Gå til innhold
Hundesonen.no

Retriever arrangement 10-12. mai Haslemoen

charlotte

Recommended Posts

Norsk retriverklubb har et arrangement på Haslemoen (Midt-Hedmark) med tolling jaktprøve på lørdag, utstilling for alle på søndag og working test på mandag. Åpent for alle retrieverraser, tror det er sånn at de skal samle poeng og det kåres en mester innenfor en eller flere raser.

Jeg drar på søndag, skal stille working test på mandag. Flere som skal opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer flere fra trøndertollergjengen, men uten meg *snufse* Skriver på bacheloroppgave nå, og kan ikke dra nedover. Har uansett ikke hund som kan være med på noen av prøvene (utenom utstillinga da selvsagt) i år, men hadde vært morsomt å sett på. Særlig på tollingjaktprøven :)

Håper du/dere som drar tar et lass med bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har resultater? Og gjerne bilder :icon_clapping: Jeg vet at på tollingprøven ble Nuch V.I.D Bright Bounty av Heliomar 3. beste av 18 hunder. Hun vant også Ole brumprisen (beste dualhund) for tollere :thumbs: Veldig glad på oppdretterens vegne gitt. En annen trøndertoller (Søkkjelias Turbo Emil) ble 2. beste dualhund, og bestod working test i AK. Han ble og 2. beste hannhund og fikk utdelt storcert :banana:

Skikkelig skuffet over at jeg ikke fikk vært der, spesielt når trøndertollerene som var der hevdet seg så bra :banana:

Hvordan gikk det med Lisa på working testen da? Har vært innom hjemmesiden din for å titte på oppdateringer, men det var jo ikke kommet noen (hint hint :yes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, gikk ikke så bra for vår del sånn resultatmessig. Vi kom ikke blant de ti beste engang. MEN... maken til stødig og rolig hund mellom postene og på ventepost var helt fantastisk å se. Bikkja lå og sov mellom beina mine på ventepost mens det gikk skudd overalt og hun lagde ikke lyd. Utrolig flott å se hvilken stødighet og ro hun beholdt under hele dagen, det betyr 100 ganger mer enn enhver poengsum :wub:

Det var utrolig mange flinke hunder på WT, den hunden som imponerte meg mest var en chesapeak også en råflott tollertispe som heter Ki-Mi. Var bare 3 labradorer i AK, siden det var flatmesterskap og tolling prøve som stod i sentrum i helgen så var det mest flat og toller, ches og noen få golden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo kjempepositivt det! Den roen er jo fryktelig viktig å ha :P

Lille Miss Ki-Mi vet å imponere ja, og har i tillegg en meget dyktig fører (klart hun er, hun er jo tross alt nordlending :P ). Hun er Norges første toller som er internasjonale champion, og er skikkelig Such (og N ch, samt har brukschampionatet), dyktig hund og dyktig fører ja :wub:

Venter enda på bilder jeg, alle er jo så treige med å oppdatere <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo kjempepositivt det! Den roen er jo fryktelig viktig å ha :P

Lille Miss Ki-Mi vet å imponere ja, og har i tillegg en meget dyktig fører (klart hun er, hun er jo tross alt nordlending :P ). Hun er Norges første toller som er internasjonale champion, og er skikkelig Such (og N ch, samt har brukschampionatet), dyktig hund og dyktig fører ja :wub:

Venter enda på bilder jeg, alle er jo så treige med å oppdatere <_<

Det som var kult med Ki-Mi var at "alle" førerne stod der med sine fancy Acme fløyter og fløytet i hytt og pine (inkludert meg) mens hun med Ki-Mi ropte bare STÅ, og bikkja hennes var den mest stopptrente hunden av alle. Hehe :P

Skal hoste opp noen bilder jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...