Gå til innhold
Hundesonen.no

Sammentrekning/reagering

-Vilde-

Recommended Posts

Tja. Elendig topic, men det var det mest beskrivende jeg fant på.

Når jeg klør/klapper Aysha på et vist sted på ryggen (ca. midt på relativt nær skulderen) kjenner jeg at hun reagerer. Hun får en slags "sammentrekning," og løfter det ene bakbenet. Grunnen til at jeg reagerer litt er at hun aldri har gjort det før. Jaja jeg vet jeg er en skikkelig hønemor, men det er lov :lol: Men det ser ut som hun reagerer negativt. At hun ikke liker det.

Oscar gjør forøvrig akkurat det samme, men over hele ryggen. Han får "sammentrekninger" når jeg stryker ham over ryggen, og det kjennes skikkelig skummelt ut på ham.

Så hvis noen skjønte det elendig forklarte hønemor spørsmålet setter jeg veldig pris på svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes hun reagerer negativt på det, kanskje det kiler? Bokseren til samboeren min ble sånn når han ble klødd på ryggen, men han løftet bakbenet for å hjelpe til med å klø og trakk seg sammen i huden som du forklarer. Han hadde hud problemer og var plaget med kløe så han syntes det var deilig å bli klødd. Men hvis hunden ikke liker det så er det mulig at det bare kiler. Det er nok ikke noe farlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har gjort litt det samme siste dagene faktisk. Hun er midt i en heftig røyteperiode, og hun synes det er såå deilig å bli klødd. Om vi klør henne oppe på ryggen, mot skuldrene så faller hun omtrent sammen. I tillegg til at hun hjelper til med foten for å klø selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Nå ble emnet flyttet akkurat da jeg postet innlegget mitt, så det kom ikke med.

Men ihvertfall: Oscar får liksom DE sammentrekningene. Jeg overdriver ikke når jeg sier at hele hunden vrir på seg og hele ryggen trekker seg sammen. Hvis jeg stryker han lett over ryggen skjer det samme. Han gjør det også ved børsting.

Aysha er ikke på langt nær så ekstrem. Kanskje jeg burde ta ham med til massør eller noe?

Elin & Molly: Oscar har våteksem, og er generelt veldig sensitiv. Så kanskje han bare kiler litt? Han klør også en del.

Andrea: Aysha hjelper også til med benet når jeg klør henne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hunder jeg kjenner har slike kløpunkter på ryggen. Noen kan man klø nesten hvor som helst på ryggen og de syns det er godt, andre hunder må man liksom finne det pittelille punktet og klø akkurat der. Da trekker ryggen seg liksom sammen og rockefoten begynner å gå, hodet kommer kanskje litt opp og bak også. Hunder med vondt i ryggen har jeg erfaring av at oppfører seg litt annerledes, de løfter ikke foten, og de kikker seg heller bak for å se hva du driver på med, eller fryser mer i posisjonen. Noen ganger kan de glefse også, avhengig av hvor vondt det er, og hvilken type hund det er - om det tåler mye eller ikke. Hva som "feiler" dine hunder, er vanskelig å si, men en hundemassør skader jo aldri å prøve! :icon_redface: De kan i alle fall kjenne om musklene har vondt eller ikke, spesielt når det er så tydelig som det er på dine hunder. Noen knuter kan man vel nesten regne med å finne uansett, sånn som hos oss, uten at det nødvendigvis er noe å bli hysterisk for. En ting du kan prøve å se etter, er om hunden ser ut til å ville gå bort når du gjør det, eller om den ser ut til å ville at du skal fortsette. Det kan jo si noe om det er vondt eller ikke; kanskje det rett og slett er deilig å bli klødd på ryggen, uten at det trenger å være noe galt med det?

Jeg ville kanskje i første omgang tenkt røyting? Hvis de røyter, kan det føre til kløe hos noen hunder. Og da er det rett og slett ganske enkelt godt å bli klødd. Og så rykker de i musklene (som hester), for at du skal nå akkurat det punktet hvor det klør. Litt sånn: "åah, der ja! nei, litt lengre til venstre.. nesten.. sånn ja!" Hehe, hvis de hadde kunnet tenke sånn, selvsagt, men du skjønner hva jeg mener? De er jo bevisst på kroppen sin, og prøver å påvirke oss til å treffe de riktige punktene. Kanskje du også burde sjekke for utysker; lus og sånt, siden dette har kommet så plutselig? Og også siden du synes at begge to nå har begynt å gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hunder jeg kjenner har slike kløpunkter på ryggen. Noen kan man klø nesten hvor som helst på ryggen og de syns det er godt, andre hunder må man liksom finne det pittelille punktet og klø akkurat der. Da trekker ryggen seg liksom sammen og rockefoten begynner å gå, hodet kommer kanskje litt opp og bak også. Hunder med vondt i ryggen har jeg erfaring av at oppfører seg litt annerledes, de løfter ikke foten, og de kikker seg heller bak for å se hva du driver på med, eller fryser mer i posisjonen. Noen ganger kan de glefse også, avhengig av hvor vondt det er, og hvilken type hund det er - om det tåler mye eller ikke. Hva som "feiler" dine hunder, er vanskelig å si, men en hundemassør skader jo aldri å prøve! :P De kan i alle fall kjenne om musklene har vondt eller ikke, spesielt når det er så tydelig som det er på dine hunder. Noen knuter kan man vel nesten regne med å finne uansett, sånn som hos oss, uten at det nødvendigvis er noe å bli hysterisk for. En ting du kan prøve å se etter, er om hunden ser ut til å ville gå bort når du gjør det, eller om den ser ut til å ville at du skal fortsette. Det kan jo si noe om det er vondt eller ikke; kanskje det rett og slett er deilig å bli klødd på ryggen, uten at det trenger å være noe galt med det?

Det er vel slik de oppfører seg som regel (markert tekst.) Men Oscar slenger liksom litt på hodet for å titte på meg, og detter sammen i fanget mitt. Når han legger seg ned detter han også sammen istendenfor å legge seg rolig. Han ligger aldri særlig lenge på samme sted, og det virker som han egentlig ikke har lyst til å legge seg ned :icon_redface: Nå ble det siste her litt OT, men det kan jo kanskje henge sammen på en måte?

Han søker jo kontakt, og det virker ikke som at han har noe imot å bli klappet/klødd. Men han peser, slenger på hodet, får sammentrekninger og demper. Jeg ser om jeg får bestilt time hos massør idag. Aqua dog ligger ikke så langt herifra kan jo se hva slags tilbud de har :P

Jeg ville kanskje i første omgang tenkt røyting? Hvis de røyter, kan det føre til kløe hos noen hunder. Og da er det rett og slett ganske enkelt godt å bli klødd. Og så rykker de i musklene (som hester), for at du skal nå akkurat det punktet hvor det klør. Litt sånn: "åah, der ja! nei, litt lengre til venstre.. nesten.. sånn ja!" Hehe, hvis de hadde kunnet tenke sånn, selvsagt, men du skjønner hva jeg mener? De er jo bevisst på kroppen sin, og prøver å påvirke oss til å treffe de riktige punktene. Kanskje du også burde sjekke for utysker; lus og sånt, siden dette har kommet så plutselig? Og også siden du synes at begge to nå har begynt å gjort det..

Ja jeg skjønner hva du mener. Men nå røyter jo Oscar og Aysha i ekstreme mengder hele året da :P Kan forresten hunder blir "smittet" av menneske lus? For søsteren min har lus nå :P

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han søker jo kontakt, og det virker ikke som at han har noe imot å bli klappet/klødd. Men han peser, slenger på hodet, får sammentrekninger og demper. Jeg ser om jeg får bestilt time hos massør idag. Aqua dog ligger ikke så langt herifra kan jo se hva slags tilbud de har

Jeg jobber hos AquaDog :icon_redface: Kanskje vi sees :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...