Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i Bergen, og hva gjør man på utstilling .. ?

12345

Recommended Posts

Skrevet

:P Jeg lurte på om det var noen som vet om en valpe utstilling i Bergen som begynner

ca. i mars ( rundt den tiden )

Og hva gjør man på en utstilling. Noen som kan forklare meg. Det var bare

det jeg lurte på :lol:

Skrevet

for å finne ut om det er noen utstilling som passer deg, så gå på nkk sine sider og gå på "utstilling"

Enten det, eller se i slutten av hundesport;)

Jeg tror ikke jeg skal begynne å legge ut om hva man gjør på utstilling, for jeg har bare vært på to, og skjønner egentlig ikke noen ting.:lol: Jeg bare løper dit jeg får beskjed om, og smiler når folk blir oppgitt over at jeg går ut av ringen når jeg skal videre osv.. heheh;) Men det er morro da:)

Skrevet

Det er NKK sin utstilling 28-29 mars (tror jeg) som pleier å være i Bøneshallen.

Er for alle raser (kun voksne, dvs over 9 mnd)

På en utstilling stiller du opp hunden din og løper med den (den skal trave) i ring, frem og tilbake, i triangler (alt etter hva dommeren ber deg om). Ligger vel en egen tråd om utstilling her fortsatt?

Skrevet

Hei!

Det er utstilling på Manger, nord for Bergen, helgen 1. -2. mars. Der er det også valpeskue, inndelt i 2 klasser 4-6 mnd

og 6 - 9 mnd.

På NKK`s sider finner du en artikkel som heter "Ny i ringen" eller noe i den duren, den anbefales å lese gjennom :rolleyes:

Skrevet

Gå inn på www.nkk.no

Og trykk på utstilling, så på termin liste for utstilling og Agility eller noe sånt så velger du rase osv.

Så finner du ut hvor det er osv. Som sagt før så er det en på Manger den 1-2 Mars for hunder i fra 4 mnd til kjempe gamle.

I slutten av Mars rundt den 20 så er det en i Bønes Hallen som er for hunder i fra 9 mnd til eld gamle.

Vis du ikke har meldt deg på utstilling før så er det sikkert bra å få hjelp fra noen som har gjort det. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...