Gå til innhold
Hundesonen.no

Hevelse ved rabiesvaksine


Chino

Recommended Posts

Chino fikk sin første rabiesvaksine forrige fredag, altså nesten en uke siden. Og i dag oppdaget jeg en liten hevelse i huden hans omtrent der sprøyta ble satt. Er dette normalt? Liker ikke å kjenne "klumper" og sånt som ikke skal være der..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chino fikk sin første rabiesvaksine forrige fredag, altså nesten en uke siden. Og i dag oppdaget jeg en liten hevelse i huden hans omtrent der sprøyta ble satt. Er dette normalt? Liker ikke å kjenne "klumper" og sånt som ikke skal være der..:/

Nå vet jeg ikke akkurat om noe rundt rabiesvaksinen. Men, ved "vanlig" vaksinering så sies det å være normalt at de får en kul der vaksinen er satt. Den kan da forsvinne alt ifra fort eller etter veeeldig lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest sannsynlig en absess, er helt normalt etter en sprøyte. Eldste min hadde an absess etter vanlig vaksine, den var vel der i over 2 mnd tror jeg..

Hvis du er usikker så er det bare å dre til dyrlegen vettu :)

Edit: tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ! Spar den telefonen til veterinæren til det er noe alvorlig og viktig å ringe om :). Dette er helt normalt og helt ufarlig. Min hun får slik hevelse etter alle sprøyter har jeg lagt merke til... ikke noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...