Gå til innhold
Hundesonen.no

det er noen som har det ja

Lazita

Recommended Posts

se her: http://www.bt.no/lokallokal/fyllingsdalen/article457207.ece

Må jo bare spørre er det mangen her inne som går rundt med smykker til 20 000,- på seg hver dag?

Selv må jo jeg bare si at jeg har ikke noen som er tilnæmert så dyrt en gang i smykkeskrinet.

Har en forlovelsering til ca 2500,- men det er søren ete meg det dyreste jeg har og den tar ytterst jeg sjelden av meg.

Ble rett og slett sjokket når jeg leste dette her, jeg hadde ikke diamant ring og smykke i hvitt gull når jeg var 15år liksom.

Det er tydelighvis noen som har det ja.

En ting er nå sikkert får jentungen min så dyre smykker til komfirmasjonen så skal jeg passe godt på at det ikke blir brukt til hverdags i hvertfall, i tilfelle det kan bli stjålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men f.eks.. Jeg fikk ca 12 000 i kontanter til konfirmasjonen, pluss bunad til 20 000. Hvis nå Andrine ikke ønsket seg bunad, men heller litt dyre smykker, så er det jo ikke uvanlig at de ligger litt høyt i pris. Dumt å bruke de på skolen, selvsagt.. Ser også at de 20 000 er medregnet sminke og parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# Et hjerteformet halskjede i hvitt gull. Anhenget er i hvitt gull med diamanter.

# En gullring med 0,25 karats diamanter.

# En gullring med fire-fem diamanter.

Jøss.... Jeg har eid en diamant hele mitt liv! (det skal legges til historien at den har jeg klart å rote bort!) Personlig så syns jeg det er litt vel i overkant at ei jente på 15 år skal gå med en haug av gull og diamanter på en hverdag...

Og at det er tyveri i garderober, ja det er vel noe alle vet!?

Vi hadde ei i klassen som ble frastjålet bukse og underbukse etter en gymtime... hurra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant ringe løber jo hurtigt op i pris, og gamle perlehalskæder er for.eks. også dyre.

Har ikke selv så mange smykker, men de løber hurtigt op i pris.

Overstiger hurtigt 20.000 hvis man skal være lidt fin i tøjet.

Men synes heller ikke at en 15 årig pige bør gå med så meget til hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jo ikke hele saken, men jeg stussa litt på dette også:

– Spesielt dette hjertet betydde mye. Lillesøsteren brukte alle sparepengene på denne gaven. Hun ville absolutt kjøpe dette smykket til henne. Jeg fikk et tilsvarende smykke av min mann da Andrine ble født. Det skulle Andrine arve, men jeg mistet det da vi var ute og snorklet på ferie, sier mor Lilli-Anne Alver.

HVEM er det som bruker smykker til mangfoldige tusen kroner når man er ute og snorkler!?!

Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit å ta med seg så dyre smykker og så la det ligge ubevoktet på et slikt sted... Men nå har hu lært, om enda dyr lærdom.

Noen mennesker har mer penger enn andre her i samfunnet. Så hvorfor skal de ikke kunne bruke penger på det de har lyst til? Om det er dyre biler, klær, smykker eller hva det måtte være, så er det jo opp til de hva de bruker pengene på. Og 15 åringer med foreldre som har mye penger, har garantert ting av litt høyere verdi enn hva vi andre har. Dessuten så handler det om prioriteringer her i livet og. Tenk bare hva vi legger ut på hundene våre hvert år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jo ikke hele saken, men jeg stussa litt på dette også:

– Spesielt dette hjertet betydde mye. Lillesøsteren brukte alle sparepengene på denne gaven. Hun ville absolutt kjøpe dette smykket til henne. Jeg fikk et tilsvarende smykke av min mann da Andrine ble født. Det skulle Andrine arve, men jeg mistet det da vi var ute og snorklet på ferie, sier mor Lilli-Anne Alver.

HVEM er det som bruker smykker til mangfoldige tusen kroner når man er ute og snorkler!?!

Jaja...

*knis* Ser ut til at den litt uvettige omgangen med dyre smykker nok er nedarvet fra mor til datter :blink::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis* Ser ut til at den litt uvettige omgangen med dyre smykker nok er nedarvet fra mor til datter :blink::P

Ja det kan nesten se sånn ut ja.

Sitter fremdeles å tenker på det der altså. Jeg har til nå aldri eid en diamant i hele mitt liv også går en 15 åring rundt på ungdomskolen med slikt til hverdags.

Trodde det var slikt man bare brukte til best jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter fremdeles å tenker på det der altså. Jeg har til nå aldri eid en diamant i hele mitt liv også går en 15 åring *klippet*

Da har du kanskje noen å ta i ørene? Jeg trodde vi mannfolk var forpliktet til å kjøpe diamanter til frøkenene våre jeg (Tar jeg feil så føler jeg meg lurt nå da!) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du kanskje noen å ta i ørene? Jeg trodde vi mannfolk var forpliktet til å kjøpe diamanter til frøkenene våre jeg (Tar jeg feil så føler jeg meg lurt nå da!) :blink:

prøver på suksessen fra kjærlighetstråden og blunker VILT og uhemmet med Helix for å kanskje lure til meg en liten diamant eller to! *blunk blunk blunk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort :blink:

Det værste er når folk stjeler i ditt eget hjem. Ble frastjelt et gullhjerte med 24 små diamanter i, for litt siden. Trolig noen kompiser av bror.. utrolig sårende. ;(

Jeg har en del gullsmykker, og går daglig med en forlovelsesring til mange tusen. Men den har jeg jo heller aldri av meg :P

Ehm.. når jeg tenker meg om.. jeg går jo ikke skole/trening, så jeg har aldri av meg noe offentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, akkurat når det kommer til dette punktet så er jeg fryktelig glad for at jeg ikke er storkrevende :P Så lenge jeg liker smykket/ringene så spiller det nada rolle om det er super dyrt eller super billig.. dvs, er det superdyrt så vet jeg ærlig talt ikke om jeg ville ha kunnet satt pris på det nok- er jo skrekkelig skummelt å gå rundt med dyre ting, man kan jo miste dem :blink:

Ergo, såfremt det ikke er noe man reagerer allergisk på så er det tanken som teller *smiler bredt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk diamantring da jeg konfirmerte meg, samt et kjede med en liten diamant i (fra forskjellige personer), men kan ikke for bare livet se for meg at det skulle koste 20. 000. Så at femtenåringer har diamanter er jo ikke så unormalt sånn i det store og hele.

Å legge det fra seg i garderoben uansett om det "bare" er fem minutter er TÅPELIG. Folk veit at hu har penger, det lyser jo ut av henne bare på det bildet med moren.

Så som noen sa, det er en dyr lærdom. Men vi får håpe hun ikke gjør det igjen, for sin egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du kanskje noen å ta i ørene? Jeg trodde vi mannfolk var forpliktet til å kjøpe diamanter til frøkenene våre jeg (Tar jeg feil så føler jeg meg lurt nå da!) :)

He he he ja kanskje det, han har jo jobbet mye overtid(så mye at nå sa sjefen stopp hehe) i det siste så kanskje jeg kan prøve med litt smisking.

Hvis ikke det funker så er vel du så elskelig at du spanderer en på meg vel? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...