Gå til innhold
Hundesonen.no

Retriever arrangement 10-12. mai Haslemoen

charlotte

Recommended Posts

Norsk retriverklubb har et arrangement på Haslemoen (Midt-Hedmark) med tolling jaktprøve på lørdag, utstilling for alle på søndag og working test på mandag. Åpent for alle retrieverraser, tror det er sånn at de skal samle poeng og det kåres en mester innenfor en eller flere raser.

Jeg drar på søndag, skal stille working test på mandag. Flere som skal opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer flere fra trøndertollergjengen, men uten meg *snufse* Skriver på bacheloroppgave nå, og kan ikke dra nedover. Har uansett ikke hund som kan være med på noen av prøvene (utenom utstillinga da selvsagt) i år, men hadde vært morsomt å sett på. Særlig på tollingjaktprøven :)

Håper du/dere som drar tar et lass med bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har resultater? Og gjerne bilder :icon_clapping: Jeg vet at på tollingprøven ble Nuch V.I.D Bright Bounty av Heliomar 3. beste av 18 hunder. Hun vant også Ole brumprisen (beste dualhund) for tollere :thumbs: Veldig glad på oppdretterens vegne gitt. En annen trøndertoller (Søkkjelias Turbo Emil) ble 2. beste dualhund, og bestod working test i AK. Han ble og 2. beste hannhund og fikk utdelt storcert :banana:

Skikkelig skuffet over at jeg ikke fikk vært der, spesielt når trøndertollerene som var der hevdet seg så bra :banana:

Hvordan gikk det med Lisa på working testen da? Har vært innom hjemmesiden din for å titte på oppdateringer, men det var jo ikke kommet noen (hint hint :yes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, gikk ikke så bra for vår del sånn resultatmessig. Vi kom ikke blant de ti beste engang. MEN... maken til stødig og rolig hund mellom postene og på ventepost var helt fantastisk å se. Bikkja lå og sov mellom beina mine på ventepost mens det gikk skudd overalt og hun lagde ikke lyd. Utrolig flott å se hvilken stødighet og ro hun beholdt under hele dagen, det betyr 100 ganger mer enn enhver poengsum :wub:

Det var utrolig mange flinke hunder på WT, den hunden som imponerte meg mest var en chesapeak også en råflott tollertispe som heter Ki-Mi. Var bare 3 labradorer i AK, siden det var flatmesterskap og tolling prøve som stod i sentrum i helgen så var det mest flat og toller, ches og noen få golden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo kjempepositivt det! Den roen er jo fryktelig viktig å ha :P

Lille Miss Ki-Mi vet å imponere ja, og har i tillegg en meget dyktig fører (klart hun er, hun er jo tross alt nordlending :P ). Hun er Norges første toller som er internasjonale champion, og er skikkelig Such (og N ch, samt har brukschampionatet), dyktig hund og dyktig fører ja :wub:

Venter enda på bilder jeg, alle er jo så treige med å oppdatere <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo kjempepositivt det! Den roen er jo fryktelig viktig å ha :P

Lille Miss Ki-Mi vet å imponere ja, og har i tillegg en meget dyktig fører (klart hun er, hun er jo tross alt nordlending :P ). Hun er Norges første toller som er internasjonale champion, og er skikkelig Such (og N ch, samt har brukschampionatet), dyktig hund og dyktig fører ja :wub:

Venter enda på bilder jeg, alle er jo så treige med å oppdatere <_<

Det som var kult med Ki-Mi var at "alle" førerne stod der med sine fancy Acme fløyter og fløytet i hytt og pine (inkludert meg) mens hun med Ki-Mi ropte bare STÅ, og bikkja hennes var den mest stopptrente hunden av alle. Hehe :P

Skal hoste opp noen bilder jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...