Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Dæven Camilla (unnskyld uttrykket) men nå bøyer jeg meg i støvet her ! Fytti rakker'n dette begynner å bli bra ! Men det blå vannet... finnes det blå konditorfarge eller ? Digger nr 2,3,4 og 5 :P.

Du utropes herved til Dronningen av Dråper ! :D

EDIT: Du burde kanskje fått det nytt nick nå: Dråpedronningen *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! De bildene var kule camz, de var ikke så grumsete som de andre eller! jeg elsker nr 3-7-6

Wee, jeg vet! :P

Dæven Camilla (unnskyld uttrykket) men nå bøyer jeg meg i støvet her ! Fytti rakker'n dette begynner å bli bra ! Men det blå vannet... finnes det blå konditorfarge eller ? Digger nr 2,3,4 og 5 :P.

Du utropes herved til Dronningen av Dråper ! :P

EDIT: Du burde kanskje fått det nytt nick nå: Dråpedronningen *flir*

Takktakktakktakk! :D:P

Jeg får ikke lov å bytte nick på en stund, men jeg kan skrive det under avataren? :P

Wow, jeg syns jeg har jobbet lenge, og ENDELIG fikk jeg til bildene sånn som jeg ville! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke lov å bytte nick på en stund, men jeg kan skrive det under avataren? :D Wow, jeg syns jeg har jobbet lenge, og ENDELIG fikk jeg til bildene sånn som jeg ville! :P

Det er det jeg alltid sier: ØVELSE GJØR MESTER !! Jeg har liksom ikke helt tålmodigheten jeg, men ser at jeg kanskje må øve meg litt til på disse dråpene... :P. Hvilke innstillinger brukte du på disse ? Og objektiv ? Alltid kjekt å få med seg gode tips :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg alltid sier: ØVELSE GJØR MESTER ! Jeg har liksom ikke helt tålmodigheten jeg, men ser at jeg kanskje må øve meg litt til på disse dråpene... :P. Hvilke innstillinger brukte du på disse ? Og objektiv ? Alltid kjekt å få med seg gode tips :P.

Jeg trodde aldri denne dagen skulle komme! At du spør meg om tips, liksom! :P

Lukker: 1/160

Blender: f14

ISO: 400

Blitz

Edit: Og vanlig kit-objektivet til EOS 400D, 18-55 mm. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde aldri denne dagen skulle komme! At du spør meg om tips, liksom! :P

Lukker: 1/160

Blender: f14

ISO: 400

Blitz

Edit: Og vanlig kit-objektivet til EOS 400D, 18-55 mm. :P

Hahahahaha... den dagen man blir for god til å motta råd, da kan man bare gå og legge seg :D. Jeg lærer noe nytt hele tida når jeg holder på jeg. De innstillingene høres veldig fornuftig ut ja - og blitzen gjør nok susen og forskjellen vil jeg tro :P. Kanonbra igjen, sier jeg bare *mumler noe om at jeg ikke burde fått det rådet, for nå MÅ jeg jo teste ut.. hahaha*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha... den dagen man blir for god til å motta råd, da kan man bare gå og legge seg :D. Jeg lærer noe nytt hele tida når jeg holder på jeg. De innstillingene høres veldig fornuftig ut ja - og blitzen gjør nok susen og forskjellen vil jeg tro :P. Kanonbra igjen, sier jeg bare *mumler noe om at jeg ikke burde fått det rådet, for nå MÅ jeg jo teste ut.. hahaha*.

Test ut, test ut! Og legg ut, selvsagt. :P

Åh, endelig er tråden på side fem. Ble mye å scrolle, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test ut, test ut! Og legg ut, selvsagt. :P

Åh, endelig er tråden på side fem. Ble mye å scrolle, gitt!

*Flir*... ikke frist meg nå ! Jeg har alt for mange bilder fra dagens tur som må fikses og ordnes også... Puh... fotografering er tidkrevende :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir*... ikke frist meg nå ! Jeg har alt for mange bilder fra dagens tur som må fikses og ordnes også... Puh... fotografering er tidkrevende :P.

..Men ååå, så gøy! :P

Edit: Duuu! Jeg er liksom på hjemmesiden din og prøver å se på bildene dine, men "siden vil ikke vises"! :P

Edit2: Okei, fant et galleri, men det andre så mye kulere ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Men ååå, så gøy! :P

Edit: Duuu! Jeg er liksom på hjemmesiden din og prøver å se på bildene dine, men "siden vil ikke vises"! :P

Edit2: Okei, fant et galleri, men det andre så mye kulere ut! :D

Ja, det er fantastisk artig å fotografere :P.

Vil ikke siden vises ? Hmmmmm.... den vises bra her altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, FANTASTISKE bilder Camilla! Jeg likte spesielt 2, 3, 4, 5, 10 og 11. Jeg vil også ha speilrefleks... <_<

Tusen takk! :P

Ja, det er fantastisk artig å fotografere :D.

Vil ikke siden vises ? Hmmmmm.... den vises bra her altså...

Altså, selve hjemmesiden vises, men om jeg trykker på "MEZZOFORTEFOTO", så kommer det sånne fine alternativer, som "mennesker", "dyr", "Babs" osv, og når jeg trykker på DE, så vil ikke siden vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, selve hjemmesiden vises, men om jeg trykker på "MEZZOFORTEFOTO", så kommer det sånne fine alternativer, som "mennesker", "dyr", "Babs" osv, og når jeg trykker på DE, så vil ikke siden vises.

Åja, det var sant... jeg glemte jo å oppdatere linkene fra BILDENE... men linken som er skrevet med ord skal fungere altså :D. Det var forresten godt du sa det - jeg må jo oppdatere de der :P.

Her er min versjon av dråper i dag:

2008-02-10-Drypp08.jpg

2008-02-10-Drypp10.jpg

Her bomma jeg litt på fokuspunktet - det burde jo sittet på dråpen selvsagt....

2008-02-10-Drypp15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kewl! Nå fikk jeg lyst til å prøve meg på noen dråpebilder også... But my hands ain't that steady, også mangler jeg flombelysning. :P

Prøv med blitz som Soppen har gjort (ehhh.. unnskyld Camilla *flir*) - da trenger du ikke å være så stødig på hånda heller, men stativ er jo selvsagt veldig kjekt. Det kan du lage selv... bygg opp noe sånn at du kommer på høyde med det du skal fotografere, legg så en ertepose eller noe lignende oppå, og sett kameraet på det. Glimrende alternativ til stativ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med blitz som Soppen har gjort (ehhh.. unnskyld Camilla *flir*) - da trenger du ikke å være så stødig på hånda heller, men stativ er jo selvsagt veldig kjekt. Det kan du lage selv... bygg opp noe sånn at du kommer på høyde med det du skal fotografere, legg så en ertepose eller noe lignende oppå, og sett kameraet på det. Glimrende alternativ til stativ :D

Soppen går fint det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! :P Har gjort mitt første dråpebildeforsøk. Må få lov til å unnskylde meg med at jeg fikk dråpebildeinnfall kl 12 om natten, så lyset var en smule dårlig... Dessuten hadde et stativ nok gjort nytten!

Menmen, first try:

IMG_3484c1.jpg

Synes at dette ser ut som en liten mann eller noe :P

IMG_3497a1.jpg

Soppen: Du fortjener virkelig Dråpedronningtittelen. Du er råflink! :P

Godt lys har mye å si ja. Jeg har brukt to hodelykter jeg (sånne dyre greier som lyser noe innigranskauen sterkt - eller lyskaster som 2ne kaller det.. heheheh) - en på hver side. Det holdt når jeg skrudde opp ISO'en til 3200 liksom.. hehehe... Kanskje du kan kjøpe sånn billig arbeidslampe på Biltema eller noe sånt ? De gir kanskje litt vel gult lys, men kan kanskje duge ?

Hmmm. Kanskje jeg får låne min brors mange lamper. Han har masse sterke lamper for å ha det lyst inne(unngå vinterdepresjoner :P ), og de må jo gjøre susen! Rommet hans ligger dessuten vegg i vegg med kjøkkenet, så da slipper jeg å drasse altfor mye ting rundt...

EDIT: Apropos konditorfarge.... Jeg blandet ut litt farge i vann jeg, på ei tom ketchup-flaske + litt i vannskåla.. da går det ikke med så MYE farge... hehehee... Også en annen ting: Jeg redigerer alltid bildene i Photoshop etterpå - da kan man gjøre dem noe skarpere og berge bilder som ikke er helt 100 % bra likevel :P.

Skjønner at jeg må skaffe meg konditorfarge, og kanskje stjele et par pasteurpipetter fra laben i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk! :P

Fine bilder, men hadde du blitz på de? Hvis ikke, prøv med det, da spiller ikke belysningen noen rolle. :P

Nei, brukte ikke blitz. Tenker at jeg skal hente stativ i Bergen i helgen, så skal jeg prøve på nytt :P Øvelse gjør mester? Dråpebilder var morsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, brukte ikke blitz. Tenker at jeg skal hente stativ i Bergen i helgen, så skal jeg prøve på nytt :P Øvelse gjør mester? Dråpebilder var morsomt :P

Ja, er det ikke morsomt ??? Jeg har bestemt meg for at jeg IKKE skal ta bilder i dag... Må komme meg i seng til "normal" tid når jeg skal til Lillehammer i morgen *puh*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses ! Dere er kjempeflinke jo! :P Jeg har (nesten) nettopp kjøpt meg Canon 400D, og har til nå bare tatt bilder av hunden og fiskene mine - men nå skal jeg jaggu lære meg å ta bilder av dråper også! Fy flate, så pent det er når man bare får fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, brukte ikke blitz. Tenker at jeg skal hente stativ i Bergen i helgen, så skal jeg prøve på nytt :P Øvelse gjør mester? Dråpebilder var morsomt :P

Øvelse GJØR mester! :P Snart er alle dråpdronninger. :P

Ja, er det ikke morsomt ??? Jeg har bestemt meg for at jeg IKKE skal ta bilder i dag... Må komme meg i seng til "normal" tid når jeg skal til Lillehammer i morgen *puh*.

Haha, jeg har tatt en liten pause fra dråpebildene jeg da. Avslutte mens man er på topp, ja? :P Nei, jeg må nesten ta fler i morgen eller noe, og se om det bare var en engangshendelse.

Jøsses ! Dere er kjempeflinke jo! :P Jeg har (nesten) nettopp kjøpt meg Canon 400D, og har til nå bare tatt bilder av hunden og fiskene mine - men nå skal jeg jaggu lære meg å ta bilder av dråper også! Fy flate, så pent det er når man bare får fokus!

Jaa, ta dråpebilder! Er ikke noe å lære! Dråpe + kamera! Legg dem ut når du er ferdig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre hvordan dere går frem for å ta dråpebildene deres? Dere skriver at dere har en glassbolle på bordet osv liksom, men hvor kommer dråpene fra da liksom?

Jeg setter en glassbolle enten i vasken, eller på et bord eller noe. Om den er i vasken, så er det greit hvis den står på noe, sånn at kanten på bolla er høyere enn kanten på vasken. Stativ + kamera settes så opp i samme høyde som bolla. Så fyller du den med vann hvis ikke du har gjort det. :P Deretter finner du noe å fokusere på, jeg bruker en knivspiss, som jeg holder der dråpa kommer til å treffe vannet, og fokuserer der (manuell fokus). Dråpa kan enten komme fra en imsdalflaske med tut (ikke prøvd det selv, men har hørt andre som har gjort det), konditorfargeflaske, håndkle, papir, sugerør, her er det bare å bruke fantasien! Så er det bare å knipse ivei! Innstillingene jeg har brukt på kameraet står øverst på denne siden (i quoten til Siri). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre hvordan dere går frem for å ta dråpebildene deres? Dere skriver at dere har en glassbolle på bordet osv liksom, men hvor kommer dråpene fra da liksom?

Jeg fylte bare vasken på kjøkkenet jeg, og satte kranen på sakte drypping. Men bakgrunnen ble ikke så fin da... Uten stativ synes jeg at det ble litt for vanskelig å styre dryppingen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...