Gå til innhold
Hundesonen.no

Myk valp


Lilleulv

Recommended Posts

Min golden-valp er så utrolig myk! Jeg har aldri tatt i henne (hun er jo bare snill, så er liksom ikke behov for så mye kjeft da. hehe), eneste jeg har lært henne er "nei". Men selv et lite "nei" er nok til å vippe henne av pinnen. Hun kryper for ingenting, blir fort usikker og litt sånn "hjeeelp, det forlanges noe av meg!!". synes det er litt kjipt at hun er sånn, må være så utrooolig tålmodig når jeg trener henne, dulle masse, lave kriterier... Hvordan kan jeg få denne hunden litt tøffere?

Hun er bare 6 mnd, så hun kan vel vokse seg tøffere kanskje? Men jeg vil gjerne gjøre mitt beste for at hun skal få selvtillit og bli trygg. Første plan er å begynne med spor nå til våren. Også trener vi mye på apport og bære ting, for da er hun stolt og flink så jeg får rosa masse. Bruker ellers kun positive metoder, men er en utålmodig person så det hender jeg blir frustrert pga hun legger seg ned og er så myk som hun er. så her er det kun korte, korte økter.

Jeg har aldri hatt en myk hund før. Tøffe hunder er liksom mer mitt felt kjenner jeg. så jeg må lære meg å håndtere denne typen hund riktig og. Instruktørene på kursene jeg har tatt synes jeg er flink med henne, men jeg trenger alle råd jeg kan få. Jeg hadde jo lyst til å bruke henne og jobbe med henne, så da er det greit om hun blir litt tøffere etter hvert.

uansett er hun en super turkamerat, familiehund og utrolig vakker golden. så vi får det bra uansett. men jeg håper hun kan få litt mer selvtillit, og at vi kanskje kan få til litt bruks allikevel etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er på riktig spor, men jeg bare lurer - bruker du nei når du trener på ting med henne? Sånn annet enn når hun gjør noe hun absolutt ikke har lov til?

Reagerer hun såpass som du skriver når du "korrigerer" henne, så hadde jeg nok vurdert å kutte ut hele kjeften og heller bare tatt henne bort fra ting hun ikke har lov til å drive med.

Man skal dulle og kose med en seks mnd. gammel valp når man "trener" i mine øyne, det skal være kos og lek å trene, ikke krav og strenge kriterier. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er på riktig spor, men jeg bare lurer - bruker du nei når du trener på ting med henne? Sånn annet enn når hun gjør noe hun absolutt ikke har lov til?

Reagerer hun såpass som du skriver når du "korrigerer" henne, så hadde jeg nok vurdert å kutte ut hele kjeften og heller bare tatt henne bort fra ting hun ikke har lov til å drive med.

Man skal dulle og kose med en seks mnd. gammel valp når man "trener" i mine øyne, det skal være kos og lek å trene, ikke krav og strenge kriterier. :kiss:

Bruker aldri nei i trening! :) men har brukt nei de gangene jeg har kommet inn og hun har ligget og tygget på briller, visa-kort, klærne mine.... :blink: ellers gjør hun liksom ikke så mye gæærnt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
    • Hei igjen! Nå er jeg veldig spent på hvordan det har gått for dere?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...