Gå til innhold
Hundesonen.no

Jatzy

Red Merle

Recommended Posts

• 4 weeks later...

Liten oppdatering, Jatzy er nå 4 mnd gammel! Og hun er en fanstastisk hund. Hun er nå erklert frisk!

Vi har delvis fullført valpekurs (mistet 4 timer grunnet operasjonen) , og jeg tror jeg lærte mer enn Jatzy hehe.

Men så sant skal sies lærte Jatzy mye nytt hun også :) .

Bloggen er oppdatert med masse bilder fra tur med Jenny og Shabtay, og besøket som vi hadde av Samojed valpen Ramses. Bare å legge igjenn en kommetar i bloggen :) .

100720080041zXbpkarXa6lVGYMfMa.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk forkoselige tilbake meldinger.

Charlotte: Nei vi har egentlig ikke begynnt å trene på så mye spesiellt hehe. Lydighet er vel kanskje det vi trener mest på, gå pent i bånd, sitt, dekk osv. Jeg kan ikke så mye enda, så jeg er liksom litt forsiktig med hva og hvordan jeg lærer henne ting. Jeg vet jo egentlig ikke så mye om hvordan f.eks en lydighets øvelse egentlig skal være sånn helt korrekt hehe. Kan bare sånn småtteri :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Vel vel vel, da har den lille røveren blitt 5 mnd gammel! Tiden har gått fort, og hvor ble den lille uskyldige valpen av?

På innsiden er hun nok en liten valp, og hun inbiller seg stort sett at hun er uskyldig også hehe. Tiden med Jatzy har vært fantatisk, og jeg kunne ikke ønsket meg en bedre hund! Jeg føler jeg har valgt riktig rase, eller iallefall riktig individ av rasen.

Hun passer meg forløpig helt perfekt! Hun kan vel ikke så veldig mye ennå egentlig. Hun kan sitt, delvis dekk og delvis stå.

Sitte bamse kunne hun en periode, men jeg har vært sløv med treningen, så den har hun"glemt". Men hun er blitt utrolig flink på innkallingen, og slipper ting om jeg sier nei eller takk. 21 August begynner vi på klikker valpekurs hos Gilabb, og det gleder vi oss til!

0708200820369oDRGbrU2eIfdnN9bY.JPG

Bloggen er oppdatert for den som måtte lure :lol:..Vi passer for tiden en Boxer, så det står endel om hvordan det går *friste friste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Oi, tråden har stått stille i over 1 år jo :-O

Vel vel, lille-aussiegalingen er nå voksen jente og hele 2 år i dag ( 6 Mars)! Tiden har gått så fort, og livet med en aussie i hus er fantastisk! Jeg tror ikke jeg kunne vært mer fornøyd :lol: ! selvom Jatzy har sine diller, men hvilken hund har ikke det? :lol: Elsker det aussietullet! :whistle:

Vi har forløpig ikke konkurrert i annet enn utstilling da, noe som går opp og ned resultat messig fra blåsløyfe til ck. Lydighet og Agility har vi ikke konkurrert i enda, synes ikke vi er særlig klare for det, og vi har en lang vei å gå hva LP angår. Agilityen er den som har vært mest i fokus, og Jatzy er en kjempe god agility hund, liten, slank og smidig! Forutenom det, så har hun gått endel kløvturer, vært med på snørekjøring, sykkelturer, og gått noen spor.

Helsa er opp og ned, da hun var et år ble hun diagnoistisert med allergi mot husstøv,lager og melmidd.. Heldigvis er hun ikke mye plaget annet enn at hun klør noe mer enn en normal hund, og er noe sensetiv i matveien. Jatzy ble kasterert i desember 09.

Ellers er hun min lille drømmehund :blink: , hun har alt! , og litt til :) ! Mors lille wannabe postkasse vakt hund aussie :icon_cry:

25498_361295840090_721740090_5170786_3346203_n.jpg

290120101014cfb50ab4627f4b49b7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...