Gå til innhold
Hundesonen.no

hjälp!

honeybunny

Recommended Posts

hej!

ska flytta till norge i januari och behöver hjälp med att hitta något sted i oslo som jag kan lämna hunden på dagarna när jag jobbar. har försökt hitta något på gulesider men vet inte vad ordet är på norska som jag ska söka på. här i sverige heter det hunddagis.

hoppas det är någon som kan hjälpa mig!

tusen tack på förhand

fanny med gd:n hektor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunddagis er nok ikke så vanlig her, det er vel mer vanlig med hundeluftere som kommer hjem til deg, henter hunden og tar den med ut på tur - men der hadde jeg vært veldig nøye; har sett/hørt om minst to forskjellige slike "firmaer" som har med veldig mange hunder, og slipper dem, også i skog og mark. Jeg møtte en av disse, og da kom 8-9 hunder løpende bort til meg og min hund som var i bånd - mens lufteren gikk videre og ropte. Ikke veldig tillitsskapende for meg... særlig når de sliter med å få de løse hundene inn når de skal sette dem i bilen.

Det er vel noen som kaller seg Dogmacho på Oslos vestkant som har "hundeparkering", men kjenner ingen som har brukt dem. De holder til sentralt i Oslo, ellers tror jeg mange holder til i utkanten - eller utenfor - Oslo. Ser at noen kaller det for "hundedaghjem", hvis du skal søke selv...

Jeg tror det kan bli veldig dyrt på permanent basis, hva er vanlig å betale i Sverige? Og så er man veldig opptatt av å gå tur med dem, og "slite dem ut" til de leveres til eier - mens jeg kanskje selv ville gått tur med hunden min når jeg kom hjem, det er jo derfor jeg har hund :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis hunden kan være alene hjemme, hva skal hun med dagpasser da?

Ikke alle som synes det er greit å ha hunden alene i åtte-ti timer hver dag, fem dager i uken.. Selv om hunden takler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det ligger jo litt i kortene, når hunden trenger barnehage?

Om alt skulle diskuteres og foreslås ut fra ting som 'ligger i kortene' eller som 'kan antas' så kunne det blitt rimelig interessant her inne :blink:

Min erfaring fra mennesker som ønsker dagpass for sin hund er dårlig samvittighet, begrenset tid, et ønske om trening av sin hund osv - (manglende) alenetrening stiller langt nede på listen, om det er med på listen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alt skulle diskuteres og foreslås ut fra ting som 'ligger i kortene' eller som 'kan antas' så kunne det blitt rimelig interessant her inne :lol:

Min erfaring fra mennesker som ønsker dagpass for sin hund er dårlig samvittighet, begrenset tid, et ønske om trening av sin hund osv - (manglende) alenetrening stiller langt nede på listen, om det er med på listen i det hele tatt.

Jada, jeg er enig i det :P Jeg ser f eks problemstillingen med en hund som er alene altfor mye i løpet av en dag, dersom eier har begrenset ditt osv. Mulig dette skulle vært avklart i første innlegg til trådstarter, før vi synser om det ene eller det andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...