Gå til innhold
Hundesonen.no

Leif Oscar - Wienerdog with style

FoxyFish

Recommended Posts

Skrevet

I dag er det akkurat en uke siden vi plukket opp lille Leif og tok ham med oss hjem til Oslo.

Dagene har gått så fort, og jeg og sambo har allerede kommet til det stadiet der han er blitt det lureste vi har foretatt oss noen sinne!

Han ble født 30. Oktober, og har kost seg på Brandu med sine fire søsken i jula (selv om gavene tilskrevet ham nok var langt flere hjemme hos oss!). Bilturen hjem gikk som en drøm, og Leif vekslet mellom soving og snusing på matmors og matfars fang.

I uken som har gått har vi gjort så mye gøy! Leif Oscar har møtt dachser (og noen litt større) i Frognerparken, fått godbiter når han har sittet noen sekunder på kommando og ellers gapt over hverdagen med en livsglede som kan ta pusten fra de fleste.

Den lille sjarmøren elsker lekene sine, og tar gjerne med seg rotta ut på tissetur. Selv om han er ganske så lang i utgangspunktet blir nok gleden stor når han er enda litt lengre, slik at han egenhendig kan komme seg opp i sofaen.

Jeg legger ved et lite close-up bilde av hjerteknuseren, og lover samtidig at det vil bli langt flere med tiden! Vi må bare spise, sove og leke litt først. :rolleyes:

post-2862-1200266027_thumb.jpg

Skrevet

Må gratulere deg med hjerteknuseren her også jeg! Artig blide, og gleder meg til flere:)

Ps: Min Dachs var 1 år før hun klarte å hoppe opp i sofaen... Hehe

Skrevet
Så søt han var :twitch: Hvilken oppdretter kommer han fra?

Grunningen på brandu! Oppdrett av dachs og irsk ulvehund, så tassen er i alle fall vandt med litt større utgaver også..! :blink:

Skrevet

Nå har Leif begynt å bli en racer på "sitt" så lenge det er litt skinke inne i bildet. Han beveger seg rasende fort mellom veldig veldig hyper og såå trøtt at ikke engang et jordskjelv ville vekket ham opp. Han er så innmari god! Sover hele natta, og er veldig veldig glad i kos.

Legger ved et bilde av meg og junior når han er i det mer trøtte hjørnet. :rolleyes:

post-2862-1200398885_thumb.jpg

Skrevet

Nå er den lille opptatt med et griseøre, så jeg benytter anledningen til å oppdatere tråden litt.

Leif Oscar har virkelig begynt å bli tøff! Han løper som en helt når vi er ute på tur, og går sporenstreks bort til andre (digre) hunder for å hilse på. Trikken er ikke skummel lenger, og halen har løftet seg litt opp fra å være godt planta mellom beina til å logre innbydende mot verden. Enten har han blitt mer vandt med sine nye omgivelser, eller så har de rotweilerkommentarene gått til hodet på ham! :innocent:

I dag skal vi reise hjem til min familie i Drammen, og Leif Oscar skal møte sin kusine (min søsters førstefødte) for første gang. Vi får se om de har noen likheter! Det er et lite stykke med bil, men Leif sover som en stein med en gang bilen begynner p bevege seg, så det er bare stas.

Jeg legger ved noen bilder av min nå 11 uker gamle bebis :rolleyes:

post-2862-1200661654_thumb.jpg

Veldig glad i senga til mor og far, ja.

post-2862-1200661728_thumb.jpg

I kurven med rotta

post-2862-1200661779_thumb.jpg

Han smiler!

post-2862-1200661824_thumb.jpg

Her har han det godt

post-2862-1200661863_thumb.jpg

Vise frem den fine magen sin

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå er gutten 14 uker gammel, og han har til og med lagt på seg noen hundre gram! Jeg og sambo ser ikke den store forskellen på ham, men han rekker til på mange flere steder enn tidligere - noe som trolig er en højdare for Leif Oscar. Hvis han strekker seg langt nok får han såvidt tunga bort på tallerkenen på bordet. Og det er jo ikke dårlig bare det!

Ellers har han fått en ny hobby: I gangen henger flexibåndet hans på en knagg. Han hopper opp og får tak i kroken. Deretter løpper han så langt båndet rekker (Fem meter for å være presis) og slipper det så båndet fyker veggimellom. Gøy er det nok, men vi hadde en nestenulykke her om dagen da undertegnede ante fred og ingen fare på veg inn til stua.

Ellers var han hos veterinæren ved tolv uker for å få vaksinen sin. Han var superflink, og fikk bare skryt og lovord. Veterinæren vår er forresten Torill Moseng fra God Morgen, Norge, så det i seg selv var jo artig for oss - morgenfugler som vi er hele gjengen.

Legger ved noen nyere bilder av Leif O.

post-2862-1202379830_thumb.jpg

post-2862-1202379849_thumb.jpg

post-2862-1202379867_thumb.jpg

post-2862-1202379880_thumb.jpg

post-2862-1202379902_thumb.jpg

post-2862-1202379916_thumb.jpg

Han er jo fin også da! :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...