Gå til innhold
Hundesonen.no

Klimaendringen

Linda Marie

Recommended Posts

Skrevet

Tror dere klimaendringen påvirker hundene (dyrene) våre? Eller er det normalt at de røyter i februar?

Jeg for min del har ikke merket unormal røyting på min hund. Jeg synes alltid ho begynner tidlig på året å røyte.

Artikkel fra fvn.no: Schæferen Janka

Skrevet

Akita røyter som bare det nå. børsta ho 5-7 ganger i dag mårres, like mye på børsten hver gang. blir gal eg.

ser jo ikkje ut her.

Skrevet

Jeg får så mye hår i maten her at jeg snart begynner å kaste opp hårballer.

En annen ting: Jeg HATER fleeceklær!!

Om hun røyter tidligere enn vanlig vet jeg ikke. Husker ikke sånt jeg :P

Skrevet
Jeg får så mye hår i maten her at jeg snart begynner å kaste opp hårballer.

En annen ting: Jeg HATER fleeceklær!

klipp

Agree! Og jeg har tre her, og har pels overalt hele tiden her...

Skrevet

Røyting ja! Aika slapp pelsen i dag:

pels003smallfb0.jpg

Resultat etter 5 min med kammen :)

Amigo slapp pelsen for en måned siden han. Jeg er helt sikker på at klimaet har innvirkning - hos oss har det jo vært vårlig i evigheter.

Skrevet

Ja det var en fin haug :)

Slapp pelsen? Betyr det at den bare mister all pelsen på en gang og så er røytingen over?

Skrevet
Sikker på at du har en hund til under den haugen :rolleyes:

Jeg tror heller det er naboen's katt jeg.... :P:)

Ligger med magen mot oss, halen helt til venstre og et øre nede ved hundens baklabb.

Et herlig "trofè" bilde :)

Skrevet
Ja det var en fin haug :wub:

Slapp pelsen? Betyr det at den bare mister all pelsen på en gang og så er røytingen over?

Ja omtrent.

I forgårs var det ikke antydning til at hun skulle begynne å røyte. I går så begynte det å tyte ut dotter bak på rumpa hennes og da tok jeg fram stålbørsten og fikk denne "fangsten" fra rygg og rumpe (nei - det er IKKE katta :rolleyes: ).

Nå er hun helt fin og røytfri - om en uke blir det resten av hunden (hun røyter i etapper - ryggen først, uka etter kommer hode, nakke og frampart).

Hun er veldig takknemlig slik; røytinga er over på null komma niks. Venter jeg til hun er "klar" så er det gjort på noen minutter å få av pelsen.

Jeg har forøvrig en striesekk full av ullen hennes som skal bli til garn ;)

Skrevet

pels003smallfb0.jpg

Resultat etter 5 min med kammen :wub:

Amigo slapp pelsen for en måned siden han. Jeg er helt sikker på at klimaet har innvirkning - hos oss har det jo vært vårlig i evigheter.

Oh my!!

Ja omtrent.

I forgårs var det ikke antydning til at hun skulle begynne å røyte. I går så begynte det å tyte ut dotter bak på rumpa hennes og da tok jeg fram stålbørsten og fikk denne "fangsten" fra rygg og rumpe (nei - det er IKKE katta :rolleyes: ).

Nå er hun helt fin og røytfri - om en uke blir det resten av hunden (hun røyter i etapper - ryggen først, uka etter kommer hode, nakke og frampart).

Hun er veldig takknemlig slik; røytinga er over på null komma niks. Venter jeg til hun er "klar" så er det gjort på noen minutter å få av pelsen.

Jeg har forøvrig en striesekk full av ullen hennes som skal bli til garn ;)

Helt ærlig, så synes jeg ikke synd på deg. Hadde Sofus sluppet all pelsen mer eller mindre på en gang, så hadde jeg vært særdeles lykkelig (selv om det ville sett ut som om det var en død katt under alt det der). Slik det er nå, så er det kontinuerlig røyting- og det er til å bli sprø av!

Skrevet

Helt enig - jeg er heldig slik! Amigo røyter kontinuerlig i ukesvis og det er bare dotter og hår OVERALT. Til og med inni tannkremtuba finner jeg hår :wub:

Skrevet
Helt enig - jeg er heldig slik! Amigo røyter kontinuerlig i ukesvis og det er bare dotter og hår OVERALT. Til og med inni tannkremtuba finner jeg hår :wub:
Og jeg finner hår på bunnen i akvariene.. ;)
Skrevet

pels003smallfb0.jpg

Resultat etter 5 min med kammen :)

Yieks ;) Og jeg syntes Josie røyter mye ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...