Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg 10. mai

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet

Det var dumt at det var akkurat samme helga som stavanger. Vi har klubbtur til stavanger hvert år på trippelstevnet så da valgte jeg den i steden for Kongsberg...

Skrevet
Jeg har meldt meg på søndag, så skal endelig debutere med Ronja! :)

Har dere forresten fått PM?

Så koslig! Da får vi sett dere igjen da :) Vi har ikke fått PM'en enda, men det kan hende den har endt hos papsen da...

Skrevet
Jeg har meldt meg på søndag, så skal endelig debutere med Ronja! :)

Har dere forresten fått PM?

Det blir spennende :)

Skrevet

Det er mulig jeg kommer og ser på :) Normalille ble nemlig litt pysete etter løpetiden, og trenger å lære seg at verden ikke er såååå farlig.

Skrevet
Så koslig! Da får vi sett dere igjen da :icon_redface: Vi har ikke fått PM'en enda, men det kan hende den har endt hos papsen da...

Har fått PM nå, tror jeg starter først i klassen på søndag, hvertfall i ag (101 er vel nr.1?)

Blir gøy å se Aysha gå! : :ahappy:

Det blir spennende :lol:

Å ja, du kan tro vi gleder oss.. :)

Skrevet
Har fått PM nå, tror jeg starter først i klassen på søndag, hvertfall i ag (101 er vel nr.1?)

Blir gøy å se Aysha gå! : :icon_redface:

Å ja, du kan tro vi gleder oss.. :ahappy:

Vi fikk PM på mail nå :lol:

Skrevet

Vi skal dit begge dager :icon_redface: tar selvsagt med hele flokken;)

Men vi skal gå lydighet begge dager. Skal SELVSAGT se på agility også:ahappy:

Blir nok en liten stund til vi debuterer der altså:lol:

Skrevet
Hvor i kongsberg er det? Har litt lyst å reise for å se på jeg da,være tilskuer. Koster det noe?

Koster ikke noe å se. :ahappy:

Vet du hvor Ås kafeteriaen er? Det er en grusvei inn på baksiden, og litt innover den ligger Kongsberg Hundeklubb. Rett vedsiden av Stall K.

Hvis du ikke vet hvor den kafeen er så er det på Drammensveien før du kommer ned i Kongsberg. Når du kommer fra Hokksund og er ferdig med den nye motorveien er det en rød kafe på venstre side midt i en sving. Rett etter svingen kjører du til venstre inn til kafeen. Det er lite med parkering så det lønner seg nok å stå der ute, men for all del, du kan jo prøve å kjøre helt inn. :ahappy:

Skrevet
Koster ikke noe å se. :ahappy:

Vet du hvor Ås kafeteriaen er? Det er en grusvei inn på baksiden, og litt innover den ligger Kongsberg Hundeklubb. Rett vedsiden av Stall K.

Hvis du ikke vet hvor den kafeen er så er det på Drammensveien før du kommer ned i Kongsberg. Når du kommer fra Hokksund og er ferdig med den nye motorveien er det en rød kafe på venstre side midt i en sving. Rett etter svingen kjører du til venstre inn til kafeen. Det er lite med parkering så det lønner seg nok å stå der ute, men for all del, du kan jo prøve å kjøre helt inn. :ahappy:

Vel jeg tror jeg skal ta tog,pga bilen ikke er tilgjengdelig i helgen. Men toget tar jo bare rundt 1 times tid,så det er like greit fo rmeg det. Jeg er ikke så veldig kjendt i kongsberg egentlig om jeg ikke bor så langt unna. Har du noe adresse til hvor det skal være? Slik at jeg lettere vil finne fram på den måten.

Skrevet
Hvorfor det??

Intern krangel.. (i utgangspunktet ikke noe med meg å gjøre, men har desverre et bein innenfor)

Jeg drar i utgangspunktet på stevner for å treffe venner, konkurrere å kose meg med bikkjene.

orker ikke sånne "barnslige" krangler da. Jeg har allerede mistet 2 venninder som ikke kommer fordi en tredje skal. Derfor vurdere jeg sterkt å trekke meg jeg også. Skulle selvfølgelig "hevet meg over det", men så enkelt er det ikke. (uten å gå inn på detaljer, noe jeg selvsagt velger å ikke gjøre) <_< :ahappy:

Skrevet
På hundehytta :) Veibeskrivelse på side 1.

Takk, vet hvor det er :):)

Jeg kommer ikke, men mulig søstra mi fra kongsberg tar seg en tur.. spurte for henne :)

Skrevet
Vel jeg tror jeg skal ta tog,pga bilen ikke er tilgjengdelig i helgen. Men toget tar jo bare rundt 1 times tid,så det er like greit fo rmeg det. Jeg er ikke så veldig kjendt i kongsberg egentlig om jeg ikke bor så langt unna. Har du noe adresse til hvor det skal være? Slik at jeg lettere vil finne fram på den måten.

Hmmm... Toget stopper midt i byen og stevent er "på toppen" av ene åsen her. Jeg tror jeg da ville satset på drosje fra sentrum og opp egentlig. Ellers er det rimelig langt å gå! (Drosje fra sentrum opp og ned igjen bør ikke bli veldig dyrt, men selvsagt er det dyrere enn mye annet.) Hvis du ikke har med hund ville jeg tatt TimeEkspressen for den har holdeplass rett ved Ås Kafeen. :icon_redface:

Intern krangel.. (i utgangspunktet ikke noe med meg å gjøre, men har desverre et bein innenfor)

Jeg drar i utgangspunktet på stevner for å treffe venner, konkurrere å kose meg med bikkjene.

orker ikke sånne "barnslige" krangler da. Jeg har allerede mistet 2 venninder som ikke kommer fordi en tredje skal. Derfor vurdere jeg sterkt å trekke meg jeg også. Skulle selvfølgelig "hevet meg over det", men så enkelt er det ikke. (uten å gå inn på detaljer, noe jeg selvsagt velger å ikke gjøre) dry.gif mad.gif

Så kjedelig, da.. :lol: Alltid dumt når krangler og diskusjoner kommer i veien for ting en har lyst til...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...