Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt forhold til 17-mai


Symra&Pippin

Recommended Posts

Guest Gråtass

Vanligvis så innviterer vi noen få venner på mat utpå ettermiddagen. Enten grilling eller koldtbord ( i år ble det koldtbord). Så på formiddagen blir det en kombo-tur med hester og bikkjer. Går ikke i tog eller er på felles arrangementer fordi jeg er alt for usosial og trøtt om morgenen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunn 17.mai er en kjempefin dag jeg, og jeg synes det er storveis å se så mange festkledde mennesker. Bare det å titte på forskjellige bunader er gøy synes jeg, og spesielt enkelte kjekkaser i nikkers... :lol:

Familien min og familien til pappa's fetter har i mange mange år hatt tradisjon med å gå på Gamle Rådhus og spise middag. Utroooolig god mat (asparges med Hollandais er standart forrett, og jeg gleder meg til den hvert år).

Før det ble hund i heimen, var det som regel tur i sentrum før middag, og ut eller hjem til venner på kvelden. Etter at hunden kom i hus har det stort sett vært skogtur på dagen, middag og en pubtur, for så å vende nesa hjem igjen til hunden. Alltid en veldig, veldig hyggelig dag...

I år ble utgikk Gamle Rådhus fordi farfar døde på onsdag. Det ble i stedet god mat hjemme hos farmor sammen med den nærmeste familien. Veldig hyggelig og litt mer "passende" med tanke på situasjonen. Ett veldig tomrom uten farfar selvfølgelig, men godt å være sammen, ha det hyggelig og minnes verdens beste farfar...

Dagen din hørtes utrolig koselig ut, til tross for omstendighetene... Din farmor satte nok stor pris på å ha den nærmeste familie hos seg, og farfar ville nok også at dere skulle ha en fantastisk dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mitt forhold vanligvis er rimelig udramatisk! Det er finere klær, gå i tog, spise kake, is og drikke kaffe. Synge litt sanger (noen står man til andre ikke) mens man som regel mimer til de fleste når en kommer til vers to, tre, fire og fem :S

Idag var det dugnad. Tøtto sin klasse har iår ansvaret så vi har forberedt dagen og stått på hode i dugnader fra igår til idag. MEN, alt i alt så er jeg veldig fornøyd med både oppmøte og atmosfæren.

Norges bursdag er en fin dag. Det skal den være for alle, ikke bare barna.

EDIT: glemte jo helt!!

Vi ble plutselig invitert på middag hos min mor. Deilig laksemiddag! Med dessert. Men det morsomste av alt er vi plutselig (jeg husker ikke årsaken) ble sittende med hennes krystallglass.... Tror det var min mor som startet det hele "krystall= lyd.." så vi forsøkte å lage lyd. Og vi fikk det faktisk til, og før vi visst ordet av det så hadde vi sittet ved bordet i tre timer, tre letter fnisete hunnkjønn med eks antall glass foran seg! Tok opp deler av seansen også. Har satt inn den lengste som min nye ringetone på mobilen! Jeg vil anta at folk blir sprø av glass"syngingen" men så er det ingen som har dens like :lol:

Skulle ønske det gikk an å legge inn lydspor på sonen.Godt mulig at det går an.. men aner liksom ikke hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

17 Mai er jeg som oftest fyllasjuk og ligger og sover... :)

Jeg har aldri vært noe glad i 17 Mai, syns det blir så masete og kjedelig. Før var det alltid foreldrene mine som maste om at jeg måtte gå med bunad, noe jeg alltid nektet for, og dagen var egentlig bare fylt med sure miner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...