Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundene har mark igjen!


Recommended Posts

Viser til tidligere tråd der jeg skrev at hundene mine hadde mark. Ga de en skikkelig panacur-kur hver, sjekket avføringen og det var da ingen mark å se. Goldenen har nå tilbragt 1 uke hos mine foreldre ifbm at Nemi har blitt sterilisert. Vi hentet henne i dag og oppdager mark i avføringen. ****!! *spysmiley*

Sjekker avføringen til den voksne, finner ingenting der...

Kjøpt drontal i dag. det de har fått de siste gangene har vært banminth og så panacur. men panacuren tok jo knekken på det, iom at vi ikke så noen ting etter endt kur??

Hvor kan goldenen fått mark fra nå igjen? og er det lurt å gi de drontal denne gangen?

Og hva med min nyopererte tispe? er det farlig å gi henne ormekur siden hun er nyoperert og går på apocillin og metacam? *skeptisk til å medisinere henne nå*

Hva foreslår dere? Dyrlegen har jo ikke oppe på en stund heller, ellers kunne jeg reist inn med en avføringsprøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst hunden din hadde MYE mark når du gav den den første kuren så ville jeg tatt panacuren to ganger uansett. du har aldri noen garanti fordiom. Hadde inne en omplasseringshund som hadde mye lus, hun fikk stronghold for det skulle ta alt med en gang, men ettersom hun hadde så mye anbefalte dyrlegen at vi gjordedet etter 14 dager igjen også. Dt gjorde vi, men etter 14 dager etter dette hadde hun enda lus.... Så dobbel kur tok ikke dette.

vet ikke hvordan det er med kur på nysterilisert tispe, men vill hørt med dyrlegen hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg ville tatt litt som du gjør med valpekull for å bli kvitt alle eggene o.l. som kan ligge. (Altså hver 14 dag 3-4 runder)

Jeg gav den mildeste til tispen min etter keisersnitt (og hun gikk på smertestillende og antibiotica) det var ikke noe problem, hun fikk samtidig som valpene.

Akkurat nå står det helt stille for meg med navn, men jeg fikk anbefalt den mildeste som ikke skal irritere tarmene. Husker ikke 100% om det var panacur, men det er den på tube som er rød og hvitt og pastaen er gul.

Men jeg hadde nok tatt en tlf til veterinær først, bare for å høre :icon_redface:

Uansett hadde jeg gitt den lille, sjangsen for at den store har mark og at den lille blir smittet via dens avføring inntil du får gikk kur nr.2 (om den da har) er ganske liten. Om du gir 3 runder så kan den store evt henge på kur nr.2 og 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt litt som du gjør med valpekull for å bli kvitt alle eggene o.l. som kan ligge. (Altså hver 14 dag 3-4 runder)

Jeg gav den mildeste til tispen min etter keisersnitt (og hun gikk på smertestillende og antibiotica) det var ikke noe problem, hun fikk samtidig som valpene.

Akkurat nå står det helt stille for meg med navn, men jeg fikk anbefalt den mildeste som ikke skal irritere tarmene. Husker ikke 100% om det var panacur, men det er den på tube som er rød og hvitt og pastaen er gul.

Men jeg hadde nok tatt en tlf til veterinær først, bare for å høre :blink:

Uansett hadde jeg gitt den lille, sjangsen for at den store har mark og at den lille blir smittet via dens avføring inntil du får gikk kur nr.2 (om den da har) er ganske liten. Om du gir 3 runder så kan den store evt henge på kur nr.2 og 3.

Takk for svar JeanetteH! :D Jeg ga valpen Drontal i går, og så gir jeg dem begge igjen om 14. dager. Det er vel Banminth du tenker på. Jeg synes det blir så mye og klinete å gi til 20 kilo hund :icon_redface: Men den skal være mild ja. Ga det til valpen de 2 første gangene hun fikk ormekur...

Kan jo høre med vet'en på tirsdag. skal inn og fjerne stinga da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...