Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannlegehjelp for hodepine?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg har vært plaget med endel hodepine opp gjennom tiden, og har gått endel til fysio for å løse opp spente muskler i nakken. Er nå netopp ferdig med mange fysiotimer pga hodet, men jeg syns ikke det har hjulpet. Men så kom jeg over en plakat hos tannlegen en gang i tiden, om at hvis man hadde mye hodepine så kunne det være tennene som var problemet. Jeg har i mange år knisset masse med tennene om natten, og da jeg var ferdig meg tannreguleringen og fikk plast plate som jeg måtte bruke om natten, ble det hull i den pga gnissingen. Samboer kan også våkne av det om natten at jeg klapper og gnisser med tennene.. Så det er kanskje dette som gjør at jeg har så ofte smerter i hodet?

Er det noen som har erfaring med dette hos tannlegen? har det hjulpet med hodeverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med endel hodepine opp gjennom tiden, og har gått endel til fysio for å løse opp spente muskler i nakken. Er nå netopp ferdig med mange fysiotimer pga hodet, men jeg syns ikke det har hjulpet. Men så kom jeg over en plakat hos tannlegen en gang i tiden, om at hvis man hadde mye hodepine så kunne det være tennene som var problemet. Jeg har i mange år knisset masse med tennene om natten, og da jeg var ferdig meg tannreguleringen og fikk plast plate som jeg måtte bruke om natten, ble det hull i den pga gnissingen. Samboer kan også våkne av det om natten at jeg klapper og gnisser med tennene.. Så det er kanskje dette som gjør at jeg har så ofte smerter i hodet?

Er det noen som har erfaring med dette hos tannlegen? har det hjulpet med hodeverk?

Jepp!

*ler* jeg burde kanskje utbrodere litt mer? Altå, jeg gnisset også mye tenner en periode, en ting er jo at det er skadelig for tennene en annen ting er at du lett får spenningshodepine av det hele (går i nakken blandt annet). Rart at ikke fysio har sagt noe om det? Det tannlegen kan gjøre er å lage en hm... plastikk/gummi/myk sak som er støpt etter tennene og dermed fjerner mye av belastningen (jeg aner ikke hvordan, men det funker iaf slik).

Ta en tur til tannlegen du med dette for øyet og hør hva h*n har å si.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har samme problemet, skjærer tenner og får vondt i hodet. TAnnlegen min laget en skinne som jeg skal ha på fortennene om natten, den er liten, dekker kun de to store fortennene og i ganske hardt plastikk materiale. Ulempen med sånn er at det er ganske dyrt. Mener jeg betalte ca 3000 kr for noen år tilbake, men tannlegen søkte om refusjon fra trygdekontoret for meg, så jeg fikk dekket ca 75% av kostnadene.

Når jeg er flink å bruke den, så hjelper det da, men jeg har perioder hvor jeg bruker den lite bla fordi det er vanskelig å sovne med den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, skjærer tenner og får vondt i hodet. TAnnlegen min laget en skinne som jeg skal ha på fortennene om natten, den er liten, dekker kun de to store fortennene og i ganske hardt plastikk materiale. Ulempen med sånn er at det er ganske dyrt. Mener jeg betalte ca 3000 kr for noen år tilbake, men tannlegen søkte om refusjon fra trygdekontoret for meg, så jeg fikk dekket ca 75% av kostnadene.

Når jeg er flink å bruke den, så hjelper det da, men jeg har perioder hvor jeg bruker den lite bla fordi det er vanskelig å sovne med den på.

Min "greie" kostet 2000 og jeg mener at jeg fikk refundert hele beløpet av trygdekontoret jeg da :blink:

Tips, hold den unna valpetenner *plystre og se i taket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke noe vondt å lage... :)

Personlig hadde jeg minimalt utbytte av en slik dings. Fikk ikke redusert migreneanfalla i det hele tatt. Men jeg fikk den gratis, og fikk bygd opp en knekt tann gratis i det minste, så det var ikke så ille sånn sett. Men tannlegen poengterte at nesten samtlige pasienter han hadde hatt inne, hadde hatt knekte tenner faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...