Gå til innhold
Hundesonen.no

Strukket sene..


Recommended Posts

Har vært til dyrlegen med Bea i dag. Hun begynte å halte på lørdag, haltet på søndagen også men ble bedre i løpet av dagen. I går haltet hun veldig lite men gikk rart på foten. Dyrlegen mener hun har strukket en sene og derfor må vi ta det rolig med henne de neste 14 dagene.. Han sa at en 20-30 minutter med tur i bånd og ikke få løpe løs..

Glemte å spørre han om han mente 20-30 min totalt i løpet av dagen eller 20-30 min for hver tur? (vi pleier å gå morgen og ettermiddagstur). Er veldig lite syns jeg.. og hun er jo i fin form men for at det skal bli bra igjen må vi altså ta det med ro..

Sukk.. hun har alltid vært så uheldig hun jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. Vil ikke at hun skal lide mer enn hun må. Tok en liten halvtimes tur nå i kveld med masse godbitsøk i parken, hun ble nå litt sliten i alle fall..

Er redd hun kan bli vanskelig å ha i hus nå som hun ikke får utfoldet seg så mye fysisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. Vil ikke at hun skal lide mer enn hun må. Tok en liten halvtimes tur nå i kveld med masse godbitsøk i parken, hun ble nå litt sliten i alle fall..

Er redd hun kan bli vanskelig å ha i hus nå som hun ikke får utfoldet seg så mye fysisk..

Ja ofte blir det mye energi når de må holdes i ro.

Liker hun å svømme? Du kunne kanskje tatt hun med til klinikk hvor hun får svømme, da får hun ut litt energi :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ofte blir det mye energi når de må holdes i ro.

Liker hun å svømme? Du kunne kanskje tatt hun med til klinikk hvor hun får svømme, da får hun ut litt energi :whistle:

Hun har ikke helt svømt så mye ennå.. hun er ganske skeptisk. Håper hun vil begynne å svømme litt av seg selv om det blir finvær og vi bader. Så langt har hun bare svømt et par tak og vil rett inn igjen.. men hun elsker å vasse og sånn da, så lenge hun står i bunnen :P

Jeg vet de har sånn svømmegreier hos dyrlegen vi bruker, men det koster fryktelig mye penger og jeg er fattig student som ikke har fått seg sommerjobb ennå.. så.. ja, tror vi får prøve andre måter å få ut energien hennes på. Så langt ser det ut til at hjernetrim funker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...