Gå til innhold
Hundesonen.no

Leif Oscar - Wienerdog with style


FoxyFish

Recommended Posts

I dag er det akkurat en uke siden vi plukket opp lille Leif og tok ham med oss hjem til Oslo.

Dagene har gått så fort, og jeg og sambo har allerede kommet til det stadiet der han er blitt det lureste vi har foretatt oss noen sinne!

Han ble født 30. Oktober, og har kost seg på Brandu med sine fire søsken i jula (selv om gavene tilskrevet ham nok var langt flere hjemme hos oss!). Bilturen hjem gikk som en drøm, og Leif vekslet mellom soving og snusing på matmors og matfars fang.

I uken som har gått har vi gjort så mye gøy! Leif Oscar har møtt dachser (og noen litt større) i Frognerparken, fått godbiter når han har sittet noen sekunder på kommando og ellers gapt over hverdagen med en livsglede som kan ta pusten fra de fleste.

Den lille sjarmøren elsker lekene sine, og tar gjerne med seg rotta ut på tissetur. Selv om han er ganske så lang i utgangspunktet blir nok gleden stor når han er enda litt lengre, slik at han egenhendig kan komme seg opp i sofaen.

Jeg legger ved et lite close-up bilde av hjerteknuseren, og lover samtidig at det vil bli langt flere med tiden! Vi må bare spise, sove og leke litt først. :rolleyes:

post-2862-1200266027_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Leif begynt å bli en racer på "sitt" så lenge det er litt skinke inne i bildet. Han beveger seg rasende fort mellom veldig veldig hyper og såå trøtt at ikke engang et jordskjelv ville vekket ham opp. Han er så innmari god! Sover hele natta, og er veldig veldig glad i kos.

Legger ved et bilde av meg og junior når han er i det mer trøtte hjørnet. :rolleyes:

post-2862-1200398885_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den lille opptatt med et griseøre, så jeg benytter anledningen til å oppdatere tråden litt.

Leif Oscar har virkelig begynt å bli tøff! Han løper som en helt når vi er ute på tur, og går sporenstreks bort til andre (digre) hunder for å hilse på. Trikken er ikke skummel lenger, og halen har løftet seg litt opp fra å være godt planta mellom beina til å logre innbydende mot verden. Enten har han blitt mer vandt med sine nye omgivelser, eller så har de rotweilerkommentarene gått til hodet på ham! :innocent:

I dag skal vi reise hjem til min familie i Drammen, og Leif Oscar skal møte sin kusine (min søsters førstefødte) for første gang. Vi får se om de har noen likheter! Det er et lite stykke med bil, men Leif sover som en stein med en gang bilen begynner p bevege seg, så det er bare stas.

Jeg legger ved noen bilder av min nå 11 uker gamle bebis :rolleyes:

post-2862-1200661654_thumb.jpg

Veldig glad i senga til mor og far, ja.

post-2862-1200661728_thumb.jpg

I kurven med rotta

post-2862-1200661779_thumb.jpg

Han smiler!

post-2862-1200661824_thumb.jpg

Her har han det godt

post-2862-1200661863_thumb.jpg

Vise frem den fine magen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er gutten 14 uker gammel, og han har til og med lagt på seg noen hundre gram! Jeg og sambo ser ikke den store forskellen på ham, men han rekker til på mange flere steder enn tidligere - noe som trolig er en højdare for Leif Oscar. Hvis han strekker seg langt nok får han såvidt tunga bort på tallerkenen på bordet. Og det er jo ikke dårlig bare det!

Ellers har han fått en ny hobby: I gangen henger flexibåndet hans på en knagg. Han hopper opp og får tak i kroken. Deretter løpper han så langt båndet rekker (Fem meter for å være presis) og slipper det så båndet fyker veggimellom. Gøy er det nok, men vi hadde en nestenulykke her om dagen da undertegnede ante fred og ingen fare på veg inn til stua.

Ellers var han hos veterinæren ved tolv uker for å få vaksinen sin. Han var superflink, og fikk bare skryt og lovord. Veterinæren vår er forresten Torill Moseng fra God Morgen, Norge, så det i seg selv var jo artig for oss - morgenfugler som vi er hele gjengen.

Legger ved noen nyere bilder av Leif O.

post-2862-1202379830_thumb.jpg

post-2862-1202379849_thumb.jpg

post-2862-1202379867_thumb.jpg

post-2862-1202379880_thumb.jpg

post-2862-1202379902_thumb.jpg

post-2862-1202379916_thumb.jpg

Han er jo fin også da! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...