FoxyFish Skrevet 13. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2008 I dag er det akkurat en uke siden vi plukket opp lille Leif og tok ham med oss hjem til Oslo. Dagene har gått så fort, og jeg og sambo har allerede kommet til det stadiet der han er blitt det lureste vi har foretatt oss noen sinne! Han ble født 30. Oktober, og har kost seg på Brandu med sine fire søsken i jula (selv om gavene tilskrevet ham nok var langt flere hjemme hos oss!). Bilturen hjem gikk som en drøm, og Leif vekslet mellom soving og snusing på matmors og matfars fang. I uken som har gått har vi gjort så mye gøy! Leif Oscar har møtt dachser (og noen litt større) i Frognerparken, fått godbiter når han har sittet noen sekunder på kommando og ellers gapt over hverdagen med en livsglede som kan ta pusten fra de fleste. Den lille sjarmøren elsker lekene sine, og tar gjerne med seg rotta ut på tissetur. Selv om han er ganske så lang i utgangspunktet blir nok gleden stor når han er enda litt lengre, slik at han egenhendig kan komme seg opp i sofaen. Jeg legger ved et lite close-up bilde av hjerteknuseren, og lover samtidig at det vil bli langt flere med tiden! Vi må bare spise, sove og leke litt først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 13. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2008 søøøt. Og grattis med vovve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helenehelgesen Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Så søt Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Må gratulere deg med hjerteknuseren her også jeg! Artig blide, og gleder meg til flere:) Ps: Min Dachs var 1 år før hun klarte å hoppe opp i sofaen... Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 15. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2008 gratulere med vovsen, artig bilde, vil gjerne se flere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.J Skrevet 15. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2008 Så søt han var Hvilken oppdretter kommer han fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 15. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2008 Nydelig liten tass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FoxyFish Skrevet 15. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2008 Så søt han var Hvilken oppdretter kommer han fra? Grunningen på brandu! Oppdrett av dachs og irsk ulvehund, så tassen er i alle fall vandt med litt større utgaver også..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FoxyFish Skrevet 15. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2008 Nå har Leif begynt å bli en racer på "sitt" så lenge det er litt skinke inne i bildet. Han beveger seg rasende fort mellom veldig veldig hyper og såå trøtt at ikke engang et jordskjelv ville vekket ham opp. Han er så innmari god! Sover hele natta, og er veldig veldig glad i kos. Legger ved et bilde av meg og junior når han er i det mer trøtte hjørnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 15. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2008 Ååå. Så liten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
giggi Skrevet 15. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2008 Gratulerer! Så utrolig søt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 16. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2008 Grattis, han var utrolig skjønn Du må lage tråd om ham i "Din hund", så vi kan følge utviklingen hans videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FoxyFish Skrevet 18. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 Nå er den lille opptatt med et griseøre, så jeg benytter anledningen til å oppdatere tråden litt. Leif Oscar har virkelig begynt å bli tøff! Han løper som en helt når vi er ute på tur, og går sporenstreks bort til andre (digre) hunder for å hilse på. Trikken er ikke skummel lenger, og halen har løftet seg litt opp fra å være godt planta mellom beina til å logre innbydende mot verden. Enten har han blitt mer vandt med sine nye omgivelser, eller så har de rotweilerkommentarene gått til hodet på ham! I dag skal vi reise hjem til min familie i Drammen, og Leif Oscar skal møte sin kusine (min søsters førstefødte) for første gang. Vi får se om de har noen likheter! Det er et lite stykke med bil, men Leif sover som en stein med en gang bilen begynner p bevege seg, så det er bare stas. Jeg legger ved noen bilder av min nå 11 uker gamle bebis Veldig glad i senga til mor og far, ja. I kurven med rotta Han smiler! Her har han det godt Vise frem den fine magen sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 19. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2008 Kjempe søt er han. Høres ut som en herlig hund. Flink til å skrive er du også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
netteliten Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Morsom liten hjerteknuser! :icon_fun: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
swimzy Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 åhh så søt å liten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FoxyFish Skrevet 7. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2008 Nå er gutten 14 uker gammel, og han har til og med lagt på seg noen hundre gram! Jeg og sambo ser ikke den store forskellen på ham, men han rekker til på mange flere steder enn tidligere - noe som trolig er en højdare for Leif Oscar. Hvis han strekker seg langt nok får han såvidt tunga bort på tallerkenen på bordet. Og det er jo ikke dårlig bare det! Ellers har han fått en ny hobby: I gangen henger flexibåndet hans på en knagg. Han hopper opp og får tak i kroken. Deretter løpper han så langt båndet rekker (Fem meter for å være presis) og slipper det så båndet fyker veggimellom. Gøy er det nok, men vi hadde en nestenulykke her om dagen da undertegnede ante fred og ingen fare på veg inn til stua. Ellers var han hos veterinæren ved tolv uker for å få vaksinen sin. Han var superflink, og fikk bare skryt og lovord. Veterinæren vår er forresten Torill Moseng fra God Morgen, Norge, så det i seg selv var jo artig for oss - morgenfugler som vi er hele gjengen. Legger ved noen nyere bilder av Leif O. Han er jo fin også da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bastian... Skrevet 7. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2008 Nydelig han er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar