Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder - Da & Nå

Lollipopp

Recommended Posts

Skrevet
Liten gutt.... :innocent:

Vakker er han i hvert fall.

Han er jo ikke såååå stor, da! :D Takk takk :D

Så da veldig lite stressa ut på det første bildet.. :thumbs:

Vet ikke om det er fotokvaliteten eller ikke, men han ser utrolig mye sunnere ut nå! :D

Han sov veldig, veldig tungt på det første bildet. Tok det som sagt dagen etter han kom og han hadde vært i huset et halvt døgn eller noe sånt på dette tidspunktet. Han ble nemlig levert på gårdsplassen hjemme midt på natta etter 6 timers kjøring i en liten bil sammen med en annen hund, et lite barn og to voksne.. Ikke rart han var litt trøtt... :banana:

Fotokvaliteten på det første bildet er dårligere enn det andre, men også IRL ser han mye friskere ut nå. :P Når han kom hadde han jo ikke antydning til muskler på kroppen. (Veide 28kg og var bare skinn og bein... Nå veier han ca 40kg og ser MYE bedre ut)

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Dina var 2 år når hun kom til meg, så da så hun sånn ut:

Dina01_280206.sized.jpg

Det er sånn omtrent hun ser ut i dag og :thumbs:

Jeg har stjålet et valpebilde av henne da, 11 uker gammel så hun sånn ut:

11_weeks_002.jpg

Siste bildet jeg har av henne på nett er vel dette:

2007_11_10_Tonefamily159.sized.jpg

Litt pjuskete pga røyting, men står veldig stramt og fint og kikker etter joggere :rolleyes:

Emma har jeg vel bilder av fra hun var nyfødt, det er godt dokumentert det kullet der *flir* Men det første hun ser søt ut på er vel dette:

Deliverance_2_uker.jpg

Der er hun 2 uker gammel :innocent:

Her er en av de første bildene vi tok av henne hjemme, hun står over lillesøster Kaisa som bodde hos oss en uke før hun dro til nord-Norge:

aCIMG3048.sized.jpg

Hun har en anelse vindskeive ører i dag og, om enn ikke like skeive som her :rolleyes:

Et av de siste bildene som ble tatt av henne ble tatt i helgen når hun var på sonentreff uten meg.. hehe - Da ser hun sånn ut:

2008-01-12-SGT110.jpg

Skrevet
Det er ikke dette her du tenker på? Her er hun rundt 1 år tror jeg.

Hmmm, nei.. men nå har jeg sett gjennom alle bildene på siden din, og jeg kan liksom ikke finne det der heller. Det er nok jeg som har drømt litt igjen :innocent:

Men flotte bilder av nydelige hunder!

Skrevet

Må legge ut av mine tre å :thumbs:

Simba

ca fire uker

i14920775_64941_5.jpg

Litt over et år

i15888259_21833_5.jpg

Bilde tatt i november tror jeg

DSCskog23_0065.jpg

Nana

Åtte uker

i15141457_47466_5.jpg

Rundt fire mnd

i16438219_35324_5k.jpg

Tatt for ikke lenge siden

drm14-1-1.jpg

Loppa

Fikk Loppa da hun var 10mnd ca, og har bare noen få bilder av henne som valp

i133378328_67086_5.jpg

Da jeg hentet henne, skulle bare passe henne tre uker, jeg :banana:

i123262916_29893_5.jpg

Tatt for ikke kjempe lenge siden

DT1-1.jpg

Et av de alle tre

DSCvakre_erde0169-1.jpg

Gøy å se på valpebilder, de var så små! :innocent:

Skrevet

Toya.jpg

Samme dagen som jeg hentet henne, her er hun nøyaktig 2 mnd :blink:

Toya er blanding mellom flatcoated retriever, alaskan husky og border collie :hug:

Foto0349.jpg

Her er hun vel 6 mnd, midt i oktober.. Har ikke fått lagt inn de nyeste bildene av henne, men det kommer nok flere;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...