Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplassering av boxer - hjelp


Recommended Posts

Har en boxser (Golihat) jeg har omplassert, har ikke selv hatt han på flere mnd.

Men fikk han tilbake her om dagen, henne som har hatt golihat sa at han hadde biti en annen hund en rottweiler på lydigheskuret, samt tatt og biti instrukøren og biti henne når hu skulle få golihat vekk.

henne kom hit med bandarse rundt hånden, men jeg er i tvil om alt dette har skjedd.

får om en hund hadde biti min hund ville jeg anmelt dette, og ingen av de har gjort det.

får om det er tilfele må jeg avlive golihat, men kommer ikke i kontakt med hu som har hatt han.

hva skal man gjøre da?

Får jeg ser ikke noe arrisjon i golihat nå, har en liten valp på 6mnd som driver og biter han her og der og han gjør ikke noe tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått det rett at du var forgje eier til goliat? Eller oppdretter?

Hvor gammel er hunden?

Er du nå liksom eier til denne hunden eller? Hva er det du egentlig spør om? Om du burde avlive eller ikke??

Jeg skjønte veldig lite utifra det du skrev. Kan du beskrive litt mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått det rett at du var forgje eier til goliat? Eller oppdretter?

Hvor gammel er hunden?

Er du nå liksom eier til denne hunden eller? Hva er det du egentlig spør om? Om du burde avlive eller ikke??

Jeg skjønte veldig lite utifra det du skrev. Kan du beskrive litt mer?

Jeg var tidligre eier av golihat, han er to år nå.

jeg fikk han som valp og ga han bort får 4mnd siden. jeg fikk han tilbake får to dager siden etter hendelsen skjedde. Henne følte at det var min plikt og ta han tilbake da, noe jeg er enig i. Men nå får jeg ikke tak i henne.

får jeg vil vite om dette har skjedd og synes det er rart at verken eiern av rottweiler eller instrøktøren har anmelt dette.

får jeg hadde anmedlt det am jeg hadde blitt biti eller hunden min..

men skal dra til tbg og høre rundt på forskjellige kurs der om de har kjenskap til det som har hendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt vanlig å anmelde en slåsskamp mellom hunder, og biteskader på mennesker kan skje om man prøver å skille dem uten å vite hva man driver med, eller bare er uheldig.

Det er sant, men det var snakk om at Golihat hadde biti rotweilern sånn at han måtte sy..

samme med instrøktøren. var ikke snakk om leke biting dette her. det er det jeg synes er rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som om Gholiat har angrepet en annen hund. Når personen skulle skille de har hun blitt bitt. Det kan skje i kampens hete og trenger ikke sio noe om Gholiats gemytt. Boxere (og andre for den del) kan havne i slåsskamp. Trenger ikke være noe verre enn det. Slikt kan skje alle. At det ikke er anmeldt er ikke noe unormalt.

Du får selv vurdere hva du skal gjøre. Avliving syns jeg hørtes å overdramatisere det hele.

Har du tatt hunden tilbake for godt? Vil du ha han? Hva var årsaken til at du omplasserte han?

En boxerhann som slåss emd en rottweiler hørtes ikke unormalt ut for meg. Oddsen for at to voksne hanner av de rasene der skal ryke sammen er større enn at de ikke skal gjøre det for å si det sånn. Jeg ville ikke blitt bekymra iallfall.

Dobbelpost, mod Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som om Gholiat har angrepet en annen hund. Når personen skulle skille de har hun blitt bitt. Det kan skje i kampens hete og trenger ikke sio noe om Gholiats gemytt. Boxere (og andre for den del) kan havne i slåsskamp. Trenger ikke være noe verre enn det. Slikt kan skje alle. At det ikke er anmeldt er ikke noe unormalt.

Du får selv vurdere hva du skal gjøre. Avliving syns jeg hørtes å overdramatisere det hele.

Jeg har ikke lyst btil og avlive han, men i følge henne sa hanne at jeg burde det. iog med han hadde biti 3 stk den dagen.og jeg er i tvil om det har skjedd i og med jeg ikke får tak i henne nå.

Golihat og den andre hunden hadde leke slåss en stund før det hele brøt løs til noe mere "allvolig slåssing" og så hadde instrøktøren stått i nærheten og golihat hadde springi bort til henne og biti henne i benet, og når "eieren" så det gikk hu bort får og ta golihat vekk og da bet han henne i hånden.

Har du tatt hunden tilbake for godt? Vil du ha han? Hva var årsaken til at du omplasserte han?

En boxerhann som slåss emd en rottweiler hørtes ikke unormalt ut for meg. Oddsen for at to voksne hanner av de rasene der skal ryke sammen er større enn at de ikke skal gjøre det for å si det sånn. Jeg ville ikke blitt bekymra iallfall.

jeg ga han bort får han ikke likte unger så godt, har unge hjemme og planlegger en til så da kunne vi ikke ha han her hjemme.

har han her nå, men sønnen min får ikke være i nærheten av han. og omplassere han en gang til.. er usikker på hva jeg kan gjøre,

om det er bra får han og komme til ett nytt hjem

samtidig kan jeg ikke ha han her hjemme, dillema

*dobbelpost, endret av mod. Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste boxere som vokser opp med små barn elsker de. Har selv ei som kan være utrygg og redd fremmede, men unger går det bare fint med. På hvilken måte er han sammen med sønnen din?

Han er bare 2 år og jeg syns det virker feil å avlive slik du beskriver det som har skjedd. Hvis det er utelukket å beholde han selv så plasser en omplasseringsannonse inne på raseklubbens hjemmesider. Gi god info så folk vet hva de kan forvente seg. Er han registrert? Har du snakket med oppdretter? Det er ikke mulighet for å få han levert tilbake dit? Eller få hjelp med omplassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å omplassere han en gang til da, hvis du ikke kan ha han i nærheten av unger.

Først må du kanskje komme til bunns i episoden, før du gjør noe som helst. Ikke kjekt å gi bort en hund som biter, og det er heller ikke noe kjekt å avlive en hund som ikke har gjort noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å omplassere han en gang til da, hvis du ikke kan ha han i nærheten av unger.

Først må du kanskje komme til bunns i episoden, før du gjør noe som helst. Ikke kjekt å gi bort en hund som biter, og det er heller ikke noe kjekt å avlive en hund som ikke har gjort noe..

Sant det :icon_redface:

hvorfor han ikke liker barn aner jeg ikke.

men er det bra får hunder og omplasseres to til tre ganger?

Vil de ikke få adferdsploblemer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat sånn at om hunden automatisk omplasseres flere ganger så får den adferdsproblemer.. Men en del av hundene som omplasseres, omplasseres jo fordi de har adferdsproblemer som eier ikke klarer å hanskes med, altså de har adfersproblemene FØR de blir omplassert.. Men selvsagt, er jo ikke noen drømmesituasjon for noen hund å måtte bytte hjem flere ganger, men jeg tror de fleste hunder klarer det helt fint.

Men ta å kom til bunns i saken du, det skal ikke så mye til å finne ut hvilken hundeklubb hun har gått kurs hos, og da er det jo bare å spørre instruktørene om hva som egentlig skjedde. Å omplassere en hund som biter ser jeg ikke noe poeng i, men om den har bitt pga noen prøvde å skille den fra slosskamp med annen hund så er jo det en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Utifra hvordan du beskriver hele historien virker det ikke som om det er så usannsynlig at hun som har hatt hunden din i 4 måneder bare dikter opp det hele. Det kan nok hende du har rett i det. Kanskje hun angrer/ ikke vil ha han likevel og så forteller hele denne historien for å legge ansvaret tilbake på deg. For hvorfor skulle hun være umulig å få tak i nå liksom? Kan virke som hun vil unngå å prate med deg.

Du kan jo prøve å finne ut mer om saken ved å ringe litt rundt til kursholdere/ hundeklubber,og kanskje bruke tiden til å teste han ut i ulike situasjoner. Sannsynligvis er han like god som da du ga han fra deg for 4 mdr siden:) Du kan jo omplassere han på nytt, til et hjem uten barn, og være enda mer kritisk til hans neste eier! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

En Boxer som ikke liker unger hørtes rart ut for meg, men uansett, du må jo kontakte oppdretter ihåp om at h*n kan hjelpe deg med å omplassere Boxeren din så det ikke blir til at du gir han fra deg til første og beste uten å tenke på hva slags problemer det fører med seg. En problemhund syns jeg man skal bruke ekstra lang tid på å omplassere enn en hund som ikke har så mye baggasje, det blir liksom å kaste fra seg problemet til noen andre.

En annen ting jeg stusser veldig på er at hva slags hundeskole/hudnekurs med en ansvarlig instruktør godtar at kursdeltagerene lar 2 voksne hannhunder "Lekesloss" på en kurskveld ?! Syns det hele høres merkelig ut, du har vel navn og adresse til denne damen som du ga ifra deg hunden din til for 4 mnd siden, svarer hun ikke på tlf så får du jaggu meg dra hjem på døren hennes da. Må jo gå ann å samarbeide og finne ut hva som egentlig skjedde ?

Tror nok du har igjen for å omplassere gutten din neste gang til noen som har kjentskap til rasen, og som sagt, ta kontakt med oppdretter ihåp om å få litt hjelp.

OI.. etter at jeg svarte på tråden så jeg at den var fra januar, hva har skjedd siden sist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...