Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsresultat for ag. championat


Line_

Recommended Posts

Jeg syns det er ganske rart med det jeg har hørt at du må ha minst 1 blå osv for da kan jo ikke blandings hunder bli agility champion. Og at noen hunder på utstilling må ha tatt jakt prøve osv for å kunne stille.. :S Rart altså.

Heldigvis så trenger ikke jeg å beskymre meg :icon_redface:

Hvorfan får man forresten CERT i ag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske rart med det jeg har hørt at du må ha minst 1 blå osv for da kan jo ikke blandings hunder bli agility champion. Og at noen hunder på utstilling må ha tatt jakt prøve osv for å kunne stille.. :S Rart altså.

Heldigvis så trenger ikke jeg å beskymre meg :icon_redface:

Hvorfan får man forresten CERT i ag?

Jeg synes ikke det er så rart jeg :blink: NKK jobber for å forbedre rasene, og vil derfor ha færre blandinghunder. Da er det jo ganske naturlig å gi de med rasehunder fordeler (blandinghunder deltar jo på lik linje med rasehunder ellers). Og jakt premering er i hvertfall ikke rart, og det burde faktisk vært det på fler raser enn det er i dag for å beholde opprinnelige egenskaper.

Cert i agility får man ved å være beste rasehund i kl 3 som ikke er champion. Og du må gå feilfritt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske rart med det jeg har hørt at du må ha minst 1 blå osv for da kan jo ikke blandings hunder bli agility champion. Og at noen hunder på utstilling må ha tatt jakt prøve osv for å kunne stille.. :S Rart altså.

Heldigvis så trenger ikke jeg å beskymre meg :wub:

Hvorfan får man forresten CERT i ag?

Det er bare border collie som må ha gjeterhund premiering for å stille på utstilling ;) På jakt rasene kan de stille, men de får ikke deltatt i bruksklasse og får ikke CERT uten jakt premiering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...