Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer i forbindelse med behandling av øre


C.J

Recommended Posts

Hunden min har fått påvist sopp og en hissig bakterie i det ene øret. En bakterie som er restistent mot de aller fleste medisiner. Nå har vi fått noen dråper som visstnok skal ta knekken på både soppen og bakterien i øret. Hun går også på tabletter i en 10 dagers periode. Men problemet er at det er helt forbanna umulig å sprøyte disse dråpene inn i øret! Hun veier 30 kg, og vrir seg som en ål. Selv med to voksne som holder hunden fast, er det umulig å få sprøytet inn så mye som hun skal og bør ha. Nå i sted havnet halvparten av innsprøytningen på meg selv, hundens hode og på stuegulvet.. <_< Ikke kom å si at det ikke skal være vanskelig, for det er virkelig ikke en lett oppgave dette her! Hunden er 2,5 år og har siden sin første ørebetennelse (6 mnd. gammel) vært veldig redd for sprutende veske i ørene sine..

Hva gjør vi? Jeg tror ikke hun får i seg så mange dråper hun skal ha, og da blir hun vel ikke kvitt f*enskapet heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg lurer på, har dere lagt hunden på rygg når dere forsøker å behandle henne? Hvis ikke, ville jeg gjort det. Da får en holdt godt tak i underkroppen mens den andre tar tak i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til min verden! Jeg har to hunder som sliter med dette mer eller mindre kontinuerlig. Orry har alltid vært veldig grei, og finner seg i det meste selv om han ikke liker det. Norma derimot var fryktelig vanskelig... Det som fungerte for meg var å sette henne i et hjørne, og få hjelp av en person til til å "blokkere". Da hadde hun omtrent ingen mulighet til å verken stikke av eller til å vri på seg, i tillegg til at jeg var bestemt.

Nå finner Norma seg i det uten problemer, rett og slett fordi hun vet hun ikke har noe valg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...