Gå til innhold
Hundesonen.no

Strukket sene..

Recommended Posts

Skrevet

Har vært til dyrlegen med Bea i dag. Hun begynte å halte på lørdag, haltet på søndagen også men ble bedre i løpet av dagen. I går haltet hun veldig lite men gikk rart på foten. Dyrlegen mener hun har strukket en sene og derfor må vi ta det rolig med henne de neste 14 dagene.. Han sa at en 20-30 minutter med tur i bånd og ikke få løpe løs..

Glemte å spørre han om han mente 20-30 min totalt i løpet av dagen eller 20-30 min for hver tur? (vi pleier å gå morgen og ettermiddagstur). Er veldig lite syns jeg.. og hun er jo i fin form men for at det skal bli bra igjen må vi altså ta det med ro..

Sukk.. hun har alltid vært så uheldig hun jenta mi!

Skrevet

Ring og hør etter hva veterinæren mente og følg den planen helt til hun er friskemeldt, større skader på senen kan ta lang tid å rehabilitere så være forsiktig :ahappy:

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Vil ikke at hun skal lide mer enn hun må. Tok en liten halvtimes tur nå i kveld med masse godbitsøk i parken, hun ble nå litt sliten i alle fall..

Er redd hun kan bli vanskelig å ha i hus nå som hun ikke får utfoldet seg så mye fysisk..

Skrevet
Det skal jeg gjøre. Vil ikke at hun skal lide mer enn hun må. Tok en liten halvtimes tur nå i kveld med masse godbitsøk i parken, hun ble nå litt sliten i alle fall..

Er redd hun kan bli vanskelig å ha i hus nå som hun ikke får utfoldet seg så mye fysisk..

Ja ofte blir det mye energi når de må holdes i ro.

Liker hun å svømme? Du kunne kanskje tatt hun med til klinikk hvor hun får svømme, da får hun ut litt energi :ahappy:

Skrevet
Ja ofte blir det mye energi når de må holdes i ro.

Liker hun å svømme? Du kunne kanskje tatt hun med til klinikk hvor hun får svømme, da får hun ut litt energi :whistle:

Hun har ikke helt svømt så mye ennå.. hun er ganske skeptisk. Håper hun vil begynne å svømme litt av seg selv om det blir finvær og vi bader. Så langt har hun bare svømt et par tak og vil rett inn igjen.. men hun elsker å vasse og sånn da, så lenge hun står i bunnen :P

Jeg vet de har sånn svømmegreier hos dyrlegen vi bruker, men det koster fryktelig mye penger og jeg er fattig student som ikke har fått seg sommerjobb ennå.. så.. ja, tror vi får prøve andre måter å få ut energien hennes på. Så langt ser det ut til at hjernetrim funker fint.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Interessant undersøkelse. Jeg lurer litt på hvor relevant spørsmål om kjønn er. Og er det uinteressant med folk som ikke eier hund per i dag, men kanskje passer, har hatt, skal ha osv?
    • Hei! Vi er en bachelor-gruppe fra Høgskolen i Østfold som skal utvikle en applikasjon for hundeeiere. 🐶 Målet med appen er å gi en bedre turopplevelse for deg og din hund, ved å gjøre det enklere og raskere å finne turstier som passer deres behov. Vi vil derfor stille hundeeiere noen spørsmål, og håper du vil ta deg tid til å svare på vår undersøkelse. Det vil ta rundt 3 minutter 😊 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdBufjg3yT9ZUTtD9Qd1aG_mtBd6xKl91J0VVUJpInzE_nh-Q/viewform?usp=header
    • Har gått helt fint med tispen min, ho spiste andre dagen mer normalt og nå spiser ho som før igjen. Ho går veldig bra også er veldig aktiv nå både før også etter fjernet stingene så tror det er temmelig individuelt det der egentlig fra hund til hund. Tispen min har endelig lagt på seg mer igjen også etter operasjonen da ho gikk ned i vekt før operasjonen ettersom tilstanden så det begynner bli veldig bra 😊
    • Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...