Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer i forbindelse med behandling av øre

C.J

Recommended Posts

Skrevet

Hunden min har fått påvist sopp og en hissig bakterie i det ene øret. En bakterie som er restistent mot de aller fleste medisiner. Nå har vi fått noen dråper som visstnok skal ta knekken på både soppen og bakterien i øret. Hun går også på tabletter i en 10 dagers periode. Men problemet er at det er helt forbanna umulig å sprøyte disse dråpene inn i øret! Hun veier 30 kg, og vrir seg som en ål. Selv med to voksne som holder hunden fast, er det umulig å få sprøytet inn så mye som hun skal og bør ha. Nå i sted havnet halvparten av innsprøytningen på meg selv, hundens hode og på stuegulvet.. <_< Ikke kom å si at det ikke skal være vanskelig, for det er virkelig ikke en lett oppgave dette her! Hunden er 2,5 år og har siden sin første ørebetennelse (6 mnd. gammel) vært veldig redd for sprutende veske i ørene sine..

Hva gjør vi? Jeg tror ikke hun får i seg så mange dråper hun skal ha, og da blir hun vel ikke kvitt f*enskapet heller?

Skrevet

Første jeg lurer på, har dere lagt hunden på rygg når dere forsøker å behandle henne? Hvis ikke, ville jeg gjort det. Da får en holdt godt tak i underkroppen mens den andre tar tak i hodet.

Skrevet

Velkommen til min verden! Jeg har to hunder som sliter med dette mer eller mindre kontinuerlig. Orry har alltid vært veldig grei, og finner seg i det meste selv om han ikke liker det. Norma derimot var fryktelig vanskelig... Det som fungerte for meg var å sette henne i et hjørne, og få hjelp av en person til til å "blokkere". Da hadde hun omtrent ingen mulighet til å verken stikke av eller til å vri på seg, i tillegg til at jeg var bestemt.

Nå finner Norma seg i det uten problemer, rett og slett fordi hun vet hun ikke har noe valg :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...