Gå til innhold
Hundesonen.no

Fornøyd eller ikke med forsikringen?


Carina

Har du hatt bruk for forsikringen på hunden din?  

28 stemmer

  1. 1.

    • Bruker Agria og er fornøyd.
      14
    • Bruker Agria og er IKKE fornøyd.
      1
    • Bruker Gjensidige og er fornøyd.
      9
    • Bruker Gjensidige og er IKKE fornøyd.
      1
    • Bruker andre forsikringsselskap og er fornøyd.
      5
    • Bruker andre forsikringsselskap og er IKKE fornøyd.
      2


Recommended Posts

Jeg har hunden min forsikret i Agria, men har aldri hatt bruk for forsikringen. Derfor ble jeg litt nysgjerrig når emnet om Agria ble lagt ut og ønsker å vite hva folk er mest fornøyd med. For min del står det litt mellom Agria og Gjensidige, så derfor har jeg tatt med disse to. Men hvis du bruker en annen forsikring som du synes noe om, skriv gjerne litt om det.

OBS! DETTE ER ALTSÅ FOR DE SOM FAKTISK HAR BRUKT FORSIKRINGEN OG VET NOE OM SAKSGANG OSV.

Du kan velge flere alternativer dersom du har erfaring med flere selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte at jeg er fornøyd med Agria, noe jeg forsåvidt er selv om jeg syns de er dyre. Gjensidige har jeg brukt på tre hunder og det har aldri vært noe klatt, og på de to siste hundene jeg hadde der, ble den brukt MYE.

Det blir gjensidige på min neste hund. (Som vi forøvrig aldri skal trenge å teste ut *bestemme*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte på at jeg bruker Agria og er fornøyd, og at jeg har brukt Gjensidige og var ikke fornøyd. Det er noen år siden nå, men jeg avsluttet mitt kundeforhold på dagen da jeg fikk "svaret" på et skadetilfelle. De dekker så å si ingen ting av det jeg trengte da, og det hele var en vits. Jeg la ut over 3000 kr, og fikk igjen 167kr. Ja, hunderogsekstisju kr. Jeg regnet ut at med Agria ville jeg fått tilbake over 1500kr. Det har nok endel å si hvilken skade det er snakk om, og hvilken behandlingsform man må ha, Gjensidige dekket i alle fall ikke medisink fôr, medisiner på resept osv.

Har hatt behov for Agriaforsikringen flere ganger, har aldri noensinne hatt noe tull med utbetalinger der. Jeg har sendt inn kvitteringer og fylt ut "arket" etter beste evne. En liten uke etterpå har pengene vært på konto og brev i posten om hva som er dekket.

Da jeg avlivet forrige hunden, ringte jeg ikke inn til Agria samme dag, fordi jeg ikke orket rett og slett. Jeg hadde ikke krav på noe tilbake fra forsikringen, men en mnd eller noe etter avlivingen tok jeg mot til meg og ringte inn og sa opp forsikringen. De spurte når hunden ble avlivet, og satte avslutningen på forsikringen til den dagen, og ikke dagen da jeg ringte. De resterende pengene fikk jeg tilbake (ble overført til betaling for en annen hund jeg hadde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige dekket i alle fall ikke medisink fôr, medisiner på resept osv.

Foret vet jeg ikke, men nå dekker gjensidige medisiner på resept om man tegner en liten tilleggsforsikring. Det er noe de har begynt med ganske nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foret vet jeg ikke, men nå dekker gjensidige medisiner på resept om man tegner en liten tilleggsforsikring. Det er noe de har begynt med ganske nylig.

Okei, det er jo flere år siden jeg brukte Gjensidige, så det kan godt hende de har blitt bedre. Jeg hadde også blandingshund, om det har noe å si..?

Uansett, kritikk mot Agria er at jo, de er blitt fryktelig dyre i det siste syns jeg. Prisen på forsikring øker, og egenandelen har også økt siden jeg tegnet forsikring hos de første gangen. Men siden jeg har så gode erfaringer med de når jeg først har trengt de, så bruker jeg fortsatt Agria. Har jo hørt mye tull om de jeg også, men har heldigvis tilgode å oppleve det selv (bortsett fra NKKrabatten jeg opplyste om at jeg hadde krav på, men ikke fikk før en purring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det er jo flere år siden jeg brukte Gjensidige, så det kan godt hende de har blitt bedre. Jeg hadde også blandingshund, om det har noe å si..?

Uansett, kritikk mot Agria er at jo, de er blitt fryktelig dyre i det siste syns jeg. Prisen på forsikring øker, og egenandelen har også økt siden jeg tegnet forsikring hos de første gangen. Men siden jeg har så gode erfaringer med de når jeg først har trengt de, så bruker jeg fortsatt Agria. Har jo hørt mye tull om de jeg også, men har heldigvis tilgode å oppleve det selv (bortsett fra NKKrabatten jeg opplyste om at jeg hadde krav på, men ikke fikk før en purring).

Ja, jeg hadde ikke den på mine tre - så det var kommet for et årsiden da jeg titta på forsikring på Abby, men var andre grunner til at jeg valgte Agria på henne. Aner ikke om det hadde noe å si om du har blanding.

Jeg er spent på oppgjøret jeg får av Agria nå. Håper det ikke blir noe krøll. Men syns det er skrekkelig dyre med fast + bevegelig egenandel. Selve årspremien ble lik med beste til agria og beste til gjensidige (med medisindekning) for Abby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tegnet forsikring på Knerten hos Vesta av den enkle grunn at moren min jobber der, og vi fikk en del rabatt når vi samlet forsikringene. Har aldri opplevd noe tull med de. Har vært enkelt og greit både å henvende seg, og å få tilbake penger. Synes den er helt OK til "vanlig hundehold", og prisen er ikke så ille.

Fant forøvrig denne sammenligningen for de som vil ha forskjellene forklart: http://www.norgeshundeportal.no/forsikring.htm.

Vet dog ikke når den er skrevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har Agria på 4 hunder , 3 hester og 1 katt og er kjempefornøyd. Det har ikke vært noe tull med noen. Vi har også benyttet oss av direkteoppgjør, noe som gjorde at vi slapp å legge ut over 17.000kr for en operasjon, men bare betalte egenandelen der og da (i underkant av 3000,-)Så jeg syns ikke det er spes dyrt heller.

Grunnen til at vi "valgte" Agria var fordi jeg ikke fikk forsikre nye dyr i Gjensidige (hverken hest eller hund) fordi de hadde hatt så store utbetalinger på meg tidligere. (en hund med 45.000kr i utlegg til rehab, behandling og medisiner i tillegg til utbetaling av livsforsikring på en hund under 3 år, fikk ikke utbetalt på den andre da de ikke mente det var avliving av dyrevernmessige årsaker..)

Så selv om Gjensidige vil ha meg tilbake som kunde, noe jeg tviler på, så ønsker ikke jeg å være kunde der. Jeg hadde masse trøbbel med den ene saken min og måtte anke til forsikringsnemda.

Edit: Har hatt en hund forsikret i Sparebank1 og det var helt ok, men har ikke hatt annet enn litt småting så vet ikke hvordan det stiller seg med en "kroniker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tegnet forsikring på Knerten hos Vesta av den enkle grunn at moren min jobber der, og vi fikk en del rabatt når vi samlet forsikringene. Har aldri opplevd noe tull med de. Har vært enkelt og greit både å henvende seg, og å få tilbake penger. Synes den er helt OK til "vanlig hundehold", og prisen er ikke så ille.

Fant forøvrig denne sammenligningen for de som vil ha forskjellene forklart: http://www.norgeshundeportal.no/forsikring.htm.

Vet dog ikke når den er skrevet...

Vet du hvor mye TryggVesta dekker for maksimalt i året? Det har jo en ganske storinvirkning på valg av forsikring for meg. Jeg vil påstå at jeg har et "normalt hundehold" jeg er bare skrekkelig uheldig og har fått tre syke hunder på rappen. Vet det er flere av de "enkle" forsikringene som ikke dekker mer i skade enn kjøpssummen for hunden er - da hadde jeg hatt problemer med alle mine tre. Jeg vet ikke om det gjelder TryggVesta sin, det hadde vært interessant å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med Gjensidige, har bare vært nødt til å bruke dem en gang men da har de også vært svært behjelpelige. Snuppa hadde en langvarig og sta urinveisinfeksjon som ikke ville gi seg, det ble mange turer til dyrlegen og noe dyre medisiner før hun ble frisk.. men heldigvis fikk vi igjen mesteparten av det jeg la ut for henne..

Håper selvsagt at jeg slipper å bruke forsikringen flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogar og Nirm stod/står i IF. Og det er de hundene jeg har henta ut mest på forsikringsmessig. Jeg tør faktisk ikke å tenke på hvor mye jeg har henta ut, men tipper at det ligger i hvert fall rundt 50-60 000 på hver hund. Det har vært alt fra operasjoner, ultralyder (Nirm har tatt 5 ultralyder på et halvt år der IF har dekket alle), medisiner og til og med behandling for lus har de dekket. De har vært raske å gi igjen, og kun en gang har de gitt igjen feil (men retta opp det med en gang).

Agria har jeg tatt ut et par ganger på Vida, og det er gått bra det også. Pengene har kommet raskt, og de har gitt igjen uten problemer. Eneste jeg veit de er "gjerrige" på er å dekke sterilisering av tisper. Og så lurer jeg på om de må ha det avklart først før man eks går i gang med MR undersøkelser og slikt, men skal ikke si noe sikkert der.

Både If og Agria betaler ut til veterinæren, og at man slipper unna med bare egenandelen på veterinærkontoret. Aner ikke hvilke selskap som har den ordningene, men ville ha undersøkt den biten uansett. Det er jo litt av vitsen med forsikring også for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria, og er relativt fornøyd. Det har vært litt kronglete å få tilbake penger på en avlivning, men ellers har det gått helt greit. Synes de er dyre, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jernbanepersonalets forsikring og er veldig fornøyd :icon_redface:

Oppdretteren "sendte" med agriaforsikring på Chessea da vi fikk henne, men allerede i starten ble det mye tull med papirer og priser, så vi byttet og samlet alle forsikringene våre i ett med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg bruker Agria og er fornøyd.

Jeg sjekket også akkurat om jeg kunne komme billigere ut med ett annet selskap, men alt i alt så gjor jeg ikke det med det jeg ønsker å få dekket.

Har ikke hatt noen problemer med utbetaling e.l.

Gjensidige derimot har jeg tidligere hatt tull med etter en varig skade dem mente dem ikke skulle dekke mer på etter at skaden var oppdaget. <_<

Det er også årsaken til at jeg nå er i Agria, og jeg er så heldig å kjenne godt den ene "selgeren" til Agria og hun har selv samme rase som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...