Gå til innhold
Hundesonen.no

Pusse tenna

Akita

Recommended Posts

Har nå funnet ut at eg vil pusse tenna på Akita, men fant fort ut at det ikkje var bare bare.

Har alltid visst at ho ikkje liker at eg tar og ser på tenna hennes, så nå har eg et lite problem.

Korleis skal eg få Akita til å like å pusse tenna?

Anette & Akita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn veldig forsiktig. først må du venne henne til at du ser på tennene hennes. Gi masse ros og evn godbiter når hun tillater deg å se( om du bruker godbiter)

Deretter hadde jeg tatt neste skritt ved å ta på tennene, for så tilslutt å komme frem med tannbørsten. ( anbefaler fingertannbørste)

Det er veldig viktig å ta det i små etapper, så hun venner seg til at det ikke er farlig at du styrer inni munnen hennes.

Det finnes også en tannkrem som smøres på tennene(har ikke prøvd den selv), ikke bruk mennesketannkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel i grunnen mye lettere å begynne når de er små.. vet selv at det er et slit når de er voksne :P begynte med å ta tannkremen (hundetannkrem`på tannbørsten, og lekte med hunden og tannbørsten, så fikk de slikke av tannkremen (kyllingsmak, nam) og etter hvert så godtok de det mer og mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...