Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpevekt på cocker 4 mnd

Devana

Recommended Posts

Kan ikke helt huske hvad Charlie vejede da han var 4 mdr.

han vejede 2 kg ved 8 uger, tror det måske var omkring 5 kg, må prøve at se om jeg kan finde hvalpebilleder fra den alder.

Men skal lige siges, at han var en stor kraftig valp, er er også stor som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg synes Charlie (min Charlie altså..hehe...) begynner å kanskje bli en anelse stor...Han ble veid hos veterinæren for en måned siden og da veide han allerede 5,5 kg, men veterinæren reagerte ikke på dette. Men nå har han blitt enda litt større synes jeg. Vi var hos veterinæren forrige uke pga øyet hans og de nevnte ikke noe om vekta, så det kan være at det bare er jeg som syns han er litt lubben...Jeg er ikke så godt kjent med hvor store cocker-valper skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg synes Charlie (min Charlie altså..hehe...) begynner å kanskje bli en anelse stor...Han ble veid hos veterinæren for en måned siden og da veide han allerede 5,5 kg, men veterinæren reagerte ikke på dette. Men nå har han blitt enda litt større synes jeg. Vi var hos veterinæren forrige uke pga øyet hans og de nevnte ikke noe om vekta, så det kan være at det bare er jeg som syns han er litt lubben...Jeg er ikke så godt kjent med hvor store cocker-valper skal være.

Nå har ikke jeg peiling på hva en 4mnd cocker bør veie, men jeg har inntrykk av at mange veterinærer sier ikke fra om overvekt før det er ganske ille... (desverre) En valp bør ikke bli for stor for fort, hør med oppdretteren din du, de burde kunne hjelpe deg med å finne ut om valpen er passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo gerne stadig have en smule hvalpemave, men selvfølgelig skal han ikke være så tyk at han har hængemave, eller at du slet ikke kan mærke hans ribben.

Edit: Jeg har desværre ikke fundet hans hvalpebilleder endnu, da de er på min anden pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Du bør ikke bry deg m hva valpen skal veie nå for tiden. Nå er den

valp. Den veier aldrid for mye hvis du tenker på det fordi valpen skal ha

litt valpefett. Du bør heller tenke på vekt når den er blitt fullvoksen : )

Den må ikke veje alt for meget som valp da det kan hæmme dens skelet mens den vokser, for stor vægt på et voksende skelet er ikke sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...