Gå til innhold
Hundesonen.no

Latterlige blandingshunder av chihuahua/chinesecrested og AMSTAFF!?


Inustaff

Recommended Posts

Dette skal altså være nevnte mix...Hva i alle dager er det folk tenker på?Og hvordan har de fått dette til?Faren er Chihuahua og naken kineser mix,mens mamma er Amstaff...Disse valpene var så latterlige stakkars at jeg holdt på å ramle av stolen her.

Jeg har tidligere fantasert om sånne syke humorblandinger og lurt på hva det ville blitt...Faktisk så var dette en av de mixene jeg bare helt utav det blå fikk oppi hodet og lurte på hvordan en naken monsteramstaff ville se ut!moahahah...

Jeg klarte ikke la være å skrive til eieren om dette var sant..bildet taler i grunn for seg selv...

de hadde også en hårete variant som er her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med eieren og hun sier at de 3 første(nakne) er veldig små og arver litt av størrelsen til far,mens de andre har arvet mer av mor(amstaff)Uansett blir ingen av dem direkte miniatyrer,men etter som jeg forsto små.

Jeg blir litt matt av at det går an,men innrømmer at den helt til venstre var søt ja..

Det kan forresten umulig være ulovlig med en amstaffmix på størrelse med en chihuahua...hahahahaha

Jeg setter også spørsmål ved hvordan lille chi chineser mix klarte å parre amstaffdama da??huff å huff...det må ha vært planlagt og at de har fått "hjelp" til akten..klarer ikke la være å flire jeg altså..så teit...komer på reklamen med chihuauaen og GD med telefonkataloger..moahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spurte jeg ikke om,men jeg sa at jeg ikke var interessert men bare nysgjerrig på den "sjuka" mixen..haha..Hun virket grei hun dama altså,men hva er vitsen?Amstaff minier til allergikere??hehe

Helt seriøst så var de flotte syns jeg,men det finnes vel en grense for hva man finner på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spurte jeg ikke om,men jeg sa at jeg ikke var interessert men bare nysgjerrig på den "sjuka" mixen..haha..Hun virket grei hun dama altså,men hva er vitsen?Amstaff minier til allergikere??hehe

Helt seriøst så var de flotte syns jeg,men det finnes vel en grense for hva man finner på..

Men hvor kom du over disse valpene da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en mix jeg ville ha valgt, men egentlig er det vel flere rene raser som er minst like ekstreme/merklige som denne mixen?

Jeg er mer betenkt når det gjelder hvordan gemyttet på disse valpene vil bli. Ser for meg at det i verste fall kan bli en ganske uheldig kombinasjon av egenskaper. Men de kan sikkert blir ålreite også, alt ettersom hvilke egenskaper som vil være mest fremtredende i hver enkelt hund. Det er jo sånt man aldri kan forutsi ved blandinger av så forskjellige raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om denne her...

Elefanten ristrer på rumpa for å få bort en veeeldig innpåsliten mygg, og myggen sier "åja, nå kommer du baby, JAAA!"

Dette beviser bare at valper er (litt) søte uansett, da? :heart:

Har blandingshund selv, jeg, men ikke en sånn frankenstein-mix, da...Det er sant det her blir sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som folk er mere opptatt av at dette er en rar mix, ingen som bryr seg om at folk FREMDELES avler på Am.staffen ?

Så lenge kullet ikke var planlagt (la oss nå håpe det ikke var det) kan det ikke kalles "å avle på amstaff." Hunder får til det meste, samme hva størrelsesforskjellen er. Etter som den minste hunden var hannhund er det hvertfall ikke noe problem, da er det jo bare for den større å legge seg. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forresten umulig være ulovlig med en amstaffmix på størrelse med en chihuahua...hahahahaha

Størrelsen har desverre liten betydning... Dette kan bli en trist situasjon for eventuelle valpekjøpere og ende opp med at hundene blir avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kullet ikke var planlagt (la oss nå håpe det ikke var det) kan det ikke kalles "å avle på amstaff." Hunder får til det meste, samme hva størrelsesforskjellen er. Etter som den minste hunden var hannhund er det hvertfall ikke noe problem, da er det jo bare for den større å legge seg. :heart:

Når de kan friste med både valper med eller uten pels så velger jeg å tro det er flere kull med denne am.staff-moren, det hele ser suspekt ut når de stiller opp valpene på den måten ( reklame/annonse )

Dersom man har en Am.staff tispe som blir drektig har man sin plikt å fjerne valpene, som Hanna også sier her :

TRIST for valpekjøpere som kan komme ut for å måtte avlive hunden sin fordi den er ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja de kommer vel neppen til å bli store greier. Så man kan jo alltids si at de er blanding av stafordshire terrier. Tviler egentlig på at noen kommer til å bry seg om at de amstaff hoder om de blir små. Min første hund var en blanding av amstaff og dachs og opplevde aldri at noen synes hun var skummel selv om hadde ett ganske grovt hode som var tydelig amstaff preget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kan friste med både valper med eller uten pels så velger jeg å tro det er flere kull med denne am.staff-moren, det hele ser suspekt ut når de stiller opp valpene på den måten ( reklame/annonse )

Dersom man har en Am.staff tispe som blir drektig har man sin plikt å fjerne valpene, som Hanna også sier her :

TRIST for valpekjøpere som kan komme ut for å måtte avlive hunden sin fordi den er ulovlig.

Joda, men jeg mener man har som plikt å se til at "uhell" ikke intreffer også jeg da. Og er man først så uheldig eller lite oppmerksom at det skjer er sjansen liten for at vedkommende person får vettet tilbake og fjerner valpene. Selvfølgelig er det idiotisk med slike blandinger, håper bare "oppdretter" gir klar info om hvlke raser valpene er blandet av og hvilke konsekvenser det kan få, også håper jeg ingen kjøper valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg mener man har som plikt å se til at "uhell" ikke intreffer også jeg da. Og er man først så uheldig eller lite oppmerksom at det skjer er sjansen liten for at vedkommende person får vettet tilbake og fjerner valpene. Selvfølgelig er det idiotisk med slike blandinger, håper bare "oppdretter" gir klar info om hvlke raser valpene er blandet av og hvilke konsekvenser det kan få, også håper jeg ingen kjøper valp.

Nei, slikt har jeg ikke mye sansen for, uhell eler planlagt.. disse valpene skulle aldri blitt født! Syns at de med pels ser eldre ut enn valpene uten pels, så forundrer meg ikke om det er flere am.staff-mamma`r som denne oppdretteren driver å avler på.

En annen ting jeg lurer på er : HVEM vettug menneske skaffer seg i dag en Am.staff blanding ?! Veldig lett at disse valpene havner i "feile" hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kullet ikke var planlagt (la oss nå håpe det ikke var det) kan det ikke kalles "å avle på amstaff." Hunder får til det meste, samme hva størrelsesforskjellen er. Etter som den minste hunden var hannhund er det hvertfall ikke noe problem, da er det jo bare for den større å legge seg. :heart:

Hundene er da like ulovlige selv om det ikke var en planlagt blanding...?

Joda, men jeg mener man har som plikt å se til at "uhell" ikke intreffer også jeg da. Og er man først så uheldig eller lite oppmerksom at det skjer er sjansen liten for at vedkommende person får vettet tilbake og fjerner valpene. Selvfølgelig er det idiotisk med slike blandinger, håper bare "oppdretter" gir klar info om hvlke raser valpene er blandet av og hvilke konsekvenser det kan få, også håper jeg ingen kjøper valp.

Så du mener at ansvaret ikke ligger på den som har satt ulovlige hunder til verden - men hos de som er dumme nok til å kjøpe de????

I ytterste konsekvens kan amstaff-moren også bli avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene er da like ulovlige selv om det ikke var en planlagt blanding...?

Så du mener at ansvaret ikke ligger på den som har satt ulovlige hunder til verden - men hos de som er dumme nok til å kjøpe de????

I ytterste konsekvens kan amstaff-moren også bli avlivet.

Selvfølgelig er de det, har da ikka sagt noe annet? Mente bare at det er forskjell på å avle på en rase og å uheldigvis få et blandingskull.

Ansvaret ligger selvfølgelig på eierne av de to hundene, som ikke skulle latt parringen skje i det hele tatt. Men de som er "dumme" nok til å kjøpe en slik blanding får plutselig en god del ansvar de også.

Synns det blir litt brutalt for kjappt og gå ut i fra og tro og mene at fordi dette en kullet eksisterer og fordi valpene ser forskjellig ut i alder er det flere slike kull ute og går. Kan jo hende bildene ikke ble tatt samtidig, hva vet vi?

JANE: Det er jo det jeg sier, disse valpene skulle ikke vært unnfanget en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...