Gå til innhold
Hundesonen.no

Happy med ny gulltann, eieren håper på ny hundemote


RSKFarsbo

Recommended Posts

Jeg tror man bør være veldig forsiktig med å gi hunden gulltenner, for da stiger jo også hunden i "verdi" og blir et mer attraktivt bytte for kriminelle. Jeg syns det er stygt og ser helt forferdelig ut (ser ut som bikkja har ekstra mye tannstein), og hadde heller brukt pengene på noe hunden hadde litt mer glede av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... jeg tror eieren er litt køddete med VG jeg... om årsakene til dette :blink:

Det handler vel om en hund med tannproblemer, og som risikerte å måtte trekke huggtannen sin - som var blitt ødelagt. Å rotfylle en såpass ødelagt tann vet jeg ikke om er mulig?

Det har allerede stått i tannlegetidsskriftet om en hund som brakk begge huggtennene sine, og fikk nye i en gullegering - rett og slett for å kunne holde på pinner og andre leker, og opprettholde funksjonen i bittet sitt, noe jeg tror en hund har stor glede av...

Til hverdags legger man nok knapt merke til det, annet enn hvis man sitter og niglor inn i en pesende hundekjeft - det er vel sikkert noen som gjør denslags også, men ikke jeg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken selv. Hunden min har slått tuppen av alle hjørnetenner og i fjor sommer ble det en tur til tannlegen fordi jeg syntes denne ene tannen begynte å skifte farge. Heldigvis måtte ikke noe gjøres heller ingen rotfylling, men hadde tannen måtte trekkes så hadde jeg gått igjennom smykkeskrinet etter gammelt gull. Man kan også bruke stål men tror ikke det blir så mye billigere. Jeg hadde ikke brydd meg om å erstatte de andre tennene ved tap, men hjørnetennene er så viktige i hundens uttrykk og brukes flittig i lek og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Men syns det er helt hull i hode

Hvorfor det? Hvis alternativet er ingen tann, så synes jeg det er helt ok med en protese. At eieren velger å betale for at den skal være i gull får bli deres hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...