Gå til innhold
Hundesonen.no

Australian Shepherd- Sol`s amazing miss Vicky

Guest Vicky

Recommended Posts

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Nydelig hund du har ja ;) Virker som hun har en stor og herlig personlighet :D

Takk ;) Hun har en stor personlighet... skulle ikke tro det er så mye hund i så liten kropp :P

Har vært syk idag, så Vicky fikk bare tur.. så hun kjedet seg veldig!

Vicky sitter med ballen opp i ansiktet mitt å sier at hun vil leke!

dsc003110ee.jpg

Er jeg ikke søt?!

dsc003124fx.jpg

Jeg holder ballen i den ene hånden, så det er den hun ser så intenst på.... hehe, sjekk det blikket!

dsc003130st.jpg

Nå holder jeg ballen i en annen retning, som dere sikkert ser. "får jeg ballen hvis jeg lager grimaser?"

dsc003147xx.jpg

Nå får du jammen se å bli frisk mamma!

dsc003153sh.jpg

Skrevet
Her er Vicky borterst til venstre, Sunny(moren) og søsknene Nanny og Sjakk. Her er Vicky og søsknene ca 6 mnd

scan200097rs.png

Vicky er nydelig!

Synes aussi'n til høyre for Vicky virker så utrolig kul! Ser ut som'n har sånn bandit maske rundt øya :D Har du et nærbilde av'n?

Skrevet
Herlige bilder :D

Tusen takk ;)

Nomme-nomme-nuss! ;)

Såååå fine bilder! Nudelige Vicky :P

Tusen takk Katarina :P

Vicky er nydelig!

Synes aussi'n til høyre for Vicky virker så utrolig kul! Ser ut som'n har sånn bandit maske rundt øya :P Har du et nærbilde av'n?

Tusen takk! :P Skal sjekke om jeg har et bilde av sjakk i albumet så skal jeg scanne inn :P Han har skikkelig banditt ansikt .. hehe.. skal se hva jeg finner :P

Skrevet

Tusen takk! :D Skal sjekke om jeg har et bilde av sjakk i albumet så skal jeg scanne inn :P Han har skikkelig banditt ansikt .. hehe.. skal se hva jeg finner ;)

Kult! :P Takk! ;)

Skrevet

Så herlig familiebilde! Men jeg må helt ærlig si at Vicky er finest.. Men nå er jo jeg litt sånn halv forelsket i Vicky og da :wink: Kanskje spesielt fordi hun virker som en utrolig søt, sjarmerende og dyktig hund.. :) Du har gjort en bra jobb med henne Astrid!

Skrevet
Så herlig familiebilde! Men jeg må helt ærlig si at Vicky er finest.. Men nå er jo jeg litt sånn halv forelsket i Vicky og da :wink: Kanskje spesielt fordi hun virker som en utrolig søt, sjarmerende og dyktig hund.. Du har gjort en bra jobb med henne Astrid!

Tusen takk for at du syns det! Det innlegget varmer...

Vicky er veldig snill når hun skal i dusjen, men det er kun på en betingelse! Det er at hun får lov å rulle seg i alle møblene etterpå. Og det er helt greit for meg :D Jeg får meg en god latter hvertfall :)

Vicky er vill etter at hun har badet!

dsc003262pc.jpg

Først skal gulvet alltid rulles skikkelig...

dsc003279zm.jpg

Så senga til mor... pleier heldigvis å bade henne tidlig på dagen, så senga er tørr når jeg skal sove i den :D

dsc003281ft.jpg

Dyna skal ordnes den og!

dsc003298ae.jpg

Vicky knurrer lykkelig!

dsc003302zr.jpg

Hva er vel bedre enn dette?!!?

http://img327.imageshack.us/img327/3756/dsc003312wa.jpg

Grrrr!

http://img327.imageshack.us/img327/7535/dsc003328ti.jpg

http://img327.imageshack.us/img327/6285/dsc003336li.jpg

arrghhh!

http://img327.imageshack.us/img327/939/dsc003343cb.jpg

Så er det sofaen min og pote teppet sin tur!

http://img327.imageshack.us/img327/7488/dsc003360sq.jpg

Grrrr! LIvet er HERLIG!

http://img327.imageshack.us/img327/2905/dsc003377il.jpg

åhhh, endelig har jeg rullet alt i rommet! Nå kan jeg Chille`n

http://img327.imageshack.us/img327/3804/dsc003381kl.jpg

Gal hund(sjekk de øynene!)

http://img327.imageshack.us/img327/6936/dsc003397ub.jpg

legg merke til at hun blir helt rosa der det er hvitest når hun har badet.. hihi... labbene blir også helt knussrosa etter bad...

Skrevet
hehehe, hun er såå søt!

tusen takk :) er veldig stolt av mitt lille gull.........

haha! så artig! kjenner ikke til andre hunder som gjør det.... hihi..

Skrevet
haha! så artig! kjenner ikke til andre hunder som gjør det.... hihi..

Alle Cavalierne jeg har vært borti har gjort sånn. TRor det er litt typisk Cavalier. HAr aldri sett andre raser gjøre det før. :D

Kan filme Oscar neste gang han har badet så får du se. :)

Skrevet

Alle Cavalierne jeg har vært borti har gjort sånn. TRor det er litt typisk Cavalier. HAr aldri sett andre raser gjøre det før. :D

Kan filme Oscar neste gang han har badet så får du se. :)

ja :D det hadde vært kjempe morro å sett! Har aldri sett andre enn Vicky og søsteren gjøre det... litt morsomt.. hva tror du er grunnen til at de gjør det?

Skrevet

Hehe, morsomt :) Sånn der er LiLi også.. Spinnvill når hun har bada, eller når hun har vært ute og blitt våt.. Løper rundt og ruller seg overalt!

Skrevet

ja :P det hadde vært kjempe moro å sett! Har aldri sett andre enn Vicky og søsteren gjøre det... litt morsomt.. hva tror du er grunnen til at de gjør det?

De vil vel tørke seg. :P

Jo fortere de løper jo fortere tørker pelsen.. :)

• 3 years later...
Skrevet

Jeg kjenner mange hunder som gjør det :huh:

Og en jeg kjenner fortalte at de gjør det for å lukte sin "kjente lukt" igjen.

Altså, når de er badet så lukter de ikke den vanlige lukta, så da ruller de seg på plasser de bruker og ligge på for og få igjen sin kjente lukt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...