Gå til innhold
Hundesonen.no

Karakterkortet

Marianne&Bianca

Recommended Posts

Hentet karakterene mine på mandag, og ALDRI hatt så dårlig snitt. Trodde karakterene til jul i 10. klasse skulle være mitt livs dårligste. Men der tok man feil. Tror jeg har bestemt meg for å hoppe av engelsken nå, ble overbevist etter praten med engelsklæreren i går (vi er ikke helt enige om ting).

Men nå har jeg denne og neste uke å tenke på før jeg skal på skolen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk:

3 -Engelsk skriftlig

4 -Engelsk muntlig

3 -Kunst og håndverk

4 -Krl

3 -Kroppsøving (vi har gym og svømmin inkludert her, og jeg har skulket alle svømmetimene i dette året.. derav karakteren :x

3 -Matematikk

3 -Musikk (fikk 5på dans, 1 på prøve)

4 -Naturfag

4 -Norsk hovedmål skriftelig

3 -Norsk sidemål skriftlig

3 -Norsk muntlig

4 -Samfunskap (historie, geografi og samfunskunnskap)

5 -(denne gjelder ikke da) Valgfag, kantina

G -Atferd

G -Orden

Har jeg rett i at snittet mitt blir 3.4?

Er forresten fornøy, fikk 2.8 sist så :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ganske fornøgd med noken av karakterane min, men andre dei kan eg lett få opp, berre eg gidd å engasjere meg litt meir i leksa :rolleyes: Men det er jo så kjedelig! Men fornøgd med at det gjekk så bra første halvåret på vgs :) Trudde eg skulle få stryk i nesten alle fag.. spesielt matte, siden eg valgte T-matte (vanskligaste matta).. MEN det gjekk omvendt! Eg fekk 6'er i T-matte :icon_redface: Jippi!

Ellers såg karakterane slik ut:

Tysk 1 - sterk 5 (har hatt tysk tre år på u.skulen)

Geografi - 5 (Driit fornødeg verdens kjedligaste fag og dårligaste lærar)

Matte T - 6 :)

Samfunn. - 4 (sterk, kan lett få opp til 5)

Engelsk - 4 (Fornøgd, drit vansklig å få god karakter...)

Naturfag - 5

Gym - sterk 4

Norsk hovudmål skr. - 5

Norsk munnleg - 5

Norsk sidemål - 4 (pga. et dårlig kåseri, var for artikkelprega.. Aldri skreve kåseri før :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Samme her, læreren mente det var bedre for meg om det stod "fulgt undervisning" istede for at jeg fikk en karakter...

Ohh, vi er mæd flinke altså! ;)

Foreldrene våre får vel ikke vite at det var pga det motsatte? :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 4.0 i snitt <_< Er enormt misfornøyd, men klarer jeg å bygge opp kjemi og matte karakterene mine, kommer snittet til å øker mye!

Jeg er desverre ingen realfag person, men har en evig drøm om å bli veterinær..så jeg får bare jobbe hardere dette halvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på karakterfri skole (får kun karakterer hvis jeg skal bytte skole og i avgangsårene, 10 og 3 vg.). Men vi får halvårsrapport med A B eller C. Hvis man får A i ett fag er det veldig bra og man oppfyller alle krav for studiekompetanse. B ligger man i faresonen og C har man ikke studiekompetanse hvis man ikkë jobber veldig det neste året. Jeg fikk A i alle fag og kommentarene særdeles og meget på mange av fagene! Også hadde jeg 1 dag og 2 timers fravær (noe som ikke stemmer, haha)! Og godt i orden og oppførsel. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,3 i snitt. Men dalt mye etter jeg gikk ut med 5 i snitt våren som var :icon_redface:

Fikk to 3'ere, fire 4'ere og resten 5 :blink: Har dog klagd på begge 3'erne mine da de var strenge og fikk vite at lærerne satte de ned så jeg skulle jobbe enda mer. Så har vel stortsett 4 og 5 i alle fag :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...