover over og prøver å finne ut av det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vel, for rundt to år siden hørte vi mye hyl osv i området hvor jeg bor, og det ble sendt ut helikopter med vvarmesøkende lamper, dykkere, hundepatruljer osv for å lete da de trodde det var mennesker i nød.. De fant ingenting, og jeg husker det ble konkludert med at det var rådyr.

Link til artikkel.

Når helikoptere kjørte over skogen så løp iallefall alt av dyr ut fra skogen og spredde seg for alle vinder. Deriblandt masse rådyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for rundt to år siden hørte vi mye hyl osv i området hvor jeg bor, og det ble sendt ut helikopter med vvarmesøkende lamper, dykkere, hundepatruljer osv for å lete da de trodde det var mennesker i nød.. De fant ingenting, og jeg husker det ble konkludert med at det var rådyr.

Link til artikkel.

Når helikoptere kjørte over skogen så løp iallefall alt av dyr ut fra skogen og spredde seg for alle vinder. Deriblandt masse rådyr.

Jaa, men det var jo som sagt mer bjeffete i natt. Hmm.

ja, jeg nevnte jo hakkespett til deg jeg også, Soppen...

Men RÅDYR hadde jeg aldri trodd kunne lage slike lyder! men, så har jeg aldri hørt rådyr med lyd i det hele tatt da. De som bodde hos meg var nok stumme :wub:

Jeg vil ikke at det skal være hakkespett. Det er kjedelig. :lol:

Kan en hakkespett gjøre alt det?? :hyper:

Jeg stemmer for bever jeg! :ahappy:

Joo, altså det går en elv ved siden av gården, men den er jo heeeelt på andre sida, beveren må jo ha gått seg bort skikkelig! Hvis den skal gå fra elva til de trærna, så må den gå gjennom gården (med hester, hunder og katter over alt) rundt et gjerde og et stykke bortover, det må da være lettere å ta de trærne som er rett ved elva da, eller? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen sier at det er en "morder-zombiegrevling" som herjer i skogen hennes. Og vi har LYDBEVIS!

Idag har hu tilogmed sett dyret :)

tror nesten vi må reise ned å redde dama jeg,...

hehehe grevlinger som slåss`? jeg våknet brått her en natt av 2 stk som nesten herjet like utefor huset vært, det er det aller verste jeg noen gang har hørt! for et spetakkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøre ei venninne hjem fra meg, sent en kveld. I det vi var på vei mot bila så hører vi noen skrekkelige lyder. Først trodde jeg det var hund, deretter hørtes det ut som en jente i nød. Vi så omtrent for oss at noen ble voldtatt eller det som verre var, men kunne jo ikke se noen ting. Etterpå viste det seg at det var rådyr, så jeg vil tro det er det du hører. Skikkelig skrekkelige lyder i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, folk, null rådyr, det er Zombiegrevlingen som er ute på terrorrunder om kveldene. Jeg spurte ei som bor på gården, og ho sa at det er grevling, og senere den kvelden så jeg dyret og. Og som Marit sa, så har jeg lydbevis, det er bare en grevling som tasser rundt og bråker. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nynne*

Vi har en grevling i taket

- greveling, grevelang.

vi har en grevling i taket

- grevelang.

Vi har ikke ellediller eller krokofanter,

men vi har en grevling i taket.

*mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har hørt dem. Og sett dem. De er litt sånn ekleskumle egentlig.

Venninna mi gikk tur med sine to Amerikanske Bulldogger en gang, og fram fra jordet spratt det to grevelanger i full slosskamp, rett foran snuta deres! De er ikke mye moro å ha med å gjøre når de er sinte, ass!

Bulldoggene ville jo hjelpe hverandre i bekjempelsen av O Store Trussel/Potensiell Middag i tillegg. Jommen bra dama har solid hverdagslydighet på bitchene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...