Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk :S


Recommended Posts

Kl 12 i natt gikk jeg ut på Keelas siste tissetur. Men hun gikk rundt i hagen og prøvde og prøvde..men fikk det ikke til. Hun flyttet seg hele tiden og prøvte på hver cm av hagen. Etter et kvarter gikk vi inn igjen. Nå kl 01.15 gikk hun på døren igjen. Vi gikk ut og hun prøvde å tisse videre, og etter en stund begynte hun å spy! :S Hun spydde fire ganger, og prøvde å tisse i 20 min. Hun lagte også klynkelyder :lol:

Jeg har kun gitt henne hennes egen mat, + lillesøsteren min hadde gitt henne en pølsebit.

Noen som vet hva dette kan være? Er veldig bekymret her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVordan går det idag? Jeg ville nok klart ha tatt henne med til veterinær hvis hun faktisk ikke får til å tisse. Det er såpass viktig for dem (og oss) å skille ut på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline er hos dyrlegen nå og han trodde det kunne være urinveisinfeksjon, så hun fikk tabletter for det.

Det var det første som slo meg også... Hadde nemlig de samme symptomene selv, og det var ikke godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var urinvegsinfeksjon..eller han trodde det var det i hvert fall. Han sa det var veldig uvanlig når de var så små.

Han sa først at han ikke trodde det var noe, siden han ikke kunne kjenne noe eller se det på henne. Men så satt hun seg ned først en gang for å tisse, så da kom det litt, så satt hun seg ned igjen lenger vekke og da var det blod :lol:

Så da måtte han undersøke henne på nytt, og han slo opp i en bok. Så Trodde han det var urinvegsinfeksjon. Så fikk jeg resept på tabletter og så skulle vi opp igjen etter 10 dager og se på henne igjen.

Så da jeg kom hjem til henne igjen, så giddet hun ikke å komme bort til døren engang. Hun bare lå der og så på meg.

Får helt vondt av henne stakkar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off da.. Håper Keela blir bedre snart :lol: Tia fikk urinveisinfeksjon sist mandag. Da hadde jeg hatt henne i tre dager. Men hun tisset bare på seg litt og fikk tabletter før hun begynte å svi. Så bra dyrlegen hadde kommet hjem fra ferie da, vi måtte ringe til sand når Tia hadde UVI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja, det var urinvegsinfeksjon..eller han trodde det var det i hvert fall. Han sa det var veldig uvanlig når de var så små.

Han sa først at han ikke trodde det var noe, siden han ikke kunne kjenne noe eller se det på henne. Men så satt hun seg ned først en gang for å tisse, så da kom det litt, så satt hun seg ned igjen lenger vekke og da var det blod :lol:

Så da måtte han undersøke henne på nytt, og han slo opp i en bok. Så Trodde han det var urinvegsinfeksjon. Så fikk jeg resept på tabletter og så skulle vi opp igjen etter 10 dager og se på henne igjen.

Så da jeg kom hjem til henne igjen, så giddet hun ikke å komme bort til døren engang. Hun bare lå der og så på meg.

Får helt vondt av henne stakkar..

Hun blir nok straks bedre da :P

Men jeg stusser litt på den kommentaren om at det var uvandlig :P Det er da virkelig ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper jeg også. Huff, men rart han sier det er uvanlig..føler ikke det er så uvanlig jeg?

Keela begynte ikke å tisse på seg, hun bare begynte å prøve å prøve, men hun fikk det ikke til. Så holdt vi på hele natten med lufteturer osv.

Men nå har hun begynt på tablettene vertfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som UVI. Man føler man må tisse hele tiden, men så kommer det lite og ingenting. Og når det først kommer noe, svir det veldig og er veldig veldig vondt. Nesten som å få dratt piggtråd ut fra.. jah.. Det kan også komme blod i urinen; og det er dette de tester (mennesker) for, når de tar urinprøve ved mistanke om UVI. Noen ganger kan man se blodet, andre ganger ikke. Alle symptomene høres virkelig ut som UVI, så jeg håper dere har fått en effektiv antibiotika! Det er sinnsykt vondt, og veldig ubehagelig å føle at man må tisse hele tiden..

Reagerer også på kommentaren fra dyrlegen; jeg har nemlig alltid fått høre at UVI er ganske vanlig på små tispevalper.. Har heldigvis sluppet å få det på noen av mine (enda). God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Reagerer også på kommentaren fra dyrlegen; jeg har nemlig alltid fått høre at UVI er ganske vanlig på små tispevalper.. Har heldigvis sluppet å få det på noen av mine (enda). God bedring!

Så er ikke Rune den mest vitende dyrlegen om hunder og 'smådyr' heller da, virker det som. (Ja, jeg kjenner han og har brukt han på kaniene mine utallige ganger). Aron får ikke annet en vaksine eller vanlig helsekontroll hos han, ettersom han ikke klarte identifisere lusene han hadde i pelsen (sa det var støv) og han klarte heller ikke å identifisere middene kaninene mine hadde. Men ellers en knakande koselig fyr :rolleyes: Når vi fikk bekreftet at det var lus, fant han en kur som ikke funket. Altså vi måtte prøve 3 kurer før dem forsvant.

Litt OT, men likevell. Da vet dere vertfall at man ikke skal ta til seg alt han sier. hehe :lol: Han er også byens eneste dyrlege. Tragisk, japp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Det er også litt slitsomt og måtte ut veldig ofte.

Hun må ha god bedring !

Takk for det! Det er heldigvis fint vær så da er det ikke så slitsomt :icon_redface:

Det høres veldig ut som UVI. Man føler man må tisse hele tiden, men så kommer det lite og ingenting. Og når det først kommer noe, svir det veldig og er veldig veldig vondt. Nesten som å få dratt piggtråd ut fra.. jah.. Det kan også komme blod i urinen; og det er dette de tester (mennesker) for, når de tar urinprøve ved mistanke om UVI. Noen ganger kan man se blodet, andre ganger ikke. Alle symptomene høres virkelig ut som UVI, så jeg håper dere har fått en effektiv antibiotika! Det er sinnsykt vondt, og veldig ubehagelig å føle at man må tisse hele tiden..

Reagerer også på kommentaren fra dyrlegen; jeg har nemlig alltid fått høre at UVI er ganske vanlig på små tispevalper.. Har heldigvis sluppet å få det på noen av mine (enda). God bedring!

Ja, jeg og reagerte på det, siden Tia, samojedtispen til Inger Vilde også har det nå. Men nå er ikke vetrinæren vår så flink med hunder, føler han er mer hest og slike gårdsdyr.

Takk :D

Så er ikke Rune den mest vitende dyrlegen om hunder og 'smådyr' heller da, virker det som. (Ja, jeg kjenner han og har brukt han på kaniene mine utallige ganger). Aron får ikke annet en vaksine eller vanlig helsekontroll hos han, ettersom han ikke klarte identifisere lusene han hadde i pelsen (sa det var støv) og han klarte heller ikke å identifisere middene kaninene mine hadde. Men ellers en knakande koselig fyr :rolleyes: Når vi fikk bekreftet at det var lus, fant han en kur som ikke funket. Altså vi måtte prøve 3 kurer før dem forsvant.

Litt OT, men likevell. Da vet dere vertfall at man ikke skal ta til seg alt han sier. hehe ;) Han er også byens eneste dyrlege. Tragisk, japp.

Jepp, det er dyrlegen vår det :D huffhuff.. ^^ Men regner med han er litt flinkere når det skjer mer alvorlige ting, viss ikke så sliter vi jo :S

Men det går bedre med henne allerede! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere bor i Stavanger og Sauda; men det er jo ikke samme sted? Selv bor jeg i Orkdal, som er et tettsted utenfor Trondheim, ca fire-fem mil. Vi har dyrlege her også, en smådyrsveterinær og flere for store dyr, i hovedsak hester og kyr. Jeg har litt både og erfaring med smådyrsveterinærene, så jeg har begynt å dra til Trondheim for dyrlegetjenester, selv om det tar en god halvtime å kjøre, i motsetning til kun fem minutt for de som holder til her. Er det en mulighet for dere også? I Trondheim er det flere smådyrsveterinærer, i alle fall fire-fem som jeg kommer på i farten. Det er sikkert noe lignende i Stavanger også; at det er flere dyrleger i selve byen, og ikke så mange på tettsteder rundt? Det er litt sånn når man bor på et "mindre" sted, at dyrlegene ikke alltid har den ypperste kompetansen (og utstyret), og da er det kanskje greiere å kjøre litt lengre, men å komme til noen som har mer peiling, sånn utover vaksinering liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...