Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundelinje


-Vilde-

Recommended Posts

Ja jeg tenkte siden de fleste her inne er ganske mye mer enn middels interessert i hund så tenkte jeg så optimistisk at det sikkert er noen som går på hundelinja på Natur vgs. :D Jeg skal søke på vgs. den 1. mars og aner ikke hva jeg skal velge. Jeg har innmari lyst til å bli veterinær, men kan endre seg. Ifølge min rådgiver kan jeg ta non år påbyggning etter vgs. hvis jeg går på hundelinja og kommer inn på vet. høgskolen. Nok om det, men jeg har noen spørsmål om hunclinja på natur vgs. Here they come:

- Har man hund fra Vg1 eller Vg2?

- Hva har man i tilleg til hund bortsett fra "vanlige" fag (norsk, matte...)? Sto noe om forvalting o.l som jeg ikke skjønte på årstimeplanen til hund/landbruk hva er det?

- Er det gøy med hund på skolen? (gøy med skole :D)

- Er det en stor sjanse for at man ikke kommer på hund, men på andre valget?

Kommer sikket på mer...

- Vilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går Vg2 Hund der nå. (jada, man henger alltids noen år etter).

- Har man hund fra Vg1 eller Vg2?

Nå er det hvertfall slik at man kan velge hund i fordypning på naturbruk (første året)

- Hva har man i tilleg til hund bortsett fra "vanlige" fag (norsk, matte...)? Sto noe om forvalting o.l som jeg ikke skjønte på årstimeplanen til hund/landbruk hva er det?

På Vg2 har man drift og forvaltning (økonomi) og UE (ungt entreprenørskap).

- Er det gøy med hund på skolen? (gøy med skole )

Jeg har det gøy de dagene vi har hund, dvs 2 1/2 dag i uka. Vi trener hund som regel 2 av dagene, og har teori den halve dagen.

- Er det en stor sjanse for at man ikke kommer på hund, men på andre valget?

Hvordan dette er til neste år er jo ikke sikkert. Dette året er første året de har hund, og det var ganske få søkende, men mange byttet over. Kan nok hende det blir flere som søker senere, men hvem vet, (hestelinja er nok den som er mest populær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bra lærere og sånt innen hund? Hvilke temaer er det innen hund?

Jeg gikk første året der et halvt år, det var ikke mye gøy med planteproduksjon og traktor(!), må man fortsatt ha det?

Dette er jo en del av naturbruk, så ja.

Vi har en lærer som er avdelingsleder i Oslo hundeskole, og har hatt flere som har hvert her å hatt teori eller praktisk med oss. Geir Marring har hvert der en gang.

Går du inn på siden til skolen finner du hvilke temaer vi skal gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info bcRex! Jeg bare lurte på er UE og økonomi innen landbruk da. Altså litt "start en gård" :D ?

Så hvis jeg forstår deg rett så har jeg hund fra Vg1 og ut Vg2 ?

UE og forvaltning og drift (økonomi) kommer på andre året. i UE kan du finne på hva du vil. Og i økonomitimene er det bare økonomi generelt. Ikke noe omfattende som å starte en gård.

Jeg vet hvertfall at i år kan man velge hund som fordypning på første året, da har du kanskje noen timer i uka (litt usikker på hvordan dem gjør det nå, siden jeg hadde landbruk fordypning i fjor). Mens andre året er det hundelinje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UE og forvaltning og drift (økonomi) kommer på andre året. i UE kan du finne på hva du vil. Og i økonomitimene er det bare økonomi generelt. Ikke noe omfattende som å starte en gård.

Jeg vet hvertfall at i år kan man velge hund som fordypning på første året, da har du kanskje noen timer i uka (litt usikker på hvordan dem gjør det nå, siden jeg hadde landbruk fordypning i fjor). Mens andre året er det hundelinje.

Okey. Det med å starte en gård var bare et dårlig eksempel. Økonomi generelt er greit for meg :D Ganske sikker på at jeg søker meg inn på Natur vgs. i mars, og håper jeg kommer inn på hund fordypning. Og hundelinje 2. året.

Bare en ting til. Når du sier praktisk arbeid med hund. Trener jeg da min egen hund?

Takk for all info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Det med å starte en gård var bare et dårlig eksempel. Økonomi generelt er greit for meg :D Ganske sikker på at jeg søker meg inn på Natur vgs. i mars, og håper jeg kommer inn på hund fordypning. Og hundelinje 2. året.

Bare en ting til. Når du sier praktisk arbeid med hund. Trener jeg da min egen hund?

Takk for all info!

Ta en tlf og hør. Jeg regner med og håper de kommer til å beholde det tilbudet.

Vi trener våre egne hunder 1-2 ganger i uka (oftest 2 ganger) ja. Mulig vi skal prøve å trene andre sine hunder etter hvert (litt usikker på hva det ble til der). Så ja, er det jeg mener med praktisk arbeid :D Veldig greit å få inn litt trening i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tlf og hør. Jeg regner med og håper de kommer til å beholde det tilbudet.

Vi trener våre egne hunder 1-2 ganger i uka (oftest 2 ganger) ja. Mulig vi skal prøve å trene andre sine hunder etter hvert (litt usikker på hva det ble til der). Så ja, er det jeg mener med praktisk arbeid :D Veldig greit å få inn litt trening i skolen.

Det hørtes gøy ut :D Siste spørsmål: Er hundene i et slags hunderom på dagen mens vi har skole fram til vi skal trene dem? Og kan de stå der hver dag?

I know dumme spørsmål, men det er greit å få svar fra en som går på skolen, og kjenner miljøet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes gøy ut :D Siste spørsmål: Er hundene i et slags hunderom på dagen mens vi har skole fram til vi skal trene dem? Og kan de stå der hver dag?

I know dumme spørsmål, men det er greit å få svar fra en som går på skolen, og kjenner miljøet :D

Vi har et rom med bur, men blitt mye rot, så vet ikke helt hva dem kommer frem til. Så har hatt korte dager og kun trent hund de dagene. ( i begynnelsen satt de et par timer i bur på et rom i stallen, og dette gikk helt fint). Men får se hva de kommer frem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år hadde nok alle som søkte kommet inn. Så vanskelig å si. Sånt er forskjellig over alt fra år til år, og kommer an på antall søkere.

Okey det er bra. Jeg har egentlig ikke karakterer som er så verst så da går det sikkert greit. Skal ta en telefon dit i morgen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...