Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!

SoppenCamilla

Recommended Posts

EDIT: Apropos konditorfarge.... Jeg blandet ut litt farge i vann jeg, på ei tom ketchup-flaske + litt i vannskåla.. da går det ikke med så MYE farge... hehehee... Også en annen ting: Jeg redigerer alltid bildene i Photoshop etterpå - da kan man gjøre dem noe skarpere og berge bilder som ikke er helt 100 % bra likevel :lol:.

Ja, blande ut i vann er nok lurt.

Grønn som jeg er i photoshop, aaaner jeg ikke hva jeg skal gjøre for å få dem skarpere og finere. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Ja, blande ut i vann er nok lurt.

Grønn som jeg er i photoshop, aaaner jeg ikke hva jeg skal gjøre for å få dem skarpere og finere. :hyper:

Etterbehandlingen av bildene kan gjøre forskjellen på et middelmådig og et bra bilde faktisk. Det er bare å kaste seg rundt og teste ut og forsøke seg fram - det har jeg gjort... og lærer stadig nytt :lol:.

På Image og Adjustments (jeg har engelsk versjon jeg) ligger det mange viktige funksjoner.... Levels og Curves er fine funksjoner... Filter - Sharpen - Unsharp mask er også en funksjon jeg bruker mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterbehandlingen av bildene kan gjøre forskjellen på et middelmådig og et bra bilde faktisk. Det er bare å kaste seg rundt og teste ut og forsøke seg fram - det har jeg gjort... og lærer stadig nytt :hyper:.

På Image og Adjustments (jeg har engelsk versjon jeg) ligger det mange viktige funksjoner.... Levels og Curves er fine funksjoner... Filter - Sharpen - Unsharp mask er også en funksjon jeg bruker mye.

Så bra du har engelsk, for det har nemlig jeg og! :lol: Da er det opp med photoshop og håpe at ikke pc klikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har engelsk, for det har nemlig jeg og! :lol: Da er det opp med photoshop og håpe at ikke pc klikker!

Vi krysser fingrene for at det går bra :hyper:. Nå er jeg bare selvlært på Photoshop altså, så det er veldig mye jeg ikke kan her... *ønske seg kurs*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt det kameraet i ganske nøyaktig 2 dager, så jeg vet ikke om jeg skal uttale meg om det ennå jeg :P. Det ER jo et bra kamera for den som har litt peiling på fotografering, men det finnes ikke noen forhåndsprogrammerte innstillinger (som sport, landskap, portrett osv) sånn som det gjør på de litt billigere modellene (men nå bruker jo jeg stort sett kunn manuelle innstillinger så for min del spiller jo ikke det noen rolle iallefall). Det har haugevis med innstillinger som jeg må forske litt på for å få utnyttet fullt - men det jeg nå, etter en kvelds bruk ser, er jo at det tar rimelig bra bilder selv i dårlig lys og med høy ISO :P.

:hyper:

Takk for utfyllende svar :lol:.

Huff, hadde jeg bare hatt tid til å ta dråpebilder... Men for tida har jeg nok med å skrive en artikkel om Martin Luther King jr. og trene på slipp med Nessie.

Kanskje jeg får ta meg tid i helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar :hyper:. Huff, hadde jeg bare hatt tid til å ta dråpebilder... Men for tida har jeg nok med å skrive en artikkel om Martin Luther King jr. og trene på slipp med Nessie.

Kanskje jeg får ta meg tid i helga..

Det er sikkert lurt å vente til du har tid ja... det blir sjelden noe vellykket resultat om man bare haster i vei bare for å ha gjort det :lol:.

Forresten er brukermanualen på 421 sider.... tror jeg har lektyre i laaang tid *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lurt å vente til du har tid ja... det blir sjelden noe vellykket resultat om man bare haster i vei bare for å ha gjort det :hyper:.

Forresten er brukermanualen på 421 sider.... tror jeg har lektyre i laaang tid *ler*.

Wow, imponerende mye å skrive om ETT kamera.. :lol:

Har du andre eksempler på bra kameraer i den prisklassen fra Nikon? Har liksom sett mest på D300 siden min bror anbefalte meg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, fant faktisk et bilde som kunne passe inn her.. Men det er mer som et splash bilde. :hyper:

Men jeg tok det med min bror sitt kamera, Nikon D80. Og jeg er helt ukjent med dette kameraet. Så det er ikke akkurat perfekt :rolleyes: Og selvfølgelig ikke tatt i bra vinkel..

Originalen:

splashorginalil4.jpg

Redigert litt:

splashlu0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, imponerende mye å skrive om ETT kamera.. :hyper:

Har du andre eksempler på bra kameraer i den prisklassen fra Nikon? Har liksom sett mest på D300 siden min bror anbefalte meg det...

Det er jo bare forklaring på alle funksjonene i kameraet, og det er MANGE funksjoner selvsagt :lol:. Nå er det mye som sier seg selv når man har fotografert en del fra før da, men det er jo også enkelte særegenheter og innstillinger for ulike greier... Så det blir litt å gå gjennom ja :P.

Det er vel bare D300 som ligger i akkurat denne prisklassen nå - men det finnes jo Nikon-kameraer i divisjonen over som nå selges billig fordi de begynner å bli eldre modeller... Ser de selger Nikon D2X som er et superkamera til rundt 15 000 - min bror har et sånt...

Dråpebildene:

Nummer 1, uredigert:

IMG_7979.jpg

Nummer 1, redigert:

IMG_7979ny.jpg

Nummer 2, uredigert:

IMG_7996.jpg

Nummer 2, redigert:

IMG_7996ny.jpg

Nummer 3, uredigert:

IMG_8004.jpg

Nummer 3, redigert:

IMG_8004ny.jpg

Har prøvd litt forskjellig. Hva syns dere? Hva kunne jeg gjort annerledes?

Det er vanskelig å si hva du burde gjort annerledes egentlig - det er skarpheten du også sliter med (*flir*... jeg har ørtenogtrygve slike bilder jeg også - lett grumsete liksom). Det er lettere å få god skarphet om du bruker mindre blenderåpning - da får du større dybdeskarphet og trenger ikke å være så pinlig nøyaktig med å treffe 100 % med fokusen. Men da må du nok også ha bedre lys... Ser det også blir litt støy pga høy ISO ? Men lavere ISO krever jo også mer lys selvsagt.... Vi ender vel som vanlig opp med at MERE LYS er det vi trenger :P.

Ey, fant faktisk et bilde som kunne passe inn her.. Men det er mer som et splash bilde. :P Men jeg tok det med min bror sitt kamera, Nikon D80. Og jeg er helt ukjent med dette kameraet. Så det er ikke akkurat perfekt. Og selvfølgelig ikke tatt i bra vinkel..

Originalen:

splashorginalil4.jpg

Redigert litt:

splashlu0.jpg

Når det gjelder vinkel på bildet, så er det jo fritt fram til å eksperimentere med sånt - det finnes liksom ingen absolutter og sannheter egentlig :P. Så det er jo ingen som kan si at vinkelen egentlig er feil - det er ditt valg hvordan du formidler bilder vettu :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått tatt mine første dråpebilder. Ganske fornøyd egentlig, ihvertfall siden de er mine første.

Kunne sikkert fått enda bedre lys, men fant liksom ikke noen flere lamper.. :rolleyes:

Brukte rød konditorfarge og ellers bare vann. *Må kjøpe ny konditorfarge snarest!*

De fleste er fiksa bittelitt på i Photoshop.

draape1pu4.jpg

draape2mf6.jpg

draape3ks5.jpg

draape4jd9.jpg

draape5kl3.jpg

draape6vc5.jpg

draape7jv7.jpg

draape8zf0.jpg

draape9hn2.jpg

Ser nesten ut som en dråpesnegle... :rolleyes:

draape10zp7.jpg

draape11ca9.jpg

draape12fg0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere begynner jo å få skikkelig teken på dette nå da ! Rimelig bra skarphet også :). Jeg tok ørtenogfjørti bilder i dag, men nesten ingen ble skarpe... urk :) Tror jeg må teste ut det 18-55 mm objektivet som et siste forsøk nå :). Her er mine forsøk - ett fra i går - tatt med blitz, og ett fra i dag... da dryppet jeg kaffe ned i det røde vannet ;). Bildet med blitz er nok litt vel kraftig belyst, men jeg synes det ble litt kult likevel :P.

2008-02-07-Draaper23.jpg

2008-02-08-Draaper24.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...