Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordre-Psycho-tråden

Marianne

Recommended Posts

jeg er snart for gammel til å kjøpe øl jeg skal jeg fortelle deg... ;) hehe.

Men altså, kommer ikke noe øl bilde fra meg med det første altså. Butikkene er stengt idag de gitt. ;)

og den katalysatoren kommer etterhvert, jeg må bare komme meg under en bil.... <_< hehe.

Men altså, dere har jo fått bekreftet hvor vanskelig det er å skaffe et bilde av alle fire belger rasene, så da tar jeg en spansk en.. HER har dere ET bilde med ALLE fire rasene på... Terv, Lakke, Gronnis og Malle.. Og i tilegg kan jeg skryte av at det ER jeg som har tatt dette fine og flotte bildet dere ser på nå! :wub:

DSC03132.jpg

Men, så tenker jeg da... Carma, du har jo liksom ikke fått med deg opprinnelsen av denne tråden, og burde egentlig ikke fått lov å være med her i det hele tatt, siden du kun er ute etter å plage meg, men okei.. Om du behersker deg så kanskje. Er du ikke snill så overser jeg deg bare vettu.

Grunnen til denne tråden var vel at jeg endte opp med å ha et bilde som passet nesten til enhver situasjon det ble snakk om i Akkurat Nå tråden, men hallo!! Dere får se litt mellom fingrene med meg da, at jeg ikke er verdens mest sosiale person som absolutt ikke har vært verden rundt og tatt bilder. ;) Det ER begrensninger her også...

Så, om dere fortsatt skal være så vanskelige i valgene deres, så syns jeg dere sku gi meg hjelpemidler! Alle moderne spill og utfordringer nå om dagen har jo hjelpemidler.. Okei?+ Og avhengig av hvor lenge denne tråden vil gå, så vil jeg gjerne få fornyet de hjelpemidlene innimellom.. :rolleyes: Hva sier dere? hehe

MEN, når det er sagt. Mops har jeg IKKE gitt opp enda, det skal komme, engang.. Jeg kommer til å kaste meg hodestups ut av vinduet på bilen om vi noengang kjører forbi en. Og katalysatoren kommer også, en dag...

Jeg har ikke flere utestående da?? Har jeg vel?

:D Morsom tråd forresten, men ser for meg at jeg blir lei av å ha både alle albumene mine og den eksterne harddisken stående fremme hele tida. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 685
  • Created
  • Siste svar

Haha, regnet med at mitt bildeønske ble vanskelig for deg jah.... *glise* (til uinnvidde: Marit drikker IKKE! :wub: )

(og jeg er da selvfølgelig selvskreven deltager og vanskeligper på en tråd som dette! :D

Hva med sau og elg på samme bilde da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og jeg er da selvfølgelig selvskreven deltager og vanskeligper på en tråd som dette! :(

Herlig! :wub:

Bridie er til tider dum som en sau, og Oliver er langbeint som en elg. det får holde ;)

DSC_0062.jpg

*ler meg fillete* Kunstnerisk frihet var lov, det ble vi enige om *ler fortsatt*

Jeg vil se..... Hmm..... En hund som holder fast en knallrød rose :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi deg en lett jeg, jeg vil se et bilde av en lykkelig Collie. :D

Siden det er deg, så skal du få både film og bilder da!

en super lykkelig Aro i hagen min

Bilde242.jpg

En meget lykkelig Aro som endelig klarte å lure Psycho ned fra senga! :wub:

Bilde101.jpg

(Og mens vi sitter her å mimrer... En film av

til oss.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler meg fillete* Kunstnerisk frihet var lov, det ble vi enige om *ler fortsatt*

Ja nettopp ja! :wub: hehe

Jeg vil se..... Hmm..... En hund som holder fast en knallrød rose :(

DET er en plan jeg har tenkt lenge på å ta av Buffy, så skal fikse det i morra. Må kjøpe ei rose først :D Da kan jeg jo være snill og overraske gubben samtidig. (gi han ei rose først, og ta den tilbake for at bikkja skal spise på den etterpå ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er en plan jeg har tenkt lenge på å ta av Buffy, så skal fikse det i morra. Må kjøpe ei rose først :( Da kan jeg jo være snill og overraske gubben samtidig. (gi han ei rose først, og ta den tilbake for at bikkja skal spise på den etterpå ;) )

Oki, nå flirer jeg ihvertfall! Jeg kom så langt som at du skulle være snill med gubben og da vandret den koffert-tenkende hjernen min et heeeeeeeeeeeel annet sted :wub::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se søteste Buffy på sitt aller lykkeligste ... Kan jeg få det, snille Marit?

Jeg tror egentlig dette måtte være Buffy på sitt lykkeligeste. Selv om hu her kanskje begynte å bli sykere, noe problemer med inkontinens, så var det uansett her JEG endelig klarte å oppdage hva som var det beste for BUffy, og hva hu elsket å drive med osv. Dette var da jeg hadde flyttet ut, og brukte ALL min tid på Buffy jenta. Hu hadde kun meg, og jeg hadde henne. Dette var tiden da jeg fikk henne opp på beina igjen etter at hu uten tvil var depressiv etter at flokken vår ble brudt opp. Hu gikk i 2 mnd med halen mellom beina og diltet etter meg, men HER haddejeg fått hu tilbake til den happy Buffy, og enda mer happy enn før!

Løpe rundt med filla si. DET var livet!

Bilde003.jpg

Flotteste herligeste slitne jenta mi.

Bilde056.jpg

(jeg kunne vel egentlig sikkert satt inn minst 100 bilder her, men jeg tror dette er der jeg har sett Buffy mest lykkelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, nå flirer jeg ihvertfall! Jeg kom så langt som at du skulle være snill med gubben og da vandret den koffert-tenkende hjernen min et heeeeeeeeeeeel annet sted :(;)

:wub::D det får da være måte på hva han skal få! ;)

Men ser nå at jeg skrev feil navn istad da... Det var jo selvfølgelig Bridie det sku stå, ikke Buffy.. Forsvant litt i minner her jeg. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub:;) det får da være måte på hva han skal få! :D

Men ser nå at jeg skrev feil navn istad da... Det var jo selvfølgelig Bridie det sku stå, ikke Buffy.. Forsvant litt i minner her jeg. *sukk*

*fnis* Kunne jo tenke han ble bortskjemt å sånn, og det kan vi jo ikke ha noe av.. Men du kan jo si at jeg tenkte hyggelige tanker for han da :(

Skjønte det var det du mente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Aya, og ja... Snuppa mi det... :wub:

Hva med et bilde som uttrykker ekte kjærlighet? :D

Men BENTE da!! Jeg VET hva du er ute etter såh! Og her kommer det. Okei, du vant...

DSC_0068.jpg

(for di som ikke vet, dette er Bente ;))

Men okei, får finne mer da.. Psycho og Lucifers EKTE kjærlighet til en catnipmus! (ja, det er forskjell på dem :( )

3fcde1a4.jpg

964d658b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er deg, så skal du få både film og bilder da!

en super lykkelig Aro i hagen min

Bilde242.jpg

En meget lykkelig Aro som endelig klarte å lure Psycho ned fra senga! :)

Bilde101.jpg

(Og mens vi sitter her å mimrer... En film av

til oss.)

Takk :) Lange stilken min... Morsomt å se hvor tynn og dårlig pelsa han var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Lange stilken min... Morsomt å se hvor tynn og dårlig pelsa han var der.

Ja, helt utrolig hvor mye han kom seg hos deg! Flotte og gode hunden! Var litt artig å finne igjen filmene av han! Hadde glemt jeg hadde dem jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever han enda? Ja det kan han være stolt av!

Hmm... Jeg vil se en flygende pusekatt

Haien er desverre død nå, men han overlevde 1,5 år med kattelabber :) Og døde IKKE ved hjelp av kattene. De vasket han forøvrig på ryggen hver dag. :)

Her har du en I.L.K (identifisert lavtflyvende katt)

katter12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei  min hund er 3 år. I vår fanilie er det meg, som er mammaen til hunden og to barn. Ei på 14 og en på 18. Jeg har veldig respekt i forhold til hund og små barn. Vår hund forstår ikke konseptet med barn og jeg ønsker tips til hvordan man kan lære hunden ro når det er barn i nærheten.  I dag blir hun vil, bjeffer og når noen løfter opp barnet blir hun sjalu.. enn så lenge ikke i form av aggresivitet, men i form av bjeffing og ønske om å bort å leke, snuse og er veldig voldsom.  Det er vanskelig å øve når det gjelder barn, men tar i mot alle tips jeg kan få.    
    • Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...