Gå til innhold
Hundesonen.no

Shopping i Bergen


HHC

Recommended Posts

Hei alle soniser i Bergen

Skal over dit nå på siste del av lederkurset jeg går på nå.. Så har jeg bedt om å dra tidlig på fredagen (familie der å sånt) Men skal liksom shoppe litt med en annen som kommer tidlig. Så lurte rett og slett på hva som er det beste senteret? (Nei, jeg er ikke interessert i H&m, Cubus, Glitter ovs som jeg har her hjemme!) Har pleid å være på lagunen de gangene jeg har vært der, men det har liksom vært fordi vi bare har "vært" der. Vi kommer med fly så gjerne takknemlig for tips på buss, vi tar flybussen inn til byen, eller nesttun.

Et spørsmål de rog, stopper bussen på nesttun også? Eller må jeg ta den helt inn til byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver anden af flybusserne går indenom Nestun, men det står på den.

Jeg plejer gerne at tage til Åsane centeret for at se på tøj, der går flere busser fra bryggen dertil, og flere af dem er centeret endestoppet :blink:

Flybussen stopper ved samme busstop bryggen/turistinformationen.

Ellers er der jo galleriet lige ved det samme stop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver anden af flybusserne går indenom Nestun, men det står på den.

Jeg plejer gerne at tage til Åsane centeret for at se på tøj, der går flere busser fra bryggen dertil, og flere af dem er centeret endestoppet :blink:

Flybussen stopper ved samme busstop bryggen/turistinformationen.

Ellers er der jo galleriet lige ved det samme stop.

Vi skal bo på Hotel Augustin (om noen vet noe om standard så fortell gjerne, har null peil) det ligger vel tvers over bryggen (eller altså selve bryggehusene) om jeg ikke har tatt heelt feil. Dårlig forklaring, men på motsatt side av havnebassenget i forhold til bryggehusene og tidligere rainbow hotellet?Så om det er noen sentere i nærheten finnes det ikke noe bedre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo på Hotel Augustin (om noen vet noe om standard så fortell gjerne, har null peil) det ligger vel tvers over bryggen (eller altså selve bryggehusene) om jeg ikke har tatt heelt feil. Dårlig forklaring, men på motsatt side av havnebassenget i forhold til bryggehusene og tidligere rainbow hotellet?Så om det er noen sentere i nærheten finnes det ikke noe bedre :blink:

Kender ikke standarden på hotellet, men ved at det ligger i 5 minutters gå afstand fra Galleriet shoppingcenter og samme afstand eller kortere til turist informationen, galleriet ligger på torvet og 10 minutter fra mig :lol:

Bystasjonen ligger 15 minutters gangafstand væk, men der kan man tage garagebussen(gratisbus), hvis man ikke har lyst til at gå, den går alle dage undtagen søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså flybussen til Torget, følger Strandkaien og fortsetter den gaten (C.Sundtsgt) som forlenger Strandkaien der hotellet ligger? Og det tar sånn ca 10min?'

EDIT; om du er på galleriet på fredag før kl 17 og ser meg får du hilse :blink::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså flybussen til Torget, følger Strandkaien og fortsetter den gaten (C.Sundtsgt) som forlenger Strandkaien der hotellet ligger? Og det tar sånn ca 10min?'

EDIT; om du er på galleriet på fredag før kl 17 og ser meg får du hilse :blink::lol:

Det tager 5-10 minutter at gå til hotellet fra stoppestedet ved bryggen/turistinformationen, hvis du står af bussen ved torget kommer du af på den anden side og får 3-5 minutter længere at gå.

Lol jeg genkender ingen, men folk kender mine hunde og stopper for at hilse på dem :P

Edit: regner faktisk med at komme indenom galleriet omkring ved 15.00-15.30 tiden, da jeg på det tidspunkt er på vej hjem fra akvariefisk auktion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Åsane Senter har det kommet Gina Tricot nå - definitivt en av mine favorittbutikker.

I sentrum liker jeg godt kløverhuset og telegrafen :angry:

Så er det alltid koselig å kikke i de små butikkene som ligger nedenfor/bortenfor Fløyen. Alltid kos der, ikke så mye jeg finner der men det jeg finner er i alle fall unikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Åsane Senter har det kommet Gina Tricot nå - definitivt en av mine favorittbutikker.

I sentrum liker jeg godt kløverhuset og telegrafen :angry:

Så er det alltid koselig å kikke i de små butikkene som ligger nedenfor/bortenfor Fløyen. Alltid kos der, ikke så mye jeg finner der men det jeg finner er i alle fall unikt :P

hvor hvor? Beskrivelse, hehe...

Jeg er for det meste på Nesttun senteret og på Kalandseidet pga familien (Og bønes med dyra), så ganske lost i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor hvor? Beskrivelse, hehe...

Jeg er for det meste på Nesttun senteret og på Kalandseidet pga familien (Og bønes med dyra), så ganske lost i sentrum.

Kløverhuset ligger ikke langt fra torgalmenningen (ligger på andre siden av bryggen). Jeg syns kløverhuset kan være vanskelig å få øye på, men alle bergensere vet hvor det ligger så det er ikke vanskelig å få hjelp av forbispaserende:)

Ellers kan du se på bergen storsenter ved bussterminalen/togstasjonen. Lagunen er jo et helt supert sted da (jeg går meg nesten alltid vill der inne) med kjempemange butikker, og de utvider hele tiden (buss 20 Lagunen og 20 Fana går dit tror jeg).

Åsane Senter har også fått mye bra. Før het det arken og åsane senter, det er to store sentre, men nå har de slått seg sammen (du må stikke innom Min Beste Venn på senteret, der jobber jeg i ferier når jeg er hjemme :| ). Det er veldig mange busser som går dit fra sentrum. Alle det står åsane senter på, støbotn, flaktveit, skinstø, tertnes, rolland osvosv. Det går busser dit hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...