Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktivitetsbehov

Car00line

Recommended Posts

Det er ikke bare mosjon det går ut på, psykisk stimuli har også mye å si. Det er veldig vanskelig å si, og det går ikke an å gi en fasit egentlig. Men med min flat, som jeg vil tro har "aktivitetsbehov: stort" på Canis, går jeg 1-2 timers tur hver dag, pluss litt klikkertrening (innlæring og terping av morsomme triks). Vi trener alltid litt LP-øvelser på turene, og en dag i uken er vi på fellestrening med hundeklubben. Da går jeg først en time i skogen og er på hundeklubben i rundt 1 time. Da trener vi lydighet frem mot konkurranse. Innimellom kan jeg finne på å legge litt spor i skogen også (slepespor eller godbitspor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare mosjon det går ut på, psykisk stimuli har også mye å si. Det er veldig vanskelig å si, og det går ikke an å gi en fasit egentlig. Men med min flat, som jeg vil tro har "aktivitetsbehov: stort" på Canis, går jeg 1-2 timers tur hver dag, pluss litt klikkertrening (innlæring og terping av morsomme triks). Vi trener alltid litt LP-øvelser på turene, og en dag i uken er vi på fellestrening med hundeklubben. Da går jeg først en time i skogen og er på hundeklubben i rundt 1 time. Da trener vi lydighet frem mot konkurranse. Innimellom kan jeg finne på å legge litt spor i skogen også (slepespor eller godbitspor).

Jeg er enig med Showtime. Jeg har en fin plass i skogen som jeg trener litt spor og rundering samt han får løpe fritt og kose seg etterpå ;) Det er viktig med litt hodetrening også innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rase har kun middelsaktivitetsbehov, likevel går jeg 1-2 timer om dagen, trener lydighet 3 timer i uka samme med andre hunder og trener mellom 5-15 minutter hjemme daglig. Det er bedre å stimulere mer enn hunden trenger enn for lite mener nå jeg :hmm:. Tenk på det når du velger rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...