Gå til innhold
Hundesonen.no

Mit akvarium, nye billeder efter ommøblering


Einstein&Charlie

Recommended Posts

Burde de ikke kun være gule i nakken hvis de er med rogn?

Jeg kan ihvertfald se, at de 3 jeg mistænker for at være hunner er lysere i nakken, men er mørkere end de 2 andre på kroppen.

Jepp, hvis de er gule i nakken så er det egg. De vandrer ned til innunder magen på dem, ganske stilig egentlig! :lol: Hvis de fortsetter å være sånn så kan det se ut som om du har fått 3 hunner og 2 hanner, er fin fordeling det. Blir sikkert masser av bebiser etterhvert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Jepp, hvis de er gule i nakken så er det egg. De vandrer ned til innunder magen på dem, ganske stilig egentlig! :lol: Hvis de fortsetter å være sånn så kan det se ut som om du har fått 3 hunner og 2 hanner, er fin fordeling det. Blir sikkert masser av bebiser etterhvert :lol:

Jep og det ser ud til at dvergguarami hannen er lun på den største af hunnerne, så må holde lidt øje med om hun bliver rogstign, siden de er ligesom kampfisk når de skal have bebiser, og så vil jeg hellere flytte dem til noget mindre i det tidsrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jep og det ser ud til at dvergguarami hannen er lun på den største af hunnerne, så må holde lidt øje med om hun bliver rogstign, siden de er ligesom kampfisk når de skal have bebiser, og så vil jeg hellere flytte dem til noget mindre i det tidsrum.

Det er nok lurt da ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jeg siddet og studeret mine fisk og rejer de sidste par dage, den i akvariet jeg har lagt mest mærke til er en af rejerne, den har prøvet på "selvmord" 2 gange de sidste dage, hopper op på kanten af karret og ender med at sidde fast i kondensvandet på siden af glasset, og må have hjælp til at komme ned i vandet igen.

Denne reje har også de rareste påfund, den kan finde på at svømme op til vandkanten, for derefter at lade sig falde ned igen med ryggen ned og benene op, når den rammer bunden, så ligger den stadig sådan i 20 sekunder efter, derefter svømmer den op igen og starter forfra, det kan den finde på at gøre 4-5 gange i træk.

Ellers ser det ud til at alle har fundet sig til rette nu, og dvergguarami hannen er faldet til ro efter de sidste fisk blev indført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jeg siddet og studeret mine fisk og rejer de sidste par dage, den i akvariet jeg har lagt mest mærke til er en af rejerne, den har prøvet på "selvmord" 2 gange de sidste dage, hopper op på kanten af karret og ender med at sidde fast i kondensvandet på siden af glasset, og må have hjælp til at komme ned i vandet igen.

Denne reje har også de rareste påfund, den kan finde på at svømme op til vandkanten, for derefter at lade sig falde ned igen med ryggen ned og benene op, når den rammer bunden, så ligger den stadig sådan i 20 sekunder efter, derefter svømmer den op igen og starter forfra, det kan den finde på at gøre 4-5 gange i træk.

Ellers ser det ud til at alle har fundet sig til rette nu, og dvergguarami hannen er faldet til ro efter de sidste fisk blev indført.

:) artig lek!

Rekene mine liker å være mye i overflaten, men nå har jeg flyteplanter da, det liker de veldig godt å henge i, og de digger forresten også mose, har du det eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) artig lek!

Rekene mine liker å være mye i overflaten, men nå har jeg flyteplanter da, det liker de veldig godt å henge i, og de digger forresten også mose, har du det eller? :)

Ja ca 3/4 af overfladen er dækket af salvinia natans, prøver på at sælge lidt af det, da jeg kun ønsker karret ½ fyldt med det, startede med 5x10 cm, og det har bredt sig på en måned, og jeg har en lille rod med noget mose på, på bunden :D

Har bestilt en plante som skulle komme næste uge, den ligner den salat der hedder lollo frisé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg ikke er god på så er det plantenavn vet jeg..! :blink: Hehe men et lite kjapt søk på akvaforum så vet jeg hvordan flyteplanter du har :PDenne typen har jeg da, eneste som er noe dritt er at de vokser i et abnormt tempo, men rekene digger de da! Det henger bestandig masser av reker i røttene :blink:

Den lollo planten fant jeg ikke noe sted så den vet jeg ikke hvordan ser ut, har du bilde av den et sted nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej jeg har ikke et billede af den, den hedder ikke noget med lollo heller :blink: men den ligner den salat der hedder lollo frisé.

Jeg skal tage et billede til dig af salvinia natans, og et når jeg får den anden plante.

:) Ikke så rart jeg ikke fant den på akvaforum da! :blink: Lære seg å lese er en fin ting..

Og den salvinia'n fant jeg på akvaforum, har hatt sånne flyteplanter selv så vet hvordan de er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nu fundet ud af at jeg er nødt til at skille rejerne fra guaramierne, da de er begyndt at spise/dræbe rejerne, så jeg har tænkt mig at sætte dem over i det lille akvarium med kampfisken, eller i mit lille karantænekar <_< ikke de mest ideelle steder, da de ikke er indrettet for rejer, men der er dog flydeplanter i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden jeg ikke har fået henvendelser på min kysseguramier, der hvor jeg har haft dem til salg/bytte, så har kæresten og jeg bestemt os for at skille os af med dem på anden vis <_<

Vi tør ikke anskaffe nye/flere fisk, før de er væk, så nu har vi taget beslutningen.

Skal i denne uge ommøblere karet lidt, da jeg har en del aflæggere/stiklinger på mine planter.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan feste mose på bunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har fået henvendelser på min kysseguramier, der hvor jeg har haft dem til salg/bytte, så har kæresten og jeg bestemt os for at skille os af med dem på anden vis <_<

Vi tør ikke anskaffe nye/flere fisk, før de er væk, så nu har vi taget beslutningen.

Du kan vel levere dem tilbake til butikken med beskjed om feil informasjon og at de ikke gikk overens med fiskene dine? Om du får stort med penger igjen vet jeg ikke, det varierer fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nu er jeg endelig kommet af med mine kysseguramier, så fluks var jeg ude og anskaffe et par nye fisk.

købte mig en rubin gurami han mere, og ser allerede ud til at den er i leg med en af hunnerne, anskaffede også en han og en hun dværg gurami, 2 små maller til hvert af mine akvarier.

Har været heldig at få en crowntail han fra en privatperson der er sort og blå, den får i øjeblikket lov til at gå i det store kar indtil at jeg skal have kampfisk fra Thailand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par billeder af den nye Crowntail han, han er lidt mørkere end billederne, da de er taget med blitz

IMG_0402.jpg

IMG_0404.jpg

Gad ikke at finde et spejle frem, eller rykke den andet kampfisk kar hen på siden :)

Så i får ham ikke at se hvor han puster sig op.

Edit: Har ikke fundet navn til ham endnu, og kan jo ikke kalde dem 1 og 2 :)

specielt ikke når der kommer flere.

Typen stemmer på Truls II (men den anden kalder han Truls)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Imorgen skal jeg hente en plante fra en privat akvarist, er lidt spændt på hvor stor/lille den er, da den er en aflægger, en plante jeg ikke har haft før så er spændt på at se hvordan den evt. kommer til at vokse, planten er en windeløv, der skal fæstes til rod eller sten.

Nye billeder skal nok komme :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...