Gå til innhold
Hundesonen.no

Dvergpuddelen Felix

Line_

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Han er så nydelig ;)

Skjønner ikke hvordan du får han til å vises på bilder jeg!

Hihi, det er ikke såå vanskelig :huh:

Her er noen bilder fra helgen og diverse:

Her på ringtrening, FØR klipping :P

lineogfelix.jpg

Her er han klippet, på nordet 1/2 før han skal inn i ringen

100_7403.jpg

Her begynner frisyren å dette ut litt, men han sto jo fint da, Guro stiller han opp og jeg tar bilde

100_7422.jpg

Jeg og Felix i junior handling, jeg går litt rart men :P

IMG_6398.jpg

• 6 months later...
Skrevet

Oi, lenge siden oppdatering her ;)

Siden sist har Felix blitt NUCH, gått to agility kurs og blitt klippet ned! Legger inn noen bilder!

4.jpg

5.jpg

11.jpg

10.jpg

35.jpg

kort.jpg

• 3 months later...
Skrevet
wow! Han har jo fått skikkelig opp drivet! (Ihvertfall siden jeg sist så han, i hamar:p ) Skal du la pelsen hans vokse ut igjen etterhvert?

Ja, jeg vet! Han er blitt mye bedre. Jeg skal la pelsen gro ut (men spørs bare hvor mye pels og om hvor lang tid). Skal i hvertfall stille han som veteran. :)

Tusen takk dere andre også!

Skrevet

søtnosen, men for gaaad sakes, sett igjen litt pels på halen, ser helt dust ut uten, hahaha!

Og blitt sååå flink til å vise seg, kanskje noen som var litt utstillingslei, fniiis?:)

Skrevet
søtnosen, men for gaaad sakes, sett igjen litt pels på halen, ser helt dust ut uten, hahaha!

Og blitt sååå flink til å vise seg, kanskje noen som var litt utstillingslei, fniiis?;)

Ikke noe mobbing av rottehale nå altså (ok, ja jeg vurderer faktisk å spare opplitt hale så han kanskje kan ta seg en liten svipptur innom utstillingsringen hvis jeg får lyst ;) )... Litt utstillingslei? Hva med veeeeeeldig?

Så kjekk han er! ;)

Kjempefin er han!

Takk takk ;)

• 2 months later...
  • 5 months later...
Skrevet

Kjekkeste gutten:

DSC_0225.JPG

DSC_0210.jpg

DSC_0159.JPG

DSC_0418.jpg

DSC_0423.jpg

Han er ganske søt når han sitter på armen, ganske sikkert en skap chihuahua!

DSC_0151.JPG

NKK Kr.sand, juniorhandling

NKKKr.jpg

Båndtvang er noe vi tar veldig seriøst!

tur9.jpg

Noen vakre venninner han har! Den sort/hvite papillonen har ett kull på 2 nå som jeg har vært så heldig å fått knipet på!

tur22.jpg

Litt bilde oppdatering i hvertfall :brr:

• 4 weeks later...
  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...