Gå til innhold
Hundesonen.no

Hørselvern til hund

Roza

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en stund vært på jakt etter hørselværn til hund. Jeg vet at det finnes. Har hørt om andre som har det. Men har ringt til en drøss jakt , Sport, dyrebutikker, og spesial butikker for hørselværn. Men har ikke klart å finne folk som vet noe om hvor en får tak i hørselværn til hund.

Hadde vært veldig glad om noen her kunne tipse meg om hvor en får tak i hørselvern.

Jeg har to storpuddler som må bades hver tredje uke. Etter badet må de blåses tørr. Blåseren bråker noe helt vanvittig, Jeg må bruke hørselværn for ikke bli helt sprø av alt bråket. Hundene mine får bommul i ørene, men har ikke tro på at bommulen gjør god nok jobb. Og jeg synes det er ille at hundene som trass alt har bedre hørsel enn meg må stå i all den støyen uten noen beskyttelse.

Hørselværn burde jo vært en god ide for også alle dem som har hunder som er redd for nyttårsraketter. Og selvsagt for enkelte jakthunder. Burde også være en god ting for redningshunder som blir med i helikopter.

I min ringe runde etter hørselværn har jeg hørt at også forsvaret har ringt rundt i samme æren. så det er jo et marked for det. Men hvor får en tak i dette. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bare bruke vanlige ørepropper beregnet for folk da? Der kan du jo få kvaliteten du vil, fra de enkle billigproppene som former seg etter øret som koster 10-20 kroner, og til de som er beregnet på bedre konsertopplevelse uten å være skreddersydd som ser ut som "juletrær" til et par hundrelapper. Du fester dem til en snor selv, så du er sikker på å få dem ut. Er hundene dine godt trent, så står de vel stille uansett. Ellers kan du vel ta et smalt skjerf rundt eller så.

Det er vel ikke allverden du trenger å beskytte dem mot. Ifølge denne artikkelen (http://siriusdog.com/articles/article3.php?id=215) så holder det å dempe endel:

"We do know from experience with hearing aids in dogs, that they are easily trained to wear the foam type ear plugs, which muffle the noise by 20 to 30 dB, enough to protect the ear from damage".

Ellers finner du ymse på nett:

http://earplugstore.stores.yahoo.net/mumufordo.html (som er øreklokker!, forstyrrer kanskje puddelfrisyrer litt)

http://www.hearingcenter.com/Questions/Q_D...ng_protect.html (om hvorfor bomull ikke er bra, og hva slags plugger man kan prøve å ordne til selv)

PS. Klart det har effekt :) Jeg hadde med ene hunden på utendørskonsert, og fikset da til øreplugger som nevnt over - med bandana rundt. Funket bra, han hørte ikke så mye - heller ikke min stemme - så jeg måtte dytte borti ham for å få oppmerksomhet. En annen gang hadde jeg med gamlehunden på flyshow, da var det kleenex med bandana rundt litt improvisert, og det gikk også flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...