Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i Bergen, og hva gjør man på utstilling .. ?

12345

Recommended Posts

for å finne ut om det er noen utstilling som passer deg, så gå på nkk sine sider og gå på "utstilling"

Enten det, eller se i slutten av hundesport;)

Jeg tror ikke jeg skal begynne å legge ut om hva man gjør på utstilling, for jeg har bare vært på to, og skjønner egentlig ikke noen ting.:lol: Jeg bare løper dit jeg får beskjed om, og smiler når folk blir oppgitt over at jeg går ut av ringen når jeg skal videre osv.. heheh;) Men det er morro da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NKK sin utstilling 28-29 mars (tror jeg) som pleier å være i Bøneshallen.

Er for alle raser (kun voksne, dvs over 9 mnd)

På en utstilling stiller du opp hunden din og løper med den (den skal trave) i ring, frem og tilbake, i triangler (alt etter hva dommeren ber deg om). Ligger vel en egen tråd om utstilling her fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er utstilling på Manger, nord for Bergen, helgen 1. -2. mars. Der er det også valpeskue, inndelt i 2 klasser 4-6 mnd

og 6 - 9 mnd.

På NKK`s sider finner du en artikkel som heter "Ny i ringen" eller noe i den duren, den anbefales å lese gjennom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på www.nkk.no

Og trykk på utstilling, så på termin liste for utstilling og Agility eller noe sånt så velger du rase osv.

Så finner du ut hvor det er osv. Som sagt før så er det en på Manger den 1-2 Mars for hunder i fra 4 mnd til kjempe gamle.

I slutten av Mars rundt den 20 så er det en i Bønes Hallen som er for hunder i fra 9 mnd til eld gamle.

Vis du ikke har meldt deg på utstilling før så er det sikkert bra å få hjelp fra noen som har gjort det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...