Gå til innhold
Hundesonen.no

Har alt blitt ødelagt nå tro?

Zoey

Recommended Posts

Jeg har en whippet som jeg har mått jobbe lenge og vel med for å få henne til å takle å være alene hjemme.. Nå er hun ett år, og har i de siste mnd klart helt fint å være hjemme alene i vårt hus.. Hun liker det ikke, men ligger på plasse sin uten å stresse..!

Hun takler derimot skjelden å bli etterlatt (om enn bare for en liten time) i fremmede hus, eller bilen for den saks skyld, Derfor er hun ikke alene i fremmede hus mer enn max få minutter.. Hun ødelegger ikke noe, men stresser seg opp fryktelig, sikler og piper, og hylebjeffer (sinnsvak lyd)

Men nå i påsken har vi bodd på en gård, sammen med en annen jente, og fire andre hunder.. Hun klarte da å roe seg alene en dag, vi var borte en stund, og hun la like rolig å sov når vi kom tilbake (jeg hadde sjekket at hun var rolig før vi dro, bare så dere ikke tror jeg bare dreit i henne og dro..) De andre hundene satt i bur..

Dagen etterpå derimot ble hun kjempestresset av å være alene der bare 10 min.. er ikke dette litt rart?

Men... Jeg har peid å kjøre hjem med henne hvis jeg skulle være borte lenge, siden hun er trygg hjemme, og dtte har fungert godt!

MEN her om dagen sto hun å ulte ved døra når jeg kom hjem, det er noe som ikke har skjedd etter at hun ble trygg hjemme.. som regel må jeg inn i selve huset å rope "heihei" før hun gidder å slepe seg ned for å hilse..

Betyr dette at all hjemmealenetreningen har gått rett åt h.... ? Må jeg begynne helt på nytt??

Det som var litt mystisk var at hun ikke hadde siklet.. virket som om det var mer "nå er jeg sur fordi jeg heller vil være ute" hun virket på en måte ikke så stresset som hun har gjort tidligere..

Huff.. blir helt opgitt jeg... :icon_confused:

PS: hun har 1.løpetia si nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Zoey.

Icke bli helt oppgitt nu, du har varit så flink hittills och klarar nog lite till! Många Whippets har speciellt svårt med ensamhetsträning, det ligger i rasen, vill jag att du skall veta. Jag önskar ställa ett par frågor till, för att bättre kunna hjälpa dig;

Har hon med sig en filt eller liknande med sin egen och din doft när du lämnar henne ensam utanför hemmet?

Var de andra hundarna kvar vid andra tillfället på gården? Hur verkade de till sinnes när du kom tillbaka i så fall?

Är din hund känslig för ljud?

Hur långt har hon kommit i sin löpperiod?

Med Vänliga Hälsningar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...